Ειδικά σχολεία όπου το μοναδικό προσωπικό που υπάρχει είναι η διευθύντρια, χωρίς εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό. Μαθήματα να γίνονται εκ περιτροπής σε ομάδες παιδιών. Σε άλλα δεν έγινε καν αγιασμός. Το θέμα της μεταφοράς από και προς τα σχολεία είναι στον αέρα. Είναι η εκρηκτική κατάσταση που οδηγεί χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες εκτός Εκπαίδευσης, ακόμη κι αυτής της υποβαθμισμένης που παρέχεται. Χιλιάδες γονείς θα αναγκαστούν για άλλη μια χρονιά να κλείσουν τα παιδιά τους στο σπίτι ή να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη. Αν έχουν... Και αυτό όταν 185.000 παιδιά με αναπηρίες βρίσκονται εκτός Εκπαίδευσης.
Η εικόνα που αντίκρισαν αντιπροσωπείες της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων, του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων ΑμεΑ και Νήσων και του Σωματείου Εργαζομένων σε Μονάδες, Ιδρύματα, Σχολεία Ειδικής Αγωγής μαρτυρά τη διαρκή υπονόμευση και απαξίωση των δημόσιων ειδικών σχολείων και σηματοδοτεί την πρόθεση της κυβέρνησης να τα καταργήσει. Μπροστά σε αυτή την κατάσταση συνδιοργανώνουν, τη Δευτέρα 16 Σεπτέμβρη, παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, στις 12.30 το μεσημέρι.
***
Σημαντικά είναι τα στοιχεία που δίνουν οι παραπάνω φορείς στη δημοσιότητα. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγάλεω έχουν εγγραφεί 21 παιδιά και το προσωπικό αποτελείται μόνο από την διευθύντρια...
- Στο Δημοτικό Σχολείο Παραπληγικών Αιγάλεω, με 23 εγγεγραμμένα παιδιά, διαπιστώνεται έλλειψη ειδικού προσωπικού, ενώ σύμφωνα με τον διευθυντή το πρόβλημα της μεταφοράς θα λυθεί στις 24 Σεπτέμβρη. Το Δημοτικό Σχολείο Αυτιστικών (Αιγάλεω) δε λειτουργεί αφού υπάρχουν 4 δάσκαλοι για 8 τμήματα. Στο ΕΕΕΚ Αιγάλεω δεν έγινε καν αγιασμός.
- Στο Σικιαρίδειο Δημοτικό Σχολείο έχουν εγγραφεί 80 παιδιά (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.), υπάρχουν 5 εκπαιδευτικοί, λείπουν 9, το ειδικό προσωπικό είναι ανύπαρκτο, η μία κοινωνική λειτουργός φεύγει σε ένα μήνα. Τα μαθήματα θα γίνονται μόνο σε 30 παιδιά.
- Στο ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.) έχουν γίνει 20 νέες εγγραφές, συνολικά τα παιδιά είναι 110. Υπάρχουν 10 εκπαιδευτικοί ενώ απαιτούνται 24. Το ειδικό προσωπικό είναι μόλις 7 άνθρωποι, το βοηθητικό προσωπικό είναι ανύπαρκτο.
- Στο9ο Δημοτικό Σχολείο Γουδή έχουν εγγραφεί 25 παιδιά (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.), έχουν 2 ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, περιμένουν αναπληρωτές. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα με μετακίνηση των παιδιών από γονείς.
- Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου, με 35 παιδιά (με σύνδρομο down, νοητική υστέρηση, αυτισμό κ.λπ.), υπάρχουν μόνο 2 εκπαιδευτικοί και ανύπαρκτο ειδικό προσωπικό. Ο διευθυντής ανακοίνωσε στους γονείς ότι θα γίνονται μαθήματα σε 8 παιδιά εκ περιτροπής μέχρι να λυθεί το πρόβλημα έλλειψης εκπαιδευτικών και λεωφορείων.
- Στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου, με 43 παιδιά, υπάρχουν 3 εκπαιδευτικοί και η μεταφορά γίνεται από γονείς.
- Στο Ειδικό Γυμνάσιο, Λύκειο, ΤΕΕ Ιλίου, με 100 παιδιά με κινητικά προβλήματα, είναι ανύπαρκτο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Μαθήματα θα γίνονται 9.30 π.μ. - 11 π.μ.
- Στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών δεν υπάρχει ειδικό υποστηρικτικό προσωπικό για το δημοτικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές), βοηθητικό προσωπικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τα φροντιστηριακά μαθήματα.
- Στο Ειδικό Δημοτικό Αγ. Δημητρίου θα κάνουν μαθήματα όσα παιδιά μεταφερθούν από τους γονείς, με ελλείψεις εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού προσωπικού.
- Στο ΕΕΕΕΚ Αγ. Δημητρίου υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Θα κάνουν μαθήματα όσα παιδιά μεταφερθούν από τους γονείς.
Φαίνεται πως η κυβέρνηση, έχοντας νομοθετήσει τη μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης και αφήνοντας άλυτα τα χρόνια προβλήματα στα ειδικά σχολεία, προωθεί την πλήρη αποδιάρθρωση του συνόλου της Ειδικής Αγωγής. Η παραπάνω εικόνα ουσιαστικά δείχνει ότι αφήνουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ανεκπαίδευτα, χωρίς μόρφωση, που σημαίνει πως πολλαπλασιάζεται ο βαθμός αναπηρίας, και οδηγούνται στην πλήρη εξάρτηση από την οικογένεια. Ετσι ρίχνουν στον καιάδα ανθρώπους που με βάση τις ειδικές ανάγκες θα έπρεπε να τους προσφέρουν όλες τις δυνατότητες στη μόρφωση, στην ανάπτυξή τους, με την καλύτερη δυνατή επιστημονική προσέγγιση. Τα απαραίτητα ειδικά σχολεία (από την προσχολική αγωγή μέχρι την επαγγελματική εκπαίδευση), αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, με υψηλή ποιότητα, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης, μακριά από κάθε επιχειρηματική δράση, είναι το αυτονόητο που έπρεπε να παρέχεται. Οι μαθητές των ειδικών σχολείων απαιτούν δικαιώματα στην εκπαίδευση, στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή. Είναι άνθρωποι που μπορούν και πρέπει να έχουν την κάθε δυνατότητα ν' αναπτυχθούν, να εξελιχθούν. Το εμπόδιο είναι η βάρβαρη, ταξική κυβερνητική πολιτική, που κόβει και από αυτόν τον ευαίσθητο τομέα κονδύλια στο όνομα αντιμετώπισης της κρίσης σε όφελος των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.