Τρίτη 28 Ιουλίου 2015

Οι λύσεις του Υπουργείου Παιδείας για τον περιορισμό των κενών

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ύστατη λύση η ενδεχόμενη αύξηση του ωραρίου.

Εξάντληση ωραρίου, 30 μαθητές ανά τμήμα, περικοπή εκπαιδευτικών αδειών, υπερωρίες, β ανάθεση, απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς είναι γνώριμες λύσεις από το παρελθόν που έχει στη διάθεσή του το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καλύψει ένα μέρος των χιλιάδων κενών.

Ήδη το προηγούμενο σχολικό έτος δόθηκαν πολλές υπερωρίες όχι μόνο σε μόνιμους αλλά και σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για να περιοριστούν τα κενά. Με τη λύση των υπερωριών το Υπουργείο περιορίζει από τη μια πλευρά τα κενά ενώ δίνει και ένα κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να αυξήσουν τις απολαβές τους αφού σύμφωνα με εγκύκλιο η ωριαία αμοιβή ορίζεται στα 10 ευρώ.

Βάσει του άρθρου 14 παρ.16 του Ν.1566/1985 (ΦΕΚ 167/30.9.1985 τ.Α΄) η υπερωριακή απασχόληση μέχρι πέντε (5) ώρες την εβδομάδα ανατίθεται με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων ή του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. Επισημαίνεται δε, ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει προσφορά για προαιρετική υπερωριακή διδασκαλία από εκπαιδευτικούς η απόφαση ανάθεσης είναι υποχρεωτική (βάσει του εν λόγω άρθρου, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 6, παρ.17 του Ν.3027/2002).

Στον προϋπολογισμό του 2015 το κονδύλι για τις υπερωρίες ανέρχεται στα 2.824.600 ευρώ με το 1.990.000 ευρώ να αφορά την Αθμια και τα 834.600 ευρώ τη Βθμια.

Το τελευταίο διάστημα έχει εκδοθεί και αρκετές αποφάσεις για απόδοση δεύτερης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς ενώ και οι αλλαγές στο πρόγραμμα της Γ λυκείου ενδεχομένως να συγκρατήσει τη μεγάλη αύξηση των κενών σε ειδικότητες όπως είναι οι φιλόλογοι όπου τα Αρχαία Γενικής καταργήθηκαν ενώ και η Λογοτεχνία από δίωρο μάθημα έγινε μονόωρο με αποτέλεσμα οι φιλόλογοι να χάσουν 2 ώρες στη Γ Λυκείου. Επίσης πλεονάζων εκπαιδευτικό προσωπικό φαίνεται να υπάρχει στην ειδικότητα των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής που δε συμπληρώνει το ωράριό του.

Ως ύστατη λύση θα πρέπει να θεωρηθεί η ενδεχόμενη αύξηση του ωραρίου για την οποία υπήρξε μια γενικόλογη αναφορά από τον υπουργό Παιδείας ο οποίος σε τηλεοπτική του συνέντευξη στην ΕΡΤ δήλωσε ότι «όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας για να ξεπεραστεί η κρίση και αν αναγκαστεί κάποιος δάσκαλος να κάνει μία ή δυο ώρες παραπάνω, ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι ο καθένας θα το δεχθεί ως πραγματική συμβολή σε αυτό το ξεπέρασμα».

Σημειώνουμε ότι το 2013 αυξήθηκε το ωράριο των εκπαιδευτικών στη Β/θμια Εκπαίδευση κατά δύο ώρες γεγονός που είχε προκαλέσει κύμα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Σε γραπτή του ερώτηση στη βουλή τον Ιούνιο του 2013 ο Τάσος Κουράκης ανέφερε μεταξύ των άλλων στην κατακλείδα της ερώτησης με θέμα «Κατασκευή υπεράριθμων εκπαιδευτικών που απορρυθμίζει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου» ότι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών αποτελεί συνέχεια ενός οργανωμένου σχεδίου, που ξεκίνησε με καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, συμπτύξεις τμημάτων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και περικοπές των λειτουργικών δαπανών για τα σχολεία, και στοχεύει στη συρρίκνωση του αγαθού της δημόσιας δωρεάν παιδείας…».

Επίσης υπάρχει και κείμενο από το 2012 με δήλωση του Τ.Κουράκη πως «Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών πλήττει ευθέως τόσο το δικαίωμα στην εργασία χιλιάδων εκπαιδευτικών, όσο και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία»



Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.