Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τι γίνεται στην Ελλάδα με το σκάνδαλο της Volkswagen

Για την ώρα δεν έχει υπάρξει καμία ενόχληση από τις ελληνικές αρχές.

Αναλυτική ενημέρωση περιμένει από τη Γερμανία η ελληνική πλευρά αναφορικά με το σκάνδαλο των ρύπων της Volkswagen.

Για την ώρα δεν υπάρχει καμία διευκρίνιση από το Γερμανικό εργοστάσιο, εάν και πόσα αυτοκίνητα της σειράς ΕΑ 189 έχουν εισαχθεί στην ελληνική αγορά.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου Touran, ο επικεφαλής της Kosmocar κ. Στίβεν Σίρτης αναφέρθηκε στο θέμα που έχει προκύψει σχετικά με το «πειραγμένο» λογισμικό και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ανέφερε ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως διευκρίνιση από το Γερμανικό εργοστάσιο, εάν και πόσα αυτοκίνητα αυτής της σειράς έχουν εισαχθεί στην ελληνική αγορά, αλλά και ότι δεν αφορά μόνο τον 2.0 TDi αλλά και τον 1.6 TDi (πρόκειται για κινητήρες προδιαγραφών Euro5).

Επίσης ανέφερε ότι δεν έχει υπάρξει καμία ενόχληση από τις ελληνικές αρχές για το θέμα, ούτε κάποιος πελάτης έχει εγείρει κάποια απαίτηση.

«Οι πελάτες της εταιρείες είναι προβληματισμένοι» και «θα πρέπει να εξηγήσουμε τι έχει συμβεί» σημείωσε, ενώ υπογράμμισε ότι «δεν υπάρχει κανένα θέμα με τους κινητήρες Euro 6 με τους οποίους λανσάρονται τα νέα μοντέλα του ομίλου στην ελληνική αγορά».

Σημειώνεται ότι μετά την VW και την Audi, η Skoda προχώρησε στην ανακοίνωση του αριθμού των «δικών» της πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που διαθέτουν το λογισμικό παραποίησης εκπομπών ρύπων.

Η Skoda παραδέχτηκε ότι το λογισμικό υπάρχει σε 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητά της χωρίς ωστόσο να δώσει διευκρινίσεις για το πού έχουν διατεθεί ή για το ποια μοντέλα πρόκειται.

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει γίνει γνωστό πρόκειται αποκλειστικά για πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με κινητήρα τύπου EA 189 προδιαγραφών Euro5 σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του γερμανικού ομίλου.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος VW ο οποίος στεγάζει, VW, Audi, Seat και Skoda, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι το εν λόγω λογισμικό υπάρχει σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητά του σε όλο τον κόσμο που εξοπλίζονται με κινητήρες diesel τύπου ΕΑ 189, ανεξαρτήτως κυβισμού.

Σε αντίστοιχη ανακοίνωση έχει προβεί και η Audi, η οποία δήλωσε ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων της φίρμας που διαθέτουν το λογισμικό παραποίησης εκπομπών ρύπων ανέρχεται σε 2,1 εκατομμύρια εκ των οποίων 1,42 εκατομμύρια εντοπίζονται στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όπως διευκρίνισε η premium θυγατρική του ομίλου VW πρόκειται για τα μοντέλα A1, A3, A4, A5, A6 και TT καθώς και για τα SUV Q3 και Q5 με κινητήρα diesel, τύπου ΕΑ 189, επισημαίνοντας ότι το ζήτημα δεν επηρεάζει τα οχήματα που εξοπλίζονται με κινητήρες προδιαγραφών Euro6.

--------

Αναστέλλονται οι πωλήσεις των «ύποπτων» Volkswagen στην Ιταλία

Αναστολή πωλήσεων ισχύει ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές.

Σταματούν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Volkswagen, Audi, Skoda και Seat με κινητήρα τύπου EA 189 προδιαγραφών Euro5 στην Ιταλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ένα «προληπτικό μέτρο» εν αναμονή των διευκρινίσεων του ομίλου για το πόσα και ποια αυτοκίνητα επηρεάζονται.

Ο γερμανικός όμιλος σε επιστολή - που διέρρευσε στον Τύπο - ζητά από τους αντιπροσώπους να σταματήσουν τις πωλήσεις, ενώ από το μέτρο της αναστολής πωλήσεων εξαιρούνται τα αυτοκίνητα VW -επιβατικά και επαγγελματικά- Audi, Skoda και Seat που εξοπλίζονται με κινητήρες προδιαγραφών Euro6 οι οποίοι συμβαδίζουν πλήρως με τις υφιστάμενες προδιαγραφές και κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων.

Ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σκάνδαλο με τους ρύπους αφορά 2.500-3.000 αυτοκίνητα στην ιταλική αγορά.

Να σημειωθεί ότι μέτρα αναστολής πωλήσεων, είτε από την πλευρά της VW είτε από την πλευρά των αρχών έχουν ισχύσει από την προηγούμενη εβδομάδα σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, ενώ η πώληση των επίμαχων πετρελαιοκίνητων έχει ανασταλεί από την πρώτη στιγμή στις ΗΠΑ.

--------

Μετά τη Volkswagen έρχεται η... Audi


Η Audi ανακοίνωσε σήμερα ότι το λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε εγκατασταθεί σε 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητά της.

Εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 1,42 εκατομμύρια οχήματα της Audi με τους λεγόμενους κινητήρες EU5 στην δυτική Ευρώπη, σε 577.000 στη Γερμανία και σε περίπου 13.000 στις ΗΠΑ.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η ανακοίνωση αφορά τις σειρές μοντέλων A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 και Q5, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.

--------

Η Volkswagen θα ανακαλέσει 11 εκατ. αυτοκίνητα

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής.

Η Volkswagen άφησε σήμερα να εννοηθεί ότι θα ανακαλέσει έως 11 εκατ. οχήματα σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το σκάνδαλο που ξέσπασε αφού παραδέχθηκε ότι παραποιούσε τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στις ΗΠΑ.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Ματίας Μίλερ είπε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκπονήσει ένα «ολοκληρωμένο» σχέδιο μετατροπής που θα υποβληθεί στις ρυθμιστικές αρχές με στόχο να διασφαλιστεί ότι τα μοντέλα ντίζελ τηρούν τα πρότυπα εκπομπής ρύπων.

Η εταιρία θα ζητήσει από τους πελάτες «τις επόμενες ημέρες» να προχωρήσουν σε μετατροπές στα μοντέλα ντίζελ στα οποία έχει τοποθετηθεί το επίμαχο λογισμικό και θα ενημερώσει τις αρχές για τις τεχνικές αλλαγές τον Οκτώβριο, είπε αργά χθες ο Ματίας Μίλερ σε κλειστή συνάντηση περίπου 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρίας στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών (KBA) έχει δώσει στην εταιρία περιθώριο έως τις 7 Οκτωβρίου να εκπονήσει σχέδιο, με το οποίο να εξηγεί πώς θα τηρεί τα πρότυπα όσον αφορά την εκπομπή ρύπων, χωρίς να καταφεύγει σε λογισμικά που παραποιούν τα αποτελέσματα.

«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα μακρύ και δύσκολο δρόμο και πολλή σκληρή δουλειά» είπε ο Μίλερ στο κείμενο της ομιλίας του, στο οποίο είχε πρόσβαση το Reuters. «Θα είμαστε σε θέση να σημειώσουμε μόνο σταδιακή πρόοδο και θα υπάρξουν πισωγυρίσματα».

Η Volkswagen έχει ήδη πει ότι το λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε τοποθετηθεί σε περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 5 εκατομμυρίων οχημάτων στην μονάδα της Volkswagen, 2,1 εκατομμυρίων στην Audi, και 1,2 εκατομμυρίων στην Skoda.

Εκπρόσωπος της μονάδας επαγγελματικών οχημάτων επιβεβαίωσε σήμερα ότι στα 11 εκατομμύρια οχήματα περιλαμβάνονται και 1,8 εκατ. επαγγελματικά οχήματα.

Περίπου 2 εκατομμύρια από τα οχήματα που φέρουν το επίμαχο λογισμικό κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της Audi στη δυτική Ουγγαρία, είπε σήμερα ο υπουργός Οικονομίας της χώρας Μιχάλι Βάργκα στον τηλεοπτικό σταθμό TV2.

Ο Βάργκα είπε επίσης ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε συνομιλίες με την Audi και τη μονάδα της ανταγωνίστριας Daimler, Mercedes, η οποία επίσης έχει μια μεγάλη μονάδα στην Ουγγαρία, προκειμένου να αποτιμηθεί ο πιθανός αντίκτυπος στην τοπική οικονομία.

Σύμφωνα με τον Βάργκα, η Ουγγαρία «προς το παρόν» δεν σχεδιάζει να προχωρήσει σε κάποια απαγόρευση σε σχέση με τα αυτοκίνητα της εταιρίας.

Το εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία, που βρίσκεται στη δυτική πόλη Γκυόρ, είναι βασικός προμηθευτής για τον όμιλο Volkswagen. Πέρυσι, κατασκεύασε 1,97 εκατ. κινητήρες και 135.232 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της.

Η Daimler λειτουργεί εργοστάσιο της Mercedes στο Κετσκεμέτ στην κεντρική Ουγγαρία, με ετήσια δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων.

--------

Λογισμικό παραποίησης σε 700.000 οχήματα της Seat

Η εταιρεία «εξετάζει ποια είναι ακριβώς τα μοντέλα τους».

Η ισπανική εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων Seat έχει πουλήσει σε όλο τον κόσμο περίπου 700.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα που φέρουν λογισμικό παραποίησης των τιμών για τις εκπομπές ρύπων, από τα συνολικά 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα που έχει διαθέσει στην αγορά η μητρική της Volkswagen, δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της Seat.

Η Seat αυτήν τη στιγμή υπολογίζει πόσα από αυτά τα οχήματα έχουν πουληθεί στην Ισπανία και εξετάζει ποια είναι ακριβώς τα μοντέλα τους, είπε ο εκπρόσωπος της εταιρίας. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι οι «ιδιοκτήτες των οχημάτων με κινητήρες EA189 θα κληθούν» σε τεχνικά κέντρα για να γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές.

Η Seat, που εξαγοράστηκε από την Voskswagen τη δεκαετία του 1980, ανακοίνωσε ότι «αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά τις πωλήσεις και τις παραδόσεις όλων των νέων οχημάτων Seat με κινητήρα ντίζελ EA189».

Την ίδια ώρα, γερμανοί ερευνητές βρίσκονται σε επαφή με αξιωματούχους στην αμερικανική Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) στο πλαίσιο των ερευνών για το σκάνδαλο των παραποιημένων μετρήσεων, είπε εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών.

«Μπορώ να το επιβεβαιώσω», απάντησε ο εκπρόσωπος του υπουργείου ερωτηθείς για τις επαφές με τις αμερικανικές αρχές. «Την περασμένη εβδομάδα συστήθηκε από το υπουργείο μια επιτροπή έρευνας προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα θέματα που αφορούν τη χειραγώγηση στην Γερμανία. Η επιτροπή τώρα έχει συνομιλίες με την αμερικανική περιβαλλοντική αρχή».

--------

Η Volkswagen θα ανακαλέσει οχήματα και από την Ελλάδα

Στο τέλος της επόμενης εβδομάδες εκτιμάται πως θα ξεκινήσει η ανάκληση.

Στο σκάνδαλο με το παράνομο λογισμικό στα οχήματα του ομίλου Volkswagen αναφέρθηκε ο Στηβ Σίρτης, γενικός διευθυντής της Κosmocar, αντιπροσωπείας των αυτοκινήτων VW, Audi στην Ελλάδα.

Τόνισε ότι «αυτό το μεγάλο πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί με τον καλύτερο τρόπο και πως έχει εμπιστοσύνη στην VW». Επίσης εκτίμησε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει η επίσημη ανακοίνωση της μητρικής εταιρείας για την επίλυση του προβλήματος και την αποκατάσταση των παρενεργειών που έχει το παράτυπο λογισμικό.

Χωρίς να δεσμευτεί, εκτίμησε πως «στο τέλος της άλλης εβδομάδας, μάλλον θα ξεκινήσει η γιγάντια ανάκληση σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα». «Οι τεχνικές υπηρεσίες της Κοsmocar είναι έτοιμες και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να μείνουν ευχαριστημένοι οι πελάτες μας» ανέφερε ο κ. Στηβ Σίρτης.

Σχετικά με τις αντιδράσεις πελατών, ανέφερε ότι «μέχρι τώρα είναι μικρός ο αριθμός των κατόχων γερμανικών αυτοκινήτων, που ανησυχούν για την καλή λειτουργία του κινητήρα». Επίσης σημείωσε ότι «δεν έχει επηρεασθεί η ζήτηση των γερμανικών αυτοκινήτων που εκπροσωπεί η Κosmocar».

Η Volkswagen διανύει την πιο δύσκολη περίοδο στην 78χρονη ιστορία της μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου που σχετίζεται με τις παραπλανητικές εκπομπές ρύπων και τις συνέπειες στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου -το πρώτο εξάμηνο του 2015- αναζητά τρόπους για να επισκευάσει τα αυτοκίνητα που έχουν το παράτυπο λογισμικό και να μειώσει τις συνέπειες στην φήμη της. Το λογισμικό που φέρουν 11 εκατ. αυτοκίνητα των εταιρειών VW, Audi, Seat και Skoda έχει την ικανότητα, όταν διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και δεν κινείται το τιμόνι του, να μειώνει τις ενδείξεις για τις εκπομπές των ρύπων. Οι αμερικανοί τεχνικοί ανακοίνωσαν ότι περιορίζει τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (ΝΟΧ) έως και 40 φορές. Το ΝΟΧ θεωρείται από ειδικευμένους επιστήμονες και γιατρούς μια αιτία για να προκληθεί καρκίνος στους ανθρώπους.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.enikos.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.