Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Τέλη του έτους η διαχείριση των 14 αεροδρομίων στη Fraport

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

«Σηκώνει τα μανίκια» για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας η γερμανική Fraport.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η παραχώρηση των αεροδρομίων της χώρας αποτελεί προτεραιότητα για την ίδια, καθώς και ότι το επόμενο διάστημα δεν αναμένεται να υπάρξει κάποια σημαντική μεταβολή στα περιουσιακά της στοιχεία. «Πέρα από τη συμφωνία για την Ελλάδα, δεν υπάρχουν άλλες σημαντικές εξαγορές ή διαθέσεις περιουσιακών στοιχείων στο ορατό μέλλον», αναφέρει η ετήσια οικονομική έκθεση για το 2015 που διανεμήθηκε χθες στους μετόχους της επιχείρησης.

Μιλώντας στους μετόχους της εταιρείας, ο επικεφαλής της Fraport, δρ Στέφαν Σούλτε, εκτίμησε ότι η εταιρεία του θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων στο τέλος του 2016 και πως η συμφωνία αυτή πολύ λίγο θα επηρεάσει τα αποτελέσματα της φετινής χρονιάς. Αντίθετα, θα επηρεαστούν τα αποτελέσματα του 2017, καθώς τα έσοδα εκτιμήθηκαν λίγο πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ. Επίσης η εταιρεία αναφέρει ότι θα απαιτήσει για την ολοκλήρωση της επένδυσης κεφάλαια ύψους 1,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 900 εκατ. μάλλον θα προέλθουν από δανεισμό.

O δρ Σούλτε μιλώντας χθες στην ετήσια Γ.Σ. των μετόχων της Fraport χαρακτήρισε τη συμφωνία στην Ελλάδα «αμοιβαίως επωφελή». «Παρουσιάσαμε την εταιρεία και τα σχέδιά μας (σ.σ.: στην ελληνική πλευρά) τα οποία δημιούργησαν θετικές εντυπώσεις», δήλωσε το υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής εταιρείας. «Θεωρούμε», πρόσθεσε, «ότι η ελληνική αγορά, ειδικά με τουριστικούς όρους, παραμένει ελκυστική».

Στο μεταξύ η σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, που παρουσιάστηκε με το πολυνομοσχέδιο της Βουλής, ανέδειξε αρκετές λεπτομέρειες της σχετικής συμφωνίας.

Η συμφωνία επιβεβαιώνει ότι η Fraport έχει πλαφόν στις χρεώσεις προς τους επιβάτες των αεροδρομίων, που ανέρχονται σε 13,5 ευρώ για την πρώτη τετραετία και 18,5 ευρώ μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεών της στα αεροδρόμια, ύψους 330 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Καθημερινή, στη σύμβαση προβλέπεται ότι:

• Οποιεσδήποτε υφιστάμενες άδειες κατασκευής και λειτουργίας των αεροδρομίων που απαιτούνται και δεν έχουν εκδοθεί θεωρείται έχουν εκδοθεί αυτοδικαίως με την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από την ελληνική Βουλή (αρ. 219).

• Οποιεσδήποτε απαλλοτριώσεις στο πλαίσιο ανάπτυξης των αεροδρομίων διέπονται από τον ν. 2882/2001 περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων λόγω της μεγάλης προσφοράς του έργου στην οικονομία της χώρας. Τις απαλλοτριώσεις πραγματοποιεί το ελληνικό Δημόσιο για λογαριασμό του παραχωρησιούχου (αρ. 222).

• Η επένδυση της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια υπάγεται στις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 2687/1953 περί προστασίας των ξένων επενδεδυμένων κεφαλαίων στην Ελλάδα (αρ. 223).
Τέλος, η παραχωρησιούχος δεν έχει καμία αξίωση από το ελληνικό Δημόσιο σχετικά με τη δυνατότητά του να δημιουργεί και να αναπτύσσει ή να παραχωρεί υποδομές και δραστηριότητες εκμετάλλευσης υδροπλάνων (αρ. 230).


Πηγή: http://www.enikonomia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.