Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Γιατί δεν προχωράει η ανακριτική διαδικασία στην υπόθεση με τα πλαστά εισιτήρια του ΟΑΣΑ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δύο χρόνια έχουν περάσει από τότε που επιτήδειοι τα διοχέτευαν σε περίπτερα της Αττικής.

Πληγή για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ παραμένει η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων, παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς εντοπίζονται κυκλώματα διακινητών. Δύο χρόνια έχουν περάσει από τότε που επιτήδειοι διοχέτευαν σε διάφορα περίπτερα της Αττικής πλαστά εισιτήρια για τις αστικές συγκοινωνίες και η υπόθεση φαίνεται πως παραμένει στα συρτάρια. Η ανακριτική διαδικασία έχει παγώσει, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος και η «μαύρη τρύπα» που δημιουργείται στα ταμεία από τη δράση του κυκλώματος.

Το πρόστιμο που ξεσκέπασε την απάτη

Η καταγγελία ενός επιβάτη του Μετρό, στον οποίο επιβλήθηκε πρόστιμο για κατοχή πλαστού εισιτηρίου στάθηκε η αιτία για να αρχίσουν οι αρμόδιες αρχές τις έρευνες. Ο επιβάτης προσκόμισε στην Υπηρεσία Ελέγχου Κομίστρου το πλαστό εισιτήριο και δήλωσε ότι το είχε προμηθευτεί από περίπτερο του Γαλατσίου. Αμέσως, ελέγκτρια της υπηρεσίας πήγε στο περίπτερο και προσποιούμενη την πελάτισσα αγόρασε δύο εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ. Από τον έλεγχο που διενήργησε διαπίστωσε ότι τα εισιτήρια ήταν πλαστά ως προς την εκτύπωση, διευκρινίζοντας ότι είχε χρησιμοποιηθεί γνήσιο χαρτί αλλά διαφορετικός τύπος εκτυπωτή από αυτόν που χρησιμοποιεί η ΣΤΑ.ΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.). Μετά από ενημέρωση του Κέντρου Άμεσης Δράσης, έφτασαν στο σημείο αστυνομικοί του Α.Τ Κυψέλης οι οποίοι μετά από έλεγχο στο περίπτερο, βρήκαν ακόμα 256 πλαστά εισιτήρια και συνέλαβαν τον υπάλληλο του περιπτέρου.

«Πωλούνται μόνο από σταθμούς της ΣΤΑ.ΣΥ»

Στην ένορκη κατάθεση της, η μάρτυρας- ελέγκτρια του ΟΑΣΑ επισήμανε ότι τα γνήσια εισιτήρια εκδίδονται από τα μηχανήματα που βρίσκονται στους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και του ΗΣΑΠ και απαγορεύεται η πώληση τους από περίπτερα αφού πωλούνται μόνο από σταθμούς της «ΣΤΑ.ΣΥ». Σε συμπληρωματική κατάθεση της, η ελέγκτρια αναφέρθηκε στην ύπαρξη συνεργασίας του ΟΑΣΑ με την εταιρεία «ΚΑΠΑ COM Ε.Π.Ε.», η οποία επιτρέπει στη δεύτερη λιανική πώληση εισιτηρίων, απευθείας στο κοινό και όχι την χονδρική πώληση σε μεσάζοντες.

«Μπαλάκι» οι ευθύνες

Ο κατηγορούμενος υπάλληλος του περιπτέρου εξεταζόμενος στην Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, δήλωσε άγνοια για την πλαστότητα των εισιτηρίων ενώ ισχυρίστηκε ότι τα εισιτήρια τα προμηθεύεται από κάποιον «Δημήτρη». Τότε κάλεσε τον δεύτερο υπάλληλο του περιπτέρου, που κάνει τις απογευματινές βάρδιες και τον ενημέρωσε για όσα είχαν γίνει.

Σε συνεργασία πλέον με τις αστυνομικές αρχές, οι δύο υπάλληλοι, κάλεσαν τον «Δημήτρη» και παρήγγειλαν 100 εισιτήρια ζητώντας του άμεση παράδοση. Όταν έφτασε η ώρα της παράδοσης, αστυνομικοί που ήταν κοντά στο σημείο, τον ακινητοποίησαν και προχώρησαν σε έλεγχο του αυτοκινήτου του, στο οποίο βρέθηκαν 1.380 γνήσια εισιτήρια και αποδείξεις αγοράς.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στην ΓΑΔΑ όπου δήλωσε ότι λειτουργεί ως μεσάζων με ελάχιστο κέρδος καθώς προμηθεύεται εισιτήρια του ΟΑΣΑ από την εταιρεία «ΚΑΠΑ COM Ε.Π.Ε και τα μεταπωλεί σε περίπτερα. Μάλιστα παραδέχτηκε ότι τα επίδικα εισιτήρια τα είχε πουλήσει εκείνος στο περίπτερο ωστόσο δήλωσε ότι τα είχε προμηθευτεί από κάποιο «Βασίλη».

Οι αστυνομικές αρχές έφτασαν στα ίχνη του και ενώ το παρακολουθούσαν, τον ενημέρωσαν τηλεφωνικά για την διερευνώμενη υπόθεση. Το επόμενο πρωί και υπό το βλέμμα των αστυνομικών προσήλθε στην ΓΑΔΑ και δήλωσε ότι τα εισιτήρια τα προμηθεύεται από κάποιον «Γιώργο». Από την έρευνα που έγινε προέκυψε ότι ο τηλεφωνικός αριθμός από τον οποίο επικοινωνούσε ο κατηγορούμενος με τον «Γιώργο» αντιστοιχεί σε στοιχεία Πακιστανού υπηκόου.

Οι έρευνες συνεχίστηκαν χωρίς όμως να βρεθεί ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το εμπόριο πλαστών εισιτηρίων. Όπως σημειώνουν καλά πληροφορημένες πηγές, οι επικεφαλής του κυκλώματος επιλέγουν τυχαία περιπτερούχους, στους οποίους προτείνουν «συνεργασία», τροφοδοτώντας τους με εισιτήρια - ρέπλικες με κέρδος άνω του 50% (έναντι του νόμιμου περιθωρίου 4% επί της τιμής πώλησης).

Η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων σε συνδυασμό με τη λαθρεπιβίβαση εκτιμάται ότι οδηγεί σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ακριβής εκτίμηση για τον αριθμό των πλαστών εισιτηρίων που κυκλοφορούν στην αγορά. Γιατί λοιπόν καθυστερούν την έρευνα, γιατί δεν επισπεύδουν τη διαδικασία των ανακρίσεων, γιατί κωλυσιεργούν δημιουργώντας «χασούρα» στα ταμεία του Δημοσίου;


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.