Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια το βράδυ της Τετάρτης.
Προς ψήφιση θα τεθεί σήμερα, Τετάρτη, το δεύτερο κύμα των εφαρμοστικών μέτρων, του νομοσχεδίου που κατατέθηκε την Τρίτη τα ξημερώματα στη Βουλή, με στόχο να ανοίξει ο δρόμος για το τρίτο μνημόνιο των 84 δισ. ευρώ. Στο δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων η κυβέρνηση επανέφερε τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που είχε κατατεθεί στη Βουλή τον Νοέμβριο του 2014 ενώ παράλληλα κατέθεσε και τις διατάξεις που αφορούν την υιοθέτηση της οδηγίας για την υιοθέτηση του Κώδικα BBRD για τις τράπεζες.
Όπως είχε γνωστοποιήσει το Μέγαρο Μαξίμου, η συζήτηση και ψηφοφορία θα αφορά τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που - όπως ανέφερε - «αποτελεί μείζονα αναμόρφωση των διαδικασιών και ρυθμίσεων για το σύστημα πολιτικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και να μειώσει τα κόστη» αλλά και την ενσωμάτωση της οδηγίας BRRD, που αφορά την ασφάλεια των καταθέσεων, καθώς και την εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων επενδύσεων.
Στην Βουλή δεν θα έρθουν την Τετάρτη προς ψήφιση οι ρυθμίσεις για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, καθώς και τυχόν ρυθμίσεις για την φορολόγηση των αγροτών.
Το πρωί το νομοσχέδιο με τα μέτρα εφαρμογής της συμφωνίας με τους δανειστές θα συζητηθεί στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής. Η συζήτηση στις τέσσερις Επιτροπές (Οικονομικών Υποθέσεων, Κοινωνικών Υποθέσεων, Παραγωγής και Εμπορίου, Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης) θα ξεκινήσει στις 9 το πρωί. Η ψήφισή του από την Ολομέλεια αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα το βράδυ, καθώς έχει κατατεθεί από την κυβέρνηση με την διαδικασία του κατεπείγοντος.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου:
Ι. Επέρχονται εκτεταμένες μεταβολές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Κ.Πολ.Δ), με την τροποποίηση, συμπλήρωση ή κατάργηση υφιστάμενων διατάξεων του π.δ. 503/1985. Μεταξύ άλλων, οι βασικές από δημοσιονομική άποψη μεταβολές εστιάζονται στα εξής σημεία:
1. Αυξάνονται οι χρηματικές ποινές που επιβάλλονται από το αρμόδιο δικαστήριο κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 204, 205, 232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο. (Σήμερα, τα εν λόγω ποσά αποτελούν έσοδο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων - Τομέα Ασφάλισης Νομικών/φορέας της Γενικής Κυβέρνησης).
2.α. Επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης των δανειστών στον πίνακα των γενικών προνομίων (άρθρο 975) και ορίζεται ότι κατατάσσονται στην τρίτη σειρά, οι απαιτήσεις του Δημοσίου από φόρο προστιθέμενης αξίας και τους λοιπούς παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους με τις προσαυξήσεις κάθε φύσης, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις απαιτήσεις αυτές. [Σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ΚΕΔΕ, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από φόρο προστιθέμενης αξίας, με τις κάθε φύσεις προσαυξήσεις, το Δημόσιο κατατάσσεται στην δεύτερη σειρά του άρθρου 975 του Κ.Πολ.Δ. και πριν την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 (ειδικά προνόμια)].
β. Καταργείται η πρόβλεψη ότι η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά, σύμφωνα με το άρθρο 977 (συρροή γενικών και ειδικών προνομίων), διενεργείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρίτης τάξης του άρθρου 975, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της γενικής γραμματείας κοινωνικών ασφαλίσεων.
γ. Στη διαίρεση του πλειστηριάσματος κατάργηση το νέο άρθρο 977, ποσοστό 10% διατίθεται για την ικανοποίηση μη προνομιούχων απαιτήσεων, μειώνοντας αντίστοιχα τα ποσοστά των μεν ειδικών προνομίων σε 65% (από 66,6%) και των γενικών προνομίων σε 25% (από 33,33%). Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαιτήσεις, η διαίρεση του πλειστηριάσματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνομίων εξακολουθεί να έχει ως σήμερα (1/3 και 2/3 αντίστοιχα). Επίσης, καθορίζεται ο τρόπος ικανοποίησης σε περίπτωση συρροής δύο εκ των τριών κατηγοριών απαιτήσεων.
δ. Ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο της κατάσχεσης. (Σήμερα, ορίζεται η αξία που προκύπτει από τον προσδιορισμό της αξίας του ακινήτου με αντικειμενικά κριτήρια. σύμφωνα με το ν. Ι249/Ι982, όπως ισχύει). (άρθρο Ι)
ΙΙ. Ενσωματώνεται στην εσωτερική έννομη τάξης η οδηγία 2014/59/ΕΕ, που θεσπίζει το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για την ανάκαμψη και εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων, με τις εξής κατάργηση βάση κατηγορίες ρυθμίσεων:
α. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση της διαδικασίας ανάκαμψης και της διαδικασίας εξυγίανσης των οριζόμενων οντοτήτων του χρηματοοικονομικού και χρηματοπιστωτικού τομέα, σε αντιστοιχία με τα μακροοικονομικά δεδομένα της εκάστοτε οικονομικής συγκυρίας.
β. Ενδοομιλική χρηματοδοτική στήριξη.
γ. Μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και εξουσίες αρμόδιων αρχών για τη λήψη τους.
δ. Εξουσίες αρχής εξυγίανσης και αρμοδιότητες Υπουργού Οικονομικών (παροχή σύμφωνης γνώμης στις οριζόμενες περιπτώσεις καθώς και για κάθε απόφαση της αρχής εξυγίανσης που έχει άμεσο δημοσιονομικό αντίκτυπο ή συστημικἑς συνέπειες).
ε. Προϋποθέσεις ισχύος της δυνατότητας εξυγίανσης ιδρύματος, προσδιορισμός διαδικασίας και κριτηρίων αξιολόγησης της δυνατότητας εξυγίανσης και αντιμετώπιση/εξάλειψη των ενδεχόμενων εμποδίων στη δυνατότητα εξυγίανσης με εφαρμογή κατάλληλων μέτρων.
στ. Προϋποθέσεις για την εφαρμογή ενεργειών εξυγίανσης σε ένα πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρ1›μα, ή σε μία εταιρία συμμετοχών.
ζ. Μέτρα εξυγίανσης στα οποία μπορεί να προβεί μεμονωμένα ή συνδυαστικά η αρχή εξυγίανσης [εντολή μεταβίβασης, σύσταση μεταβατικού ιδρύματος, διαχωρισμός περιουσιακών στοιχείων (συνδυαστικά με άλλο μέτρο) και αναδιάρθρωση παθητικού, στο πλαίσιο της οποίας η αρχή εξυγίανσης ασκεί εξουσίες απομείωσης και μετατροπής των κεφαλαιακών μέσων σε μετοχές ή άλλους τίτλους ιδιοκτησίας των ιδρυμάτων και οντοτήτων].
η. Αναγκαίες διασφαλίσεις των δικαιωμάτων των μετόχων και πιστωτών κατάργηση την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης.
θ. Προϋποθέσεις:
- συμμετοχής του Δημοσίου στην ανακεφαλαιοποίηση ιδρύματος ή οντότητας με δημόσια κεφαλαιακή στήριξη έναντι κοινών μετοχών κ.α..
Επιπλέον, καθορίζεται ότι η διοίκηση και διαχείριση του ιδρύματος ή οντότητας που μετέχει το Δημόσιο ασκείται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εφόσον αυτό επιτρέπεται από το ύψος συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο αυτών, και ότι η συμμετοχή του Δημοσίου μεταφέρεται στον ιδιωτικό τομέα αμέσως μόλις το επιτρέψουν οι εμπορικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες,
- θέσης, ενός ιδρύματος ή οντότητας υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο με την έκδοση μίας ή περισσότερων εντολών μεταβίβασης μετοχών, με εκδοχέα εντολοδόχο του Δημοσίου ή εταιρεία που ανήκει και ελέγχεται πλήρως από αυτό. Ομοίως ισχύουν εδώ τα προαναφερθέντα για την άσκηση διοίκησης και διαχείρισης του ιδρύματος ή οντότητας που τίθεται υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο, καθώς και για τη μεταβίβαση της συμμετοχής του Δημοσίου.
ι. Υποχρεώσεις πιστωτικών ιδρυμάτων (πλήρωση ανά πάσα στιγμή της ελάχιστης απαίτησης ιδίων κεφαλαίων και επιλἑξιμων υποχρεώσεων με προσδιορισμό του τρόπου υπολογισμού τους).
ια. Συγκρότηση Σωμάτων Αρχών Εξυγίανσης και Ευρωπαϊκού Σώματος Εξυγίανσης για τις οριζόμενες περιπτώσεις.
ιβ. Ορισμός ως Ταμείου Εξυγίανσης για τα πιστωτικά ιδρύματα του Σκέλους Εξυγίανσης του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ) και για τις επιχειρήσεις επενδύσεων του Σκἑλους Εξυγίανσης του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών. Το Ταμείο Εξυγίανσης χρησιμοποιεί τους επαρκείς χρηματοδοτικούς πόρους που πρέπει να διαθέτει μετά από απόφαση της αρχής εξυγίανσης και μόνο στο βαθμό που είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης κ.λπ. (άρθρο 2)
Σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΓΛΚ, από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχονται τα ακόλουθα αποτελέσματα:
Ι. Επί του κρατικού προϋπολογισμού
Ενδεχόμενη δαπάνη από την εφαρμογή της δυνατότητας παροχής δημόσιας κεφαλαιακής συμμετοχής σε ίδρυμα ή οντότητα, ή της θέσης αυτών υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο, το ύψος της οποίας εξαρτάται από τις συντρέχουσες, κατάργηση τη δεδομένη χρονική στιγμή, πραγματικές συνθήκες.
Στην περίπτωση αυτή, το χαρτοφυλάκιο του Ελληνικού Δημοσίου θα αυξηθεί ισόποσα της αξίας συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο του ιδρύματος ή οντότητας. [άρθρο 2 (άρθρα 57-58 της Οδηγίας)Ι
ΙΙ. Επί του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ν.π.δ.δ. επιχορηγούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό – φορείς Γενικής Κυβέρνησης)
Ενδεχόμενη απώλεια εσόδων του Δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της γενικής γραμματείας κοινωνικών ασφαλίσεων, λόγω της αποδυνάμωσης των ισχυόντων σήμερα προνομίων τους στις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης. | άρθρο 1 (άρθρο 957 του Κ.Πολ.Δ.)
-------------
Την άμεση απόσυρσή του ζητά η αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής των δικηγορικών συλλόγων.
Το καθολικό αίτημα του Δικηγορικού Σώματος για απόσυρση του νομοσχεδίου του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας διατύπωσε κατά τη διάρκεια των επαφών της με προέδρους κομμάτων, εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων αλλά και με τον διευθυντή του γραφείου του πρωθυπουργού η αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής των δικηγορικών συλλόγων της χώρας.
Οι δικηγόροι «εναλλακτικά υπέβαλαν συγκεκριμένες προτάσεις για διόρθωση των κραυγαλέων αστοχιών που περιέχει το σχέδιο και οι οποίες όχι μόνο δεν επιταχύνουν την απονομή της δικαιοσύνης αλλά τουναντίον, παραβιάζουν τις αρχές της δίκαιης δίκης και πλήττουν τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών».
Η Συντονιστική Επιτροπή των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας θα συνεδριάσει εκ νέου αύριο για να επανεκτιμήσει την κατάσταση και να λάβει αποφάσεις.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της:
«Η Συντονιστική Επιτροπή των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, αμέσως μετά την κατάθεση του σχεδίου νόμου του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας στη Βουλή, συνεκλήθη και συνεδρίασε εκτάκτως στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας.
Αφού μελέτησε το κείμενο του κατατεθέντος νομοσχεδίου, η Συντονιστική Επιτροπή διέκοψε τη συνεδρίαση της και αντιπροσωπεία της, με επικεφαλής το Πρόεδρο της Ολομέλειας κ. Βασ. Αλεξανδρή, συναντήθηκε με εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων, στους οποίους ανέπτυξε τις πάγιες θέσεις του δικηγορικού σώματος επί του επίδικου νομοσχεδίου.
Συγκεκριμένα, αντιπροσωπεία της Συντονιστικής συναντήθηκε με τον Γραμματέα της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τάσο Κορωνάκη και τους εισηγητές-βουλευτές του κόμματος κατά τη συζήτηση στη Βουλή, κ. Αντ. Συρίγο και κ. Παναγιώτα Κοζομπόλη-Αμανατίδη.
Στη συνέχεια συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Ποταμιού κ. Στ. Θεοδωράκη, τον εισηγητή βουλευτή του Ποταμιού κ. Αλεξ. Χατζηδημητρίου και τον βουλευτή του κόμματος κ. Ιασ.Φωτήλα.
Ακολούθως η αντιπροσωπεία της Σ.Ε επισκέφθηκε τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ και είχε συνάντηση με την πρόεδρο του κόμματος κ. Φώφη Γεννηματά, παρουσία του εισηγητή στη Βουλή, κ. Ανδ. Λοβέρδου.
Η αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής επισκέφθηκε εν συνεχεία το Μέγαρο Μαξίμου όπου είχε συνάντηση με τον διευθυντή του γραφείου του πρωθυπουργού κ. Δημ. Τζανακόπουλο ενώ λίγο αργότερα συναντήθηκε και με τον εισηγητή της Ν.Δ στη Βουλή, βουλευτή κ. Νικ. Δένδια.
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής διατύπωσαν προς όλους τους συνομιλητές τους το καθολικό αίτημα των Δικηγορικού Σώματος για απόσυρση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
Εναλλακτικά υπέβαλαν συγκεκριμένες προτάσεις για διόρθωση των κραυγαλέων αστοχιών που περιέχει το σχέδιο και οι οποίες όχι μόνο δεν επιταχύνουν την απονομή της δικαιοσύνης αλλά τουναντίον, παραβιάζουν τις αρχές της δίκαιης δίκης και πλήττουν τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα των πολιτών.
Η Συντονιστική Επιτροπή αφού παραστεί, το πρωί της Τετάρτης, 22 Ιουλίου 2015 και στη συνεδρίαση των επιτροπών της Βουλής όπου θα συζητηθεί το νομοσχέδιο, θα συνεδριάσει εκ νέου για να επανεκτιμήσει την κατάσταση και να λάβει αποφάσεις».
Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.