Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Ξυδάκης και Guardian για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δήλωση Ξυδάκη για τα γλυπτά του Παρθενώνα


«Οι νομικές γνωματεύσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμες και ενισχύουν την επιχειρηματολογία της Ελλάδας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, ωστόσο η ελληνική κυβέρνηση ουδέποτε δήλωσε ότι δεσμεύεται στο άμεσο μέλλον να ακολουθήσει τη δικαστική οδό», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Ν. Ξυδάκης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη στρατηγική της ελληνικής κυβέρνησης όσον αφορά τη διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Όπως ενημερώνει ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, ο κ. Ξυδάκης σημείωσε ότι «η δικαστική οδός είναι μια από τις πολλές οδούς που ανοίγονται μπροστά μας», αλλά ότι «ο πολυετής αγώνας με πολιτικά και διπλωματικά μέσα, με σκοπό τη διαφώτιση της διεθνούς κοινής γνώμης, έχει φέρει ήδη εντυπωσιακά αποτελέσματα».

«Το μεγαλύτερο μέρος της κοινής γνώμης και, μάλιστα, στη Βρετανία, διάκειται ευνοϊκά στην επιστροφή των Γλυπτών. Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική κυβέρνηση, αξιοποιώντας την πλούσια πείρα του παρελθόντος, επιλέγει τα προσφορότερα μέσα, τους όρους και το πεδίο για την επίτευξη των στόχων της», πρόσθεσε ο κ. Ξυδάκης.

----------

Ο αρθρογράφος του Guardian που έγραψε: Η Ελλάδα δεν θα πάρει τα Γλυπτά ποτέ

Σε άρθρο του στην εφημερίδα Guardian o τεχνοκριτικός Jonathan Jones γράφει τους λόγους για τους οποίους εκτιμά ότι είναι λάθος η διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα από την Ελλάδα.

«Τα έργα στα μουσεία έχουν πάντα μια "παγκόσμια αξία" και φυσικά κανείς δεν ασχολείται με αυτήν μέχρι κάποιος να τα ζητήσει πίσω. Και μετά η ιστορία τους εξετάζεται λεπτομερώς. Στην περίπτωση των Γλυπτών του Παρθενώνα έχουμε ακριβώς αυτό» λέει ο Jonathan Jones.

Και συνεχίζει: «Η Ελλάδα απαιτεί να επιστρέψουν τα Ελγίνεια στην Ελλάδα. Τώρα αποφάσισε να μην τα διεκδικήσει νομικά. Υπολογίζω ότι αυτή είναι μια φάση που η Ελλάδα υποχωρεί μέχρι να αποδεχθεί ότι δεν θα πάρει τα Γλυπτά ποτέ. Όπως αποδεικνύει το Βρετανικό Μουσείο, κάνει εξαιρετικές εκθέσεις τέχνης και παρουσιάζει αυτά τα έργα ως κληρονομιά της ανθρωπότητας».



Συνδέοντας και συγκρίνοντας τους Αβορίγινες Αυστραλούς και τα αντικείμενα τους που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο με την περίπτωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, ο Jones δηλώνει πως κανένας λαός δεν θέλει να βρίσκονται τα αρχαία του κειμήλια εκτός της χώρας του ή κλεισμένα σε μουσεία, αλλά η σημασία για τον Jones είναι ότι μουσεία όπως το Βρετανικό προσφέρουν σε αυτά τα έργα την δυνατότητα να τα δουν εκατομμύρια άνθρωποι.

«Περπατήστε μια μέρα κάτω από την Ακρόπολη και δείτε λίγο την θέα. Θα καταλάβετε γιατί οι Έλληνες θέλουν να πάρουν πίσω τα Γλυπτά. Σίγουρα θα σκεφτείτε και εσείς, πως ανήκουν σε αυτό περιβάλλον γεμάτο με φως και ήλιο. Αλλά αυτό το επιχείρημα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για κάθε αρχαιότητα. Αν η Ιταλία γινόταν εθνικιστική για τους Αναγεννησιακούς πίνακες όπως ακριβώς η Ελλάδα για τα Μάρμαρα, θα είχαμε τεράστιες διαμάχες. Γιατί να μην επιστρέψουμε τότε και την “Βάπτιση” του Piero della Francesca στην εκκλησία για την οποία ζωγραφίστηκε» αναρωτιέται ο Jones.

«Κανείς δεν το ζητά αυτό γιατί η Ιταλία δεν είναι εθνικιστική όταν αφορά την κληρονομιά της. Κανείς από την Τουρκία δεν απαιτεί την επιστροφή της Περγάμου, ένα μεγαλειώδες δημιούργημα τόσο τεράστιο όσο τα Ελγίνεια Μάρμαρα, το οποίο βρίσκεται στο Βερολίνο. Και αυτό γιατί ούτε η Τουρκία έχει εθνικιστική στάση» συνεχίζει.

Και καταλήγει στο να σημειώνει πως η Ελλάδα δεν έχει εθνικιστική οργή για τα Γλυπτά του Παρθενώνα που πήγαν από την Αφαία της Αίγινας στη Γερμανία την ίδια χρονιά που τα Ελγίνεια έφυγαν από τη χώρα.

«Γιατί όχι; Αυτές οι ανακριβείς και διαφορετικές θέσεις της Ελληνικής πλευράς για ίδια πράγματα, με κάνουν και καταλήγω πως όσο ρομαντική και να είναι η θέση της Ελλάδας εναντίον του Έλγιν, είναι μια εθνικιστική ρητορική που αξίζει τον σεβασμό που αξίζει το εθνικιστικό Μανιφέστο του Nigel Farage» σημειώνει με σκληρά λόγια εναντίον της Ελλάδας ο Jonathan Jones.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.