Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Χάνεις ή κερδίζεις από την αλλαγή στη φορολογία των αυτοκινήτων; - Θετική η αντίδραση της αγοράς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Θετική εικόνα έχει η αγορά αυτοκινήτου για τις κατευθύνσεις των αλλαγών στη φορολογία των ΙΧ που ανακοίνωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Οικονομικών. Τηρεί, ωστόσο, στάση αναμονής για τις τελικές ρυθμίσεις οι οποίες θα κρίνουν και το αποτέλεσμα.

Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτων κρίνουν ως θετικό μέτρο την αποσύνδεση της φορολογίας των ΙΧ από τον κυβισμό τους και τη σύνδεσή της με την λιανική τιμή προ φόρων, καθώς, όπως αναφέρουν, θα αποκαταστήσει αδικίες και στρεβλώσεις που υπάρχουν σήμερα. Θετικά αντιμετωπίζει η αγορά και την πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει σε μεταβολές στα τεκμήρια διαβίωσης ΙΧ, τα οποία, σήμερα, σε ορισμένες περιπτώσεις θεωρούνται υπερβολικά.

Παράλληλα, στο τραπέζι αναμένεται να τεθεί και το θέμα των εξαιρέσεων από τα τέλη κυκλοφορίας, που προβλέπει το ισχύον καθεστώς, για μεγάλες κατηγορίες ΙΧ αυτοκινήτων ανάλογα με την αντιρυπαντική τους τεχνολογία αλλά και το είδος καυσίμου που καταναλώνουν.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων», οι αλλαγές που σχεδιάζονται μπορεί να κρύβουν σειρά επιβαρύνσεων για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. Οι επίδοξοι αγοραστές φθηνών αυτοκινήτων ότι κερδίζουν κατά την αγορά θα το χάνουν στη χρήση και αυτό γιατί τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για τα νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν διότι το δημόσιο χάνει ολοένα και περισσότερα χρήματα. Στο καινούργιο Ι.Χ. λοιπόν, το αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το οποίο σήμερα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, οι επιβαρύνσεις φαίνεται να είναι προ των πυλών.

Οι γενικές αλλαγές των προωθούμενων αλλαγών προβλέπουν τη σύνδεση των τελών ταξινόμησης με την λιανική τιμή προ φόρων αγοράς του αυτοκινήτου και την προοδευτική προσαρμογή των τελών.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα θεσπιστούν υψηλότεροι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης για τα ακριβότερα αυτοκίνητα και χαμηλότεροι για τα φθηνότερα. Δηλαδή, θα αυξηθεί η φορολογία για τα ακριβότερα και θα μειωθεί για τα φθηνότερα. Τα τελευταία καλύπτουν, σήμερα, το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων με αποτέλεσμα να είναι αυτά που κινούν την αγορά αυτοκινήτου. Οι αλλαγές στο τέλος ταξινόμησης αναμένεται να ενισχύσουν την τάση αυτή αυξάνοντας παράλληλα το ποσοστό συμμετοχής των μικρών και λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων στο σύνολο του στόλου των ΙΧ.

Στην τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου αναμένεται να οδηγήσει και η θέσπιση του τέλους περιβάλλοντος για τα παλαιά και περισσότερο ρυπογόνα ΙΧ αυτοκίνητα άνω της 20ετίας. Θα συμβάλει δε, επίσης και αυτό, στην αλλαγή της σύνθεσης του στόλου των ΙΧ προς όφελος αυτών με αντιρρυπαντικοί τεχνολογία. Το συγκεκριμένο μέτρο θα επιφέρει, πάντως, επιβαρύνσεις σε ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αντικαταστήσουν με καινούργια.

Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αν και δεν περιλαμβάνονται στο περίγραμμα των αλλαγών που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν την κατεύθυνση των μεταβολών στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης. Το επόμενο βήμα θα είναι η αποσύνδεση των τελών κυκλοφορίας από τον κυβισμό των αυτοκινήτων και η σύνδεση τους με άλλους πιο αξιόπιστους παράγοντες. Για παράδειγμα μία από τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται σήμερα στην αγορά είναι ακριβά αυτοκίνητα με χαμηλό κυβισμό αλλά πολλούς ίππους να επιβαρύνονται με χαμηλότερα τέλη από ΙΧ χαμηλότερης αξίας υψηλότερου κυβισμού αλλά λιγότερων ίππων.

------------

Αλλάζουν και τα τέλη κυκλοφορίας.

Θετική εικόνα έχει η αγορά αυτοκινήτου για τις κατευθύνσεις των αλλαγών στη φορολογία των ΙΧ που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών. Τηρεί ωστόσο στάση αναμονής για τις τελικές ρυθμίσεις οι οποίες θα κρίνουν και το αποτέλεσμα.

Παράγοντες της αγοράς ΙΧ κρίνουν ως θετικό μέτρο την αποσύνδεση της φορολογίας των ΙΧ από τον κυβισμό τους και τη σύνδεσή της με την λιανική τιμή προ φόρων καθώς όπως αναφέρουν θα αποκαταστήσει αδικίες και στρεβλώσεις που υπάρχουν σήμερα. Από την άλλη θετικά αντιμετωπίζει η αγορά και την πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει σε μεταβολές στα τεκμήρια διαβίωσης ΙΧ τα οποία σήμερα σε ορισμένες περιπτώσεις θεωρούνται υπερβολικά. Παράλληλα στο τραπέζι αναμένεται να τεθεί και το θέμα των εξαιρέσεων από τα τέλη κυκλοφορίας που προβλέπει το ισχύον καθεστώς για μεγάλες κατηγορίες ΙΧ αυτοκινήτων ανάλογα με την αντιρυπαντική τους τεχνολογία αλλά και το είδος καυσίμου που καταναλώνουν.

Οι γενικές αλλαγές των προωθούμενων αλλαγών προβλέπουν τη σύνδεση των τελών ταξινόμησης με την λιανική τιμή προ φόρων αγοράς του αυτοκινήτου και την προοδευτική προσαρμογή των τελών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα θεσπιστούν υψηλότεροι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης για τα ακριβότερα αυτοκίνητα και χαμηλότεροι για τα φθηνότερα. Δηλαδή θα αυξηθεί η φορολογία για τα ακριβότερα και θα μειωθεί για τα φθηνότερα. Τα τελευταία καλύπτουν σήμερα το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων με αποτέλεσμα να είναι αυτά που κινούν την αγορά αυτοκινήτου. Οι αλλαγές στο τέλος ταξινόμησης αναμένεται να ενισχύσουν την τάση αυτή αυξάνοντας παράλληλα το ποσοστό συμμετοχής των μικρών και λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων στο σύνολο του στόλου των ΙΧ.

Στην τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου αναμένεται να οδηγήσει και η θέσπιση του τέλους περιβάλλοντος για τα παλαιά και περισσότερο ρυπογόνα ΙΧ αυτοκίνητα άνω της 20 ετίας. Θα συμβάλει δε, επίσης και αυτό, στην αλλαγή της σύνθεσης του στόλου των ΙΧ προς όφελος αυτών με αντιρρυπαντικοί τεχνολογία.

Το συγκεκριμένο μέτρο θα επιφέρει,πάντως, επιβαρύνσεις σε ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αντικαταστήσουν με καινούργια.

Σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, αν και δεν περιλαμβάνονται στο περίγραμμα των αλλαγών που ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν την κατεύθυνση των μεταβολών στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης. Το επόμενο βήμα θα είναι η αποσύνδεση των τελών κυκλοφορίας από τον κυβισμό των αυτοκινήτων και η σύνδεση τους με άλλους πιο αξιόπιστους παράγοντες. Για παράδειγμα μία από τις στρεβλώσεις που παρατηρούνται σήμερα στην αγορά είναι ακριβά αυτοκίνητα με χαμηλό κυβισμό αλλά πολλούς ίππους να επιβαρύνονται με χαμηλότερα τέλη από ΙΧ χαμηλότερης αξίας υψηλότερου κυβισμού αλλά λιγότερων ίππων.


Πηγή: http://www.enikos.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.