Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Οδηγίες σε εκπαιδευτικούς από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Αφορά τον τρόπο διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων.

Οδηγίες προς Εκπαιδευτήρια και εκπαιδευτικούς για τον τρόπο διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων απευθύνει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με αφορμή επεισόδιο μεταξύ μαθητών σε σχολείο της Θεσσαλονίκης που πήρε απρόβλεπτες διαστάσεις.

Το επεισόδιο ομάδας παιδιών έφτασε μέχρι το γραφείο του Διευθυντή του Γυμνασίου ο οποίος πήρε μέτρα τιμωρώντας με την πειθαρχική ποινή της επίπληξης έναν από τους μαθητές. Ωστόσο, σύμφωνα με την απόφαση της Αρχής, της επίπληξης ακολούθησαν παράνομες ενέργειες καθώς ο διευθυντής δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, τους γονείς του παιδιού οι οποίοι έμαθαν για το περιστατικό από τους γονείς άλλου μαθητή. Παρανόμως, σύμφωνα με την Αρχή, ο διευθυντής καταχώρησε την πειθαρχική ποινή της παρατήρησης στο σχετικό βιβλίο ενώ φέρεται να ενημέρωσε για την απόφαση του τους γονείς τρίτου παιδιού που συμμετείχε στο επεισόδιο.

Παράλληλα, ο διευθυντής δεν απάντησε εγκαίρως στα αιτήματα των γονιών του παιδιού οι οποίοι ζητούσαν την διαγραφή της επιβληθείσας ποινής.

Η Αρχή (υπ. αριθμ. 54/2015) επέβαλε την κύρωση της προειδοποίησης στο συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο καθώς προέβη σε παράνομη επεξεργασία των προσωπικών του δεδομένων επισημαίνοντας πως τα Εκπαιδευτήρια είναι υποχρεωμένα: α) να συλλέγουν κατά τρόπο νόμιμο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών του σχολείου και να καταχωρίζουν στο αρχείο του σχολείου μόνον όσα στοιχεία είναι απαραίτητα και αναγκαία ή προβλέπονται νομίμως, β) να ενημερώνουν

κάθε φορά τα υποκείμενα των δεδομένων πριν την συλλογή και καταχώριση στο αρχείο του σχολείου των δεδομένων που τα αφορούν και γ) να απαντούν εμπροθέσμως στις τυχόν υποβληθείσες αντιρρήσεις των υποκειμένων των δεδομένων για την επεξεργασία των δεδομένων τους.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.