Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Πλαστικά σακουλάκια τροφίμων έσωσαν τα πρόωρα μωρά τους

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τρεις Βρετανίδες περιγράφουν τις εμπειρίες τους.

Τα χρησιμοποιούμε καθημερινά για να διατηρήσουμε φρέσκα τα σάντουιτς ή για να φυλάξουμε τρόφιμα στην κατάψυξη. Ποιος θα φανταζόταν ότι αυτά τα πλαστικά σακουλάκια θα μπορούσαν να σώσουν ζωές και μάλιστα πρόωρων βρεφών.

Κι όμως, καταφέρνουν να διατηρούν στη ζωή μωρά που γεννήθηκαν τόσο μικροσκοπικά ώστε να χωρούν στην παλάμη ενός χεριού. Είναι ένα τρόπος που χρησιμοποιούν γιατροί, ιδίως στη Μεγάλη Βρετανία, στις κρίσιμες πρώτες ώρες μετά τη γέννηση των παιδιών, αναφέρει η Daily Mail. «Τα πρόωρα μωρά κρυώνουν πολύ εύκολα επειδή είναι μικροσκοπικά και επειδή το δέρμα τους δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς ώστε να τα κρατά ζεστά» σημειώνει ο γιατρός Μπιλ Γιοχαλ και Κλινικός Διευθυντής της Νεογνολογιάς στο Liverpool Women’s Trusts.

«Το να τοποθετείς τα πρόωρα βρέφη σε πλαστικές σακούλες για τρόφιμα, μπορεί να είναι ένας απλός τρόπος αλλά συνάμα και αποτελεσματικός καθώς κρατά τη θερμοκρασία του σώματος σταθερή» συμπληρώνει.

Τον ίδιο τρόπο ακολούθησαν γιατροί στην περίπτωση της Κλαίρ Μπεμπ. Η ανησυχία της ήταν μεγάλη όταν γέννησε πρόωρα τις κόρες της. Η 38χρονη επενδύτρια από το Γιορκ περιγράφει την εμπειρία της εντυπωσιασμένη. «Ήμουν 25 εβδομάδων έγκυος όταν έσπασαν τα νερά μου. Μεταφέρθηκα στο νοσοκομείο, το οποίο είχε εξοπλισμό για πρόωρα μωρά από 28 εβδομάδων και άνω. Φοβήθηκα πάρα πολύ όταν το έμαθα». Τελικά όμως όλα πήγαν καλά, καθώς οι γιατροί έκαναν το θαύμα τους με τα σακουλάκια.

«Τα δύο μικροσκοπικά κοριτσάκια μου όταν γεννήθηκαν μπήκαν σε θερμοκοιτίδες και καλύπτονταν με σωλήνες και καλώδια. Όμως το πιο εντυπωσιακό ήταν ότι η Χάτι, η μια από τις δύο κορούλες μου (γεννήθηκε 25 εβδομάδων), ήταν κρυμμένη μέσα σε μία πλαστική σακούλα, με το κεφαλάκι της προς τα έξω, λες και ήταν σε υπνόσακο. Αν και οι γιατροί μου είχαν πει πως θα κάνουν κάτι τέτοιο για να κρατήσουν υψηλή τη θερμοκρασία του σώματος των παιδιών μου, ήταν πολύ περίεργο για μένα να βλέπω τα κορίτσια μου μέσα σε κάτι που χρησιμοποιούμε καθημερινά για τα τρόφιμα». Σήμερα κρατάει αγκαλιά τις 8 μηνών κορούλες της και χαμογελά.

Ανάλογες εμπειρίες είχαν άλλες δύο Βρετανίδες μητέρες. Η Τζούλι Κεντ Γουίτον καμαρώνει τώρα τη 19 μηνών κόρη της Κέιρα. «Οι μνήμες από τη γέννηση της έχουν μείνει χαραγμένες στο μυαλό μου. Ήμουν 24 εβδομάδων έγκυος και γέννησα –κυριολεκτικά- μέσα σε λίγα λεπτά. Αμέσως το δωμάτιο γέμισε γιατρούς και νοσοκόμες και επικράτησε νεκρική σιγή. Τρομοκρατημένη τους είδα να βάζουν το μωρό μου σε ένα πλαστικό σακουλάκι και μετά από πέντε ώρες μεταφέρθηκε στη μονάδα νεογνών και σε θερμοκοιτίδα τοποθετημένη ακόμα στο σακουλάκι».

Συγκλονιστικές ήταν οι ώρες που πέρασαν για την Έμιλι ΜακΚόρμακ μέχρι να μάθει ότι όλα θα πάνε καλά με το μωρό της. Η αγωνία της είχε φτάσει στο κατακόρυφο, καθώς πριν γεννήσει το γιο της Κάι και την κόρη της Μία. «Τα πλαστικά σακουλάκια έσωσαν όχι ένα, αλλά δύο παιδιά μου. Ήξερα ότι είχα ένα πρόβλημα στο αίμα, αλλά όχι ότι είχα και δύο μήτρες. Ήμουν στο νοσοκομείο, 27 εβδομάδων έγκυος, όταν οι γιατροί το ανακάλυψαν αφού με έβαλαν στο χειρουργείο για καισαρική, καθώς το μωρό είχε σταματήσει να μεγαλώνει. Τελικά γεννήθηκε ο Κάι και μετά από περίπου πέντε ώρες τον είδα τοποθετημένο μέσα σε ένα πλαστικό σακουλάκι, λες και είχε υποστεί εγκαύματα. Κι όμως αυτό τον έσωσε, όπως και αργότερα την κόρη μου, Μία», περιγράφει.



Η ευτυχής Κλαιρ Μπεμπ, με τις δίδυμες κόρες της Χάτι και Μέισι, που σήμερα είναι οκτώ μηνών. Όταν γεννήθηκε η πρόωρη Χάτι την έβαλαν σε πλαστικό σακουλάκι τροφίμων.





Τα πλαστικά σακουλάκια κράτησαν ζωντανή την κόρη της Τζούλι Κέντ Γουίτον, Κέιρα.





Ανακουφισμένη η Έμιλι ΜακΚόρμακ παρατηρεί τον 27 εβδομάδων γιο της Κάι.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.