Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Η εξουσία αλλάζει τον τρόπο που μιλούν οι άνθρωποι

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Μια έρευνα εμπνευσμένη από… τη Θάτσερ.

Η εξουσία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που μιλά ένας άνθρωπος. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια έρευνα εμπνευσμένη από την πρώην πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου, Μάργκαρετ Θάτσερ.

Η ακουστική της φωνής ενός ατόμου αλλάζει έτσι ώστε να «βγαίνει» πιο δυναμική, δείχνοντας στους άλλους… «ποιος είναι το αφεντικό», υποστηρίζει η μελέτη.

Μια ομάδα αμερικανών επιστημόνων εμπνεύστηκαν την ιδέα της μελέτης τους από τη βαρόνη Θάτσερ, ο σύμβουλος της οποίας Γκόρντον Ρις (Gordon Reece) προσέλαβε ένα προπονητή φωνής από το Εθνικό Θέατρο για να διδάξει στη Θάτσερ πώς να μιλά πιο αργά και να καλλιεργήσει έναν ήρεμο, αλλά πιο αυταρχικό τόνο στη φωνή της, αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας The Telegraph.

Η Θάτσερ «μαλάκωσε» τη φωνή της, προκειμένου να ακούγεται πιο οικεία και για να «καταπολεμήσει» τις επιθέσεις των επικριτών και αντιπάλων της, οι οποίοι την κατηγορούσαν ότι η φωνή της ήταν πολύ διαπεραστική.

Ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Sei Jin Ko, από το πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο δήλωσε σχετικά: «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι είτε πρόκειται για τους γονείς, οι οποίοι προσπαθούν να επιβληθούν στα άτακτα παιδιά τους, είτε για τα παζάρια που κάνει ένας πωλητής αυτοκινήτων και ένας πελάτης, ή για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των αρχηγών κρατών, ο ήχος της φωνής αυτών που συμμετέχουν μπορεί να καθορίσει ριζικά την έκβαση των συνομιλιών».

«Ήταν γνωστό ότι η Θάτσερ είχε κάνει εκτεταμένα μαθήματα φωνητικής, για να αποπνέει μια πιο έγκυρη, ισχυρή προσωπικότητα. Εμείς θέλαμε να εξερευνήσουμε πώς κάτι τόσο θεμελιώδες, όπως η εξουσία, θα μπορούσε να προκαλέσει αλλαγές στον τρόπο που ακούγεται μια φωνή και πώς αυτές οι φωνητικές αλλαγές μπορούν να επιδράσουν στον τρόπο με τον οποίο οι ακροατές αντιλαμβάνονται τους ομιλητές και συμπεριφέρονται» πρόσθεσε.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν, ότι οι ακροατές είναι αρκετά οξυδερκείς στις λεπτές διαφορές στα φωνητικά συνθήματα και τα χρησιμοποιούν για να αποφασίσουν ποιος είναι ‘το αφεντικό’» ανέφερε από την πλευρά του ο Dr Adam Galinsky από το Columbia Business School της Νέας Υόρκης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.