Κυριακή, 4 Οκτωβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Σουλτς: Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς τι συνέβαινε στη Volkswagen

«Είναι ένα βαρύ πλήγμα για τη γερμανική οικονομία συνολικά».

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εκτίμησε σε συνέντευξή του σε γερμανικές τοπικές εφημερίδες ότι το σκάνδαλο που ξέσπασε με το λογισμικό παραποίησης των τιμών των εκπομπών ρύπων των ντιζελοκινητήρων της Volkswagen θα πλήξει τη γερμανική οικονομία, αλλά πρόσθεσε πως η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης πιθανότατα θα ξεπεράσει αυτή την κρίση.

Οι υπουργοί Οικονομικών και Οικονομίας της Γερμανίας αντιθέτως έσπευσαν να υποβαθμίσουν τον ευρύτερο οικονομικό κίνδυνο για τη Γερμανία λόγω του σκανδάλου.

«Είναι ένα βαρύ πλήγμα για τη γερμανική οικονομία συνολικά», υπογράμμισε ο Μάρτιν Σουλτς, στέλεχος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD).

«Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς τι συνέβαινε» στη Volkswagen, είτε από «αμέλεια» ή «πιθανόν ακόμη και με εγκληματική» πρόθεση, επισήμανε ο Σουλτς. Ωστόσο «πιστεύω ότι η Volkswagen είναι μια ισχυρή εταιρεία» η οποία μπορεί κάλλιστα «να ξεπεράσει την κρίση» αυτή, πρόσθεσε.

Η διεύθυνση της VW έβαλε κατά μέρος ένα ποσό 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη του κόστους του σκανδάλου, όμως αναλυτές προβλέπουν πως το πραγματικό κόστος θα είναι πολύ υψηλότερο. Η VW έχει ανακοινώσει ότι θα χρειαστεί να ανακαλέσει για επισκευή έως και 11 εκατ. αυτοκίνητα και βαν οι κινητήρες των οποίων έχουν εγκατεστημένο παράνομα λογισμικό φτιαγμένο για να παραποιεί τις τιμές των εκπομπών ρύπων σε περίπτωση ελέγχου.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας κρίσιμος τομέα της οικονομίας της Γερμανίας, της μεγαλύτερης της Ευρώπης. Εταιρείες όπως η VW, η BMW και η Daimler απασχολούν πάνω από 750.000 ανθρώπους.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Welt am Sonntag ο Χανς Ντίτερ Πετς, που αναλαμβάνει πρόεδρος του ομίλου της Volkswagen, δήλωσε ότι το σκάνδαλο απειλεί τη βιωσιμότητα της επιχείρησης, αλλά μπορεί να ξεπεραστεί.

--------------

Μέρκελ: Το σκάνδαλο της Volkswagen δεν κλόνισε την εμπιστοσύνη στη γερμανική οικονομία

Δεν πιστεύει ότι θα βλάψει τη φήμη της Γερμανίας.

Δεν φαίνεται να ανησυχεί η Άνγκελα Μέρκελ για το σκάνδαλο που ξέσπασε για παραποίηση των στοιχείων κατά τους ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων από την Volkswagen. Συγκεκριμένα η Γερμανίδα καγκελάριος δήλωσε ότι αν και δραστικής σημασίας δεν πιστεύει ότι θα βλάψει τη φήμη της Γερμανίας ως ένας καλός τόπος για επιχειρήσεις.

«Πιστεύω ότι η φήμη της γερμανικής οικονομίας και η εμπιστοσύνη στην γερμανική οικονομία δεν κλονίστηκε σε αυτόν τον βαθμό που να μην θεωρούμαστε πλέον ένας καλός επιχειρηματικός τόπος», σημείωσε, προσθέτοντας ότι ελπίζει πως η Volkswagen θα οδηγήσει γρήγορα σε διαφάνεια και θα ξεδιαλύνει την υπόθεση.

--------------

Βολές της Σακοράφα προς την Κομισιόν για το σκάνδαλο της Volkswagen


Ερώτηση για το σκάνδαλο εξαπάτησης της Volkswagen και την στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που «δεν ενήργησε εγκαίρως ενώ γνώριζε εδώ και χρόνια πολλά από τα δεδομένα», κατάθεσε χθες η Σοφία Σακοράφα.

Η ανεξάρτητη ευρωβουλευτής ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να απαντήσει γιατί δεν εξάντλησε την αρμοδιότητα της ώστε να διακριβωθούν οι παραποιήσεις, γιατί δεν ενημέρωσε τις αρμόδιες εθνικές αρχές ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες και για ποιο λόγο αγνόησε τις επείγουσες συστάσεις του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου .

Ακολουθεί η ερώτηση όπως κατατέθηκε στην Επιτροπή.

Η υπόθεση Volkswagen ανάγεται σήμερα σε ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά σκάνδαλα διαφθοράς, μαζικής παραπλάνησης και εξαπάτησης πολιτών και θεσμικών αρχών.

Δεδομένων ότι:

-Τα λογισμικά «αναστολής» που χρησιμοποιήθηκαν από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες με σκοπό την παραποίηση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων εκπομπών ρύπων απαγορεύονται αυστηρά από τον κανονισμό 715/2007/ΕΚ (Euro 5 και Euro 6).

-Από το 2007 η Ε.Ε. έχει προσπαθήσει να περάσει σχετική νομοθεσία ώστε να ελέγχονται τα πετρελαιοκίνητα σε «φυσικό» περιβάλλον.

-Το 2013 το Κοινό Κέντρο Ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε έκθεση του αναφέρει πως οι εν λόγω «αισθητήρες και τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο και να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων».

-Σε έκθεση που υιοθέτησε το Ε.Κ. στην αρμόδια Επιτροπή (ITRE) στις 05/11/2013, καλεί την Επιτροπή να ανταποκριθεί στο πρόβλημα παραπλάνησης των καταναλωτών και να αναπτύξει «ένα νέο κύκλο δοκιμών οχημάτων και νέων διαδικασιών που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης», ζητώντας «να θεσπιστούν αυτές χωρίς καθυστέρηση».

Δεδομένων των ανωτέρω η Επιτροπή είναι εμφανές ότι γνώριζε.

Ερωτάται:

Γιατί δεν εξάντλησε την αρμοδιότητα της ώστε να διακριβωθούν παραποιήσεις από λογισμικά «αναστολής»;

Γιατί δεν ενημέρωσε τις αρμόδιες εθνικές αρχές ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες;

Για ποιο λόγο αγνόησε τις επείγουσες συστάσεις του Κ.Κ.Ερ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που προάσπιζαν την υγείας των πολιτών, τους καταναλωτές και το περιβάλλον.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.