Σχετική διάταξη νόμου έχει επεξεργασθεί το οικονομικό επιτελείο.
Με την καταβολή ενός μέρους από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας οι ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων θα μπορούν να παραλάβουν τις πινακίδες του αυτοκινήτων τους τις οποίες κατέθεσαν στα τέλη του 2015.
Σχετική διάταξη νόμου έχει επεξεργασθεί το επιτελείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη με στόχο σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες η τροπολογία θα προβλέπει ανάκτηση πινακίδων:
- Για ένα μήνα, με την καταβολή τελών που αντιστοιχούν σε δύο δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
- Για τρεις μήνες, με την καταβολή τελών που αντιστοιχούν σε τέσσερα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
- Για το υπόλοιπο του έτους, καταβάλλοντας τέλη που αντιστοιχούν στον αριθμό των μηνών που απομένουν με προσαύξηση δύο μηνών δια 12.
-----------
«Ακριβότερα» τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας
Ακριβότερα θα είναι φέτος τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας που θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας σύμφωνα με το νέο σχέδιο που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο οι ιδιοκτήτες που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας θα έχουν τρεις επιλογές αντί μίας που είχαν το 2015.
Η πρώτη αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος για ένα μήνα καταβάλλοντας όχι το 1/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας αλλά τα 2/12. Δηλαδή ο κάτοχος του ΙΧ θα επιβαρυνθεί με την καταβολή ενός επιπλέον μήνα που δεν θα κυκλοφορεί το όχημά του.
Η δεύτερη επιλογή αφορά άρση ακινησίας με τρίμηνη κυκλοφορία του οχήματος καταβάλλοντας όχι τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας αλλά τα 4/12 του συνολικού τιμήματος. Δηλαδή ισχύει ότι ακριβώς για την άρση ακινησίας με κυκλοφορία του ΙΧ για ένα μόλις μήνα με επιβάρυνση κατά 1/12 του συνόλου των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Η τρίτη και τελευταία επιλογή, αφορά στην άρση ακινησίας με κυκλοφορία του οχήματος πέραν των 3 μηνών κατά την οποία ο κάτοχος επιβαρύνεται περαιτέρω καθώς αν υποθέσει κανείς πως κάποιος ιδιοκτήτες πραγματοποιεί άρση ακινησίας στο όχημά του και το κυκλοφορήσει για 6 ή 8 μήνες θα καταβάλλει αντίστοιχα τα 8/12 ή 10/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας. Δηλαδή στην περίπτωση που κάποιος άρει από την ακινησία το όχημά του και το κινήσει πέραν των 3 μηνών τότε θα επιβαρυνθεί με επιπλέον 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να αρθούν από την «ακινησία» όσο το δυνατόν περισσότερα από τα περίπου 750.000 αυτοκίνητα και να αντλήσει έσοδα.
Να υπενθυμίσουμε πως όσοι πραγματοποιούν άρση ακινησίας έστω και για ένα μήνα θα επιβαρυνθούν επίσης από τα αναλογικά τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Ειδικότερα αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ με κινητήρα δύο λίτρων που δεν έχει κλείσει 10ετία πραγματοποιήσει άρση ακινησίας και το κυκλοφορήσει για ένα μήνα τότε θα επιβαρυνθεί με τεκμήριο που αφορά στο 1/12 του ετήσιου συνόλου όπως επίσης και με το 1/12 του ετήσιου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
Αν το κινήσει για τρεις μήνες τότε η επιβάρυνση από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στα 3/12 του ετήσιου ποσού όπως και το τεκμήριο αντίστοιχα...
Πάντως σύμφωνα με την αντίστοιχη ρύθμιση που ίσχυε το 2015 αν κάποιος πραγματοποιούσε άρση ακινησίας στο όχημά του έπρεπε να καταβάλει το ποσό που αναλογούσε στους υπόλοιπους μήνες που απέμεναν μέχρι τα τέλη του έτους ασχέτως αν το κινούσε για ένα ή δύο μήνες μόνο.
Δηλαδή αν κάποιος πραγματοποιούσε άρση ακινησίας στο όχημά του τον Ιούλιο θα κατέβαλε τα 6/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ενώ το ύψος του τεκμηρίου αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης (για ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω) υπολογίζονταν σύμφωνα με τους μήνες που κυκλοφορούσε το όχημα...
Πηγή: http://www.newsbeast.gr και http://www.enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.