Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Οι εξετάσεις δεν αυξάνουν το άγχος των μαθητών

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Αλλάζει τα δεδομένα η έρευνα της ψυχιατρικής κλινικής της Ιατρικής Αθηνών.

Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι οι εξετάσεις δημιουργούν άγχος στους μαθητές. Το πιο πάνω όμως δε διαπιστώθηκε στην έρευνα που πραγματοποίησαν επιστήμονες καθώς όπως αναφέρουν στην επιστημονική τους δημοσίευση η υπόθεση ότι εξετάσεις συνδέονται με περισσότερο άγχος δεν επιβεβαιώθηκε.

Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε από ομάδα επιστημόνων από την Ψυχιατρική κλινική της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Roehampton University σε δείγμα 696 μαθητών λυκείων της Αθήνας με σκοπό την αξιολόγηση του επιπέδου του άγχους.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές οι μαθητές που έχουν πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες και αφιερώνουν αρκετό χρόνο σε αυτές έχουν χαμηλό άγχος. Αντίθετα οι μαθητές που αφιερώνουν αρκετό χρόνο στα μαθήματά τους σημείωσαν υψηλό σκορ στην κλίμακα του λειτουργικού άγχους (ως γνώρισμα της προσωπικότητας).

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μορφωτικό επίπεδο του πατέρα έχει σχέση με το περιστασιακό άγχος των παιδιών (State). Πράγματι οι μαθητές όπου ο πατέρας τους είχε χαμηλό μορφωτικό επίπεδο σημείωσαν υψηλό σκορ στην κλίμακα του περιστασιακού άγχους σε αντίθεση με τα παιδιά που ο πατέρας τους είχε υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Επίσης οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα κορίτσια που έχουν σωματικά προβλήματα έχουν υψηλότερο λειτουργικό άγχος σε σύγκριση με τα αγόρια. Τα κορίτσια λοιπόν αγχώνονται περισσότερο με την εξωτερική τους εμφάνιση απ’ ότι τα αγόρια.

Τέλος οι ερευνητές διαπίστωσαν, μέσα από τη στατιστική επεξεργασία των ερωτηματολογίων, ότι οι εξετάσεις δε σχετίζονται με περισσότερο άγχος άλλα ούτε και η επίδοση των μαθητών. Το άγχος λοιπόν είναι γνώρισμα των μαθητών όλων των τάξεων του λυκείου τόσο αυτών που σημειώνουν υψηλές επιδόσεις όσο και αυτών που δεν τα πηγαίνουν και τόσο καλά.

Η έρευνα που εκπονήθηκε είναι σημαντική και τα ευρήματά της θα μπορούσαν να συμβάλουν στον σχεδιασμό προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπιση του μαθητικού άγχους. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ιδιαίτερη προληπτική αξία έχουν εκείνα που δείχνουν ότι τα κορίτσια με σωματικά προβλήματα, καθώς και οι έφηβοι που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των γονέων, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε υψηλότερα επίπεδα άγχους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.