Τρίτη, 5 Ιουλίου 2016

Πώς να υπολογίσετε το ιδανικό βάρος για τον σωματότυπό σας

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ένα γρήγορο εργαλείο αξιολόγησης.

Σίγουρα έχετε ακούσει πως για να μάθετε εάν το σωματικό σας βάρος είναι φυσιολογικό αρκεί να υπολογίσετε το Δείκτη Μάζας Σώματός (ΔΜΣ) σας.

Πράγματι, ο ΔΜΣ αποτελεί ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο και γρήγορο εργαλείο αξιολόγησης του σωματικού βάρους και προσδιορισμού της κατηγορίας βάρους στην οποία ανήκει ένα άτομο, εάν δηλαδή είναι λιποβαρές, φυσιολογικού βάρους, υπέρβαρο ή παχύσαρκο.

Για τον υπολογισμό του ΔΜΣ απαιτείται απλά μια διαίρεση του βάρους (σε κιλά) με το τετράγωνο του ύψους (σε μέτρα), δηλαδή: ΔΜΣ = βάρος (κιλά)/ ύψος2 (μέτρα). Η διεθνής βιβλιογραφία έχει δείξει πως τιμές μεταξύ 18,5 και 24,9 σχετίζονται με το χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων και συνεπώς, το παραπάνω εύρος έχει οριστεί ως επιθυμητό. Έτσι, ως ιδανικό βάρος θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε αυτό που αντιστοιχεί στις παραπάνω τιμές ΔΜΣ.

Σε κάθε περίπτωση, αν και ο ΔΜΣ είναι ένας απλός και γρήγορος τρόπος για να εκτιμήσει κανείς κατά πόσο το σωματικό του βάρος είναι χαμηλό, φυσιολογικό ή αυξημένο, εν τούτοις είναι χρήσιμο να θυμόμαστε πως διαθέτει ένα βασικό μειονέκτημα. Πιο συγκεκριμένα, ο εν λόγω δείκτης δεν παρέχει πληροφορίες σχετικά με τη σύσταση σώματος, που αποτελεί σημαντικό προσδιοριστικό παράγοντα για τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων.

Έτσι, χρησιμοποιώντας μόνο το ΔΜΣ είναι δυνατό άτομα με υψηλό ποσοστό μυϊκής μάζας να χαρακτηρίζονται ως υπέρβαρα και αντίστοιχα, άτομα με υψηλά επίπεδα σωματικού λίπους να βρίσκουν το βάρος τους φυσιολογικό. Συνεπώς, εκτός από το ΔΜΣ θα ήταν καλό να αξιολογούνται και άλλοι δείκτες, όπως για παράδειγμα η περιφέρεια μέσης ή το ποσοστό σωματικού λίπους, που μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για την εκτίμηση του καρδιαγγειακού κινδύνου.


Πηγή: http://www.neadiatrofis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.