Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Ο χάρτης της ντροπής

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Περισσότεροι από 29 εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη διαβιούν υπό συνθήκες σύγχρονης δουλείας σύμφωνα με τον πρώτο συγκριτικό δείκτη ποσοτικοποίησης της κλίμακας καταναγκαστικής εργασίας σε επίπεδο χώρας.

Ο δείκτης Global Slavery Index της αυστραλιανής ΜΚΟ Walk Free Foundation αποκαλύπτει ότι περίπου δέκα χώρες, οι περισσότερες εκ των οποίων στην Ασία φιλοξενούν το 70% των σύγχρονων σκλάβων παγκοσμίως. Πρώτη στη θλιβερή λίστα φιγουράρει η Ινδία με 14 εκατομμύρια σκλάβους, το 50% επί του συνόλου.

Δεύτερη κατατάσσεται η Κίνα με 2,9 εκατομμύρια ανθρώπους να ζουν σε συνθήκες καταναγκαστικής εργασίας και τρίτο το Πακιστάν με δύο εκατομμύρια.

Στην Ινδία, παρότι η εκμετάλλευση αφορά σε ορισμένους αλλοδαπούς, η μεγάλη μακράν πλειονότητα των υποδουλωμένων αφορά σε γηγενείς, Ινδούς πολίτες και αφορά είτε σε δουλείες για χρέη ή σε περιπτώσεις ειλωτείας στην εργασία.

Ο δείκτης καλύπτει 612 χώρες και βασίζεται σε στατιστικά του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας ο οποίος υπολογίζει τον αριθμό των σύγχρονων δούλων σε 21 εκατομμύρια.

Η Walk Free ανέβασε το νούμερο στα 29 εκατομμύρια συνυπολογίζοντας παιδιά από γάμους ανθρώπων που έχουν περιέλθει σε αυτή την κατάσταση και τις περιπτώσεις εμπορίας ανθρώπων προς και από αυτές τις χώρες.

Η Ινδία, δεύτερη πιο πυκνοκατοικημένη χώρα παγκοσμίως, παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ποικιλία περιπτώσεων σύγχρονης δουλείας: από διαγενεακή ειλωτεία έως τις χείριστες μορφές παιδικής εργασίας, την πορνεία και τους εξαναγκαστικούς γάμους για την υποδούλωση των γυναικών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα σύγχρονης δουλείας αποτελούν τα κλωστοϋφαντουργία του Σουμανγκάλι στη νότια Ινδία όπου 100.000-300.000 νεαρά κορίτσια εργάζονται υπό άθλιες συνθήκες για να μαζέψουν πόρους για την προίκα τους. Εκεί, εργαζόμενες στα κλωστήρια φτιάχνουν ρούχα για την εγχώρια και τη διεθνή αγορά.






Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.