Τρίτη, 31 Δεκεμβρίου 2013

Αλλαγές στον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας επιβατικών αυτοκίνητων

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Μετατροπές στα Ι.Χ μετά την απόφαση Μαυραγάνη.

Αλλαγές στον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης στα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά και μεταβολές στον καθορισμό των ποσοστών απομείωσης της τιμής χονδρικής πώλησης για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα επιφέρει απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη.

Σύμφωνα με την απόφαση, η αξία του προαιρετικού εξοπλισμού των αυτοκινήτων που δεν περιλαμβάνεται στην τιμή χονδρικής πώλησης θα προστίθεται στην τιμή χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της τελικής φορολογητέας αξίας. Αν οι τιμοκατάλογοι τιμών χονδρικής πώλησης ταυτίζονται με τους καταλόγους λιανικής πώλησης ως προς τον στάνταρντ και προαιρετικό εξοπλισμό, η αξία του ήδη ενσωματωμένου εξοπλισμού σε ένα μοντέλο ή σε μια παραλλαγή οχήματος, σύμφωνα με τους καταλόγους της λιανικής δεν θα προστίθεται στην τιμή χονδρικής πώλησης για τη διαμόρφωση της τελικής φορολογητέας αξίας.

Η φορολογητέα αξία αφορά στην καθαρή τιμή χονδρικής πώλησης όμοιου καινούργιου αυτοκινήτου προ φόρων στην Ελλάδα κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά. Η βασική τιμή περιλαμβάνει την αξία κατά μάρκα, τύπο, παραλλαγή και έκδοση του αυτοκινήτου με βάση τους τιμοκαταλόγους των κατασκευαστών που υποβάλλονται από τους επισήμους διανομείς στις αρμόδιες για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας αρχές στην οποία προστίθεται η αξία του προαιρετικού εξοπλισμού. Επομένως αξία εξοπλισμού που συμπεριλαμβάνεται με βάση τους τιμοκαταλόγους χονδρικής ως στάνταρντ στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατά μάρκα, τύπο, παραλλαγή και έκδοση δεν προστίθεται επιπλέον στη βασική τιμή.

Αν οι τιμοκατάλογοι τιμών χονδρικής πώλησης, περιλαμβάνουν ως προαιρετικό εξοπλισμό, εξοπλισμό που στους τιμοκαταλόγους λιανικής θεωρείται στάνταρντ, τότε για λόγους ορθού υπολογισμού της συνολικής αξίας, η αξία του εν λόγω προαιρετικού εξοπλισμού, προστίθεται στην τιμή χονδρικής, κατ' αναλογία με τους τιμοκαταλόγους λιανικής. Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα υπολογίζονται και τα έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης.

Για παράδειγμα

Έστω καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο με τιμή χονδρικής πώλησης 12.608 ευρώ , κυλινδρισμό κινητήρα 1,796 κ.ε., τεχνολογίας EURO 5 , προερχόμενο από χώρα της ΕΕ.
Αξία 12.608 ευρώ + έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης 510 ευρώ = 13.118 ευρώ. Συντελεστής τέλους ταξινόμησης 30%. Τέλος ταξινόμησης 13.118*30% =3.935,40 ευρώ.

Τα μεταχειρισμένα οχήματα

Σύμφωνα με την απόφαση η φορολογητέα αξία που προσδιορίζεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες αξιών για τα μεταχειρισμένα οχήματα για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, μειώνεται από τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές στις οποίες κατατέθηκαν τα σχετικά παραστατικά θέσης αυτών σε ανάλωση.

Τα ποσοστά απομείωσης για τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθορίζονται ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου, καθώς και ανά κατηγορία αμαξώματος, ως εξής:

- Για τον προσδιορισμό τους, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία ταξινομήσεων έτους της προηγούμενης τριετίας, ως έτος βάσης και ο πραγματικός ρυθμός απομείωσης των πιο αντιπροσωπευτικών μοντέλων ανά κατηγορία. Το ικανό δείγμα ανά κατηγορία ορίζεται σε ποσοστό 30% επί των συνολικών ταξινομήσεων και οι κατηγορίες αμαξώματος είναι: 4χ4 οχήματα παντός εδάφους (suv-atv), χάτσμπακ, σεντάν, κάμπριο, κουπέ-ρόουντστερ και οχήματα πολλαπλών χρήσεων (mpv).

- Ο ρυθμός απομείωσης για τον προσδιορισμό της κλίμακας των ποσοστών λαμβάνεται από τον λόγο της τελευταίας τιμής τιμοκαταλόγου λιανικής πώλησης καινούργιου αυτοκινήτου, αφαιρούμενης της μέσης υπολειμματικής αξίας όμοιου μεταχειρισμένου, προς την τελευταία τιμή τιμοκαταλόγου λιανικής πώλησης καινούργιου.

- Τα κριτήρια διαμόρφωσης της μέσης υπολειμματικής αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων είναι η ημερομηνία 1ης κυκλοφορίας, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ο εξοπλισμός, ο μέσος όρος διανυθέντων χιλιόμετρων ανά κατηγορία, ο κύκλος ζωής τους, καθώς και η προσφορά και η ζήτηση. Η ως άνω μέση υπολειμματική αξία, δύναται να λαμβάνεται από οδηγούς αξίας μεταχειρισμένων οχημάτων στη χώρα μας.

- Μετά το 5° έτος ηλικίας, ο ρυθμός απομείωσης προσαρμόζεται, ώστε έως το 16° έτος, να φτάνει το 95% βαθμιαία.
Τα ποσοστά απομείωσης για τους ενδιάμεσους μήνες καθορίζονται αναλογικά, χωρίς να υπολείπονται των ποσοστών του αμέσως προηγούμενου ποσοστού εξαμήνου ή έτους κατά περίπτωση.

Σύμφωνα με την απόφαση σε περίπτωση τελωνισμού μοτοσικλετών που έχουν αγοραστεί και κυκλοφορήσει στο εξωτερικό από πρόσωπα που διαμένουν ή εργάζονται στο εξωτερικό και τα προσκομιζόμενα τιμολόγια αναφέρονται στην ημερομηνία έκδοσης της άδειας κυκλοφορίας στο όνομά τους, η τιμολογιακή αυτή αξία, προκειμένου να συγκριθεί με τη χονδρική αξία, πρέπει προηγούμενα να μειωθεί με τα ποσοστά μείωσης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.