Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

«Όταν λέω τί έχω μου λένε: Ωχ! Κακομοίρη!»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ο Δημήτρης Φανουργάκης είναι ένας από τους 10.000 Έλληνες με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας. Mιλάει πρώτα για την ασθένεια και μετά για το "ρατσισμό" της.

«Ωχ κακομοίρη μου ίντα παθες!» αυτή είναι η πιο συχνή έκφραση που ακούει ο κ. Δημήτρης Φανουργάκης, πρόεδρος του γραφείου Ηράκλειου, της Ελληνικής Εταιρείας για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας.

Ο ίδιος ήρθε αντιμέτωπος με τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣκΠ) στην πιο παραγωγική φάση της ζωής του, στα 38. Ήταν οδηγός αστικού λεωφορείου. Άρχισε να νιώθει κάποια μουδιάσματα σε όλο του το σώμα και να βλέπει διπλά τα αντικείμενα.

Πριν πάει στο γιατρό, την ασθένεια αυτή δεν την ήξερε. Άλλωστε είναι μια ασθένεια με... χιλιάδες πρόσωπα. Η ιατρική κοινότητα αναφέρει ότι η ΣκΠ είναι μια νόσος με 10.000 πρόσωπα, όσοι και οι ασθενείς σε όλη τη χώρα. Η αιτία της εμφάνισής της αποτελεί μυστήριο και θεωρείται αυτοάνοσο νόσημα που συνεχώς διερευνάται.

Ο κ. Δημήτρης Φανουργάκης μιλώντας στο MadeinCreta είπε ότι αισθάνεται τυχερός διότι η ΣκΠ εμφανίστηκε σε εκείνον με το καλό της πρόσωπο. Όταν επικοινωνήσαμε μαζί του βρισκόταν στο Βενιζέλειο νοσοκομείο και μετά, με το ποδήλατο, θα πήγαινε στο ΠΑΓΝΗ για να δει αν ανταποκρίθηκε ο κόσμος στο κάλεσμα για δωρεάν εξέταση πληθυσμού και συμβουλευτικής πασχόντων από ΣκΠ, μέσω της κινητής μονάδας που βρίσκεται στο Ηράκλειο, αυτές τις ημέρες.

Δυστυχώς ο κόσμος δεν έδειξε ενδιαφέρον.

«H ασθένεια εμφανίστηκε όταν ήμουν 38 χρονών, πριν 12 χρόνια. Εμένα μου εμφανίστηκε με το καλό της πρόσωπο. Μου έκανε μια εμφάνιση και μετά δεν εμφανίστηκε ξανά.

Στην αρχή ένιωθα μουδιάσματα σε όλο μου το σώμα. Τώρα τα μουδιάσματα έχουν περιοριστεί στα χέρια. Όταν εργάζομαι όμως με τα χέρια, και μαζεύω τις ελιές μου, το μούδιασμα φεύγει. Άλλοι είναι σε χειρότερη κατάσταση από εμένα, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα».

Τα έντονα μουδιάσματα που ένιωθε στην αρχή ο κ. Δημήτρης ήταν και η αιτία που τον οδήγησαν στο νευρολόγο. Έκανε αξονική αλλά έπρεπε να κάνει και μαγνητική. Διαθέσιμο ραντεβού; Σε τρεις μήνες! Ευτυχώς δεν περίμενε ούτε λεπτό. Αναγκάστηκε να μεταβεί στην Αθήνα.


«Όταν λέω τί έχω μου λένε: Ωχ! Κακομοίρη!» - Φωτογραφία 4

«Τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας δεν την ήξερα, δεν την είχα ακούσει καν. Όταν μούδιασα πήγα σε νευρολόγο και συνέστησε να κάνω αξονική. Μόλις την έκανα έπρεπε να κάνω και μαγνητική . Όταν πήγα να κλείσω ραντεβού, μου είπαν ότι υπάρχει διαθέσιμο σε τρεις μήνες - είναι γνωστό το ασφαλιστικό μας σύστημα.

Εμένα τότε, τα συμπτώματα μου ήταν κάθε ημέρα και καινούρια. Αναγκάστηκα να πάω στην Αθήνα για να την κάνω. Το λέω αυτό διότι δεν πρέπει να περιμένουμε το ραντεβού. Στην Αθήνα εντοπίστηκε το πρόβλημα. Πήρα την αγωγή, την περιορίσαμε, ήμουν τυχερός». 


«Όταν λέω τί έχω μου λένε: Ωχ! Κακομοίρη!» - Φωτογραφία 1

Μετά την εμφάνιση της ασθένειας έκανε θεραπευτική αγωγή. Πριν τρία χρόνια πήρε την απόφαση - παρά τις έντονες αντιδράσεις του γιατρού του και τις προειδοποιήσεις - να την σταματήσει.

«Εδώ και τρία χρόνια έχω σταματήσει όλες τις φαρμακευτικές αγωγές. Κάνω περπάτημα, ποδήλατο και πολλά μπάνια χειμώνα, καλοκαίρι. Οι γιατροί δε συμφωνούν με την κίνησή μου. Με προειδοποιούν ότι θα χειροτερέψω. Εγώ τους λέω όταν πάω στα 80, τότε θα χειροτερέψω. Με αυτά που κάνω (ποδήλατο, περπάτημα και μπάνια) βλέπω ότι καλυτερεύω.


«Όταν λέω τί έχω μου λένε: Ωχ! Κακομοίρη!» - Φωτογραφία 2

Η ένεση που έκανα στο πόδι μου έκανε παρενέργειες. Αντιδρούσε το σώμα τόσο, ώστε την επόμενη φορά που επιχειρούσα να κάνω την ένεση στο ίδιο σημείο, δεν μπορούσα να πατήσω το μηχάνημα της ένεσης. Θεώρησα ότι διαμαρτυρόταν ο οργανισμός μου για αυτό και τα παράτησα».

Ο ρατσισμός και η ΣκΠ

Στο γραφείο Ηρακλείου ασθενών με ΣκΠ, τα μέλη είναι 50, οι ασθενείς όμως περισσότεροι σύμφωνα με τον κ. Φανουργάκη. Δυστυχώς η ελληνική κοινωνία έχει μια ρατσιστική αντιμετώπιση απέναντι στον «άρρωστο» τονίζει με πικρία «τα μέλη μας είναι 50 άτομα όμως στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα αλλά δεν εμφανίζονται. Υπάρχουν άνθρωποι που είναι στα σπίτια τους και δεν μπορούν να κινηθούν, θέλουν φροντίδα. Η κοινωνία μας, μας αποκλείει από πολλά πράγματα. Εγώ ήμουν οδηγός λεωφορείου αναγκάστηκα να παραδώσω το δίπλωμα και βγήκα στη σύνταξη. Τώρα δεν έχω ούτε δίπλωμα για να δουλέψω, ούτε σύνταξη με τα οικονομικά μέτρα».


«Όταν λέω τί έχω μου λένε: Ωχ! Κακομοίρη!» - Φωτογραφία 3

Κάλεσμα για εξέταση

O γιατρός της κινητής μονάδας κ. Μανώλης Γιαννακουδάκης μιλώντας στο MadeinCreta εξέφρασε τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι δεν υπάρχει κινητοποίηση από το γενικότερο πληθυσμό.

«Όποιος έχει φόβο ή ανησυχία μπορεί να έρθει για μια δωρεάν εξέταση. Τα συμπτώματα μπορεί να είναι πολλά, όμως τα συνήθη είναι: θάμπωση στην όραση, ή απώλεια όρασης, ή να μην μπορούν να εστιάσουν σε ένα αντικείμενο ή να το βλέπουν διπλό. Μουδιάσματα στο σώμα, στα χέρια ή στα πόδια. Κάποιος ίσως να μην μπορεί να σφίξει καλά ένα χέρι ή ένα πόδι ή να νιώθει ότι χάνει τη μυϊκή δύναμή του, αστάθεια στο βηματισμό. Η ΣκΠ αφορά κυρίως νεαρά άτομα, ηλικίας από 20-30 ετών, αν και έχουμε δει και μεγάλους ανθρώπους να την εκδηλώνουν. Πρόκειται για πολύπλοκη ασθένεια. Κάποιος μπορεί να έχει ήπια συμπτώματα να τον ξεχάσει η ασθένεια για 20 χρόνια και μετά να εμφανιστεί ξανά. Σε άλλους έχουν πιο επιθετική μορφή και σε λίγους μήνες αντιμετωπίζουν σοβαρή αναπηρία».

*Το τηλέφωνο του γραφείου Ηρακλείου είναι 2810-323231



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.