Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Έφυγε ο Massimo Tamburini σε ηλικία 70 ετών

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Σχεδιαστής και δημιουργός, σημάδεψε την εξέλιξη των μοτοσυκλετών.

Ένας από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές μοτοσυκλετών της ιστορίας, ο Massimo Tamburini έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών υποκύπτοντας στη μάχη με τον καρκίνο.

Μαέστρος στο design μοτοσυκλετών, ο Tamburini άφησε το στίγμα του ανεξίτηλο σχεδιάζοντας μερικές από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της ιστορίας.

H εμβληματική Ducati 916 Superbike αλλά και η MV Agusta F4 ήταν δύο από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες της «σύγχρονης» εποχής. Και οι δύο βρήκαν μια θέση στο μουσείο μοντέρνας τέχνης, το Guggenheim Museum - The Art of the Motorcycle.

Τα επιτεύγματά και οι δημιουργίες του χρειάζονται αρκετές σελίδες της ιστορίας για να απαριθμηθούν και πάλι κάποιες θα ξεφύγουν. Ο Tamburini έγινε γνωστός ως το «ΤΑ» της Bimota, καθώς ήταν ένας από τους ιδρυτές της εταιρείας που ίδρυσε μαζί με τους Bianchi και Morri το 1973.



Μετά από 11 χρόνια και ενώ η Bimota τελούσε υπό επίβλεψη λόγω οικονομικών προβλημάτων, ο Tamburini αποσύρθηκε, δίνοντας τις μετοχές του στον Morris. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με άλλες Ιταλικές (και μόνο) εταιρείες, σχεδιάζοντας για τις Cagiva, Ducati και MV Agusta.

Ίδρυσε το «Cagiva Research Center», στην εποχή όπου το Cagiva Group των Claudio Castiglioni μεσουρανούσε.Ήταν ο πρώτος που εφάρμοσε το μονόμπρατσο ψαλίδι σε μοτοσυκλέτα ανοίγοντας ένα κεφάλαιο που αξιοποιήθηκε από αρκετούς σχεδιαστές στη συνέχεια.

Μία ακόμη καινοτομία που εφάρμοσε στην εμβληματική Ducati 916 ήταν το «ανέβασμα» των τελικών της εξάτμισης «ψηλά» κάτω από την ουρά της μοτοσυκλέτας. Μια επιλογή που επίσης ακολούθησαν το σύνολο σχεδόν των μοτοσυκλετών για αρκετά χρόνια, ακόμη και σήμερα.





Η δουλειά του Tamburini στην MV Agusta είχε ακόμη μεγαλύτερες επιρροές στο σύγχρονο σχεδιασμό Superbike αλλά και γυμνών μοτοσυκλετών. Η γκάμα της εταιρείας διατηρεί τις επιρροές της από τις F4 superbike και Brutale ακόμη και σήμερα.





Έζησε στο San Marino όπου και αποσύρθηκε μετά τη συνταξιοδότησή του. Χτυπήθηκε από τον καρκίνο το Νοέμβριο του 2013 και παρά τις θεραπείες η κατάσταση της υγείας του επιδεινώθηκε και κατέληξε στις 6 Απριλίου.

Ο Tamburini θα παραμείνει στις μνήμες ως ένας θρύλος της εποχής του αλλά και ένας από τους σημαντικότερους σχεδιαστές όλων των εποχών της μοτοσυκλέτας.




Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.