Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Παιδεία: Το νέο νομοσχέδιο, οι αλλαγές του και οι τροπολογίες που εντάχθηκαν

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στις 12 Μαΐου ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για την Τρίτη 12 Μαΐου μετατέθηκε η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Η μετάθεση αποφασίσθηκε με πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου καθώς κατατέθηκαν τροπολογίες ενώ και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε αίτημα για ονομαστική ψηφοφορίας.

«Έτσι, λοιπόν, για λόγους καλύτερης αποτύπωσης της γνώμης των Βουλευτών όσον αφορά το αν θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία σήμερα ή την Τρίτη, νομίζω ότι η Τρίτη είναι μια μέρα η οποία δίνει τη δυνατότητα σε περισσότερους Βουλευτές να συμμετέχουν στην ονομαστική ψηφοφορία σε ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας και συνέχισε προτείνοντας να με συζητηθεί με τους πιεστικούς χρόνους που επιβάλλει το κατεπείγον, αλλά με μία μεγαλύτερη άνεση.

Η πρόταση έγινε δεκτή από τα κόμματα της αντιπολίτευσης και το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί την Τρίτη το βράδυ. Όπως προειπώθηκε υποβλήθηκε αίτηση για διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας επί της αρχής του σχεδίου νόμου από Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

-----------------

Όλες οι αλλαγές στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Μοριοδότηση και για τα μονοετή μεταπτυχιακά.

Σε σειρά νομοτεχνικών βελτιώσεων προχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας τόσο σε ότι αφορά τα μαθήματα όσο και τα πρότυπα σχολεία και την επιλογή στελεχών.

Τα μονοετή μεταπτυχιακά θα μοριοδοτούνται με 2,5 μόρια όπως και τα διετή ενώ αυξάνονται σε τρεις από δύο οι σχολικές μονάδες στις οποίες μπορούν να διεκδικήσουν θέση διευθυντή οι ενδιαφερόμενοι. Η μια εξ αυτών δεν υπόκειται σε κανέναν περιορισμό και μπορεί να είναι σε οποιοδήποτε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.

Αναλυτικά οι νομοτεχνικές βελτιώσεις αφορούν τα ακόλουθα:

Μαθήματα

Προστίθεται μια ώρα Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών στη Γ Λυκείου και η Λογοτεχνία Γενικής γίνεται μονόωρο μάθημα.

Πρότυπα

Στα πρότυπα γυμνάσια προστίθεται το Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων

Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης

  • Διευθυντές σε πρότυπα με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό

Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 13 προστίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση υποβολής υποψηφιότητας σε θέση διευθυντή προτύπου ή πειραματικού σχολείου η κατοχή διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αυτών των σχολικών μονάδων.

  • Διδακτική υπηρεσία

Στο β΄ εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 17 στις κατηγορίες εκπαιδευτικών που προσφέρουν διδακτική υπηρεσία και οι υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, αγωγής υγείας, πολιτιστικών σχολικών δραστηριοτήτων και υπευθύνων σε διάφορους οργανισμούς. Η προσθήκη των κατηγοριών αυτών έγινε μεταξύ άλλων και για λόγους συμφωνίας του παρόντος προς ψήφιση νόμου με κείμενες νομοθετικές διατάξεις.

  • Μοριοδότηση μονοετών μεταπτυχιακών

Διδακτορικό: 4 μονάδες

Μεταπτυχιακό (είτε μονοετούς είτε διετούς): 2,5 μονάδες

  • Αυξάνονται από 2 σε 3 οι σχολικές μονάδες για υποψηφιότητα διευθυντών

Στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 22 αυξάνεται από δύο σε τρεις ο αριθμός των σχολικών μονάδων, στις οποίες μπορεί να υποβάλει υποψηφιότητα ένας εκπαιδευτικός, προκειμένου να επιλεγεί ως διευθυντής

Οι υποψήφιοι διευθυντές σχολικών μονάδων, οι υποψήφιοι διευθυντές τετραθέσιων και άλλων νηπιαγωγείων και οι υποψήφιοι διευθυντές εργαστηρίων για τις θέσεις κατ’ ανώτατο αριθμό τριών σχολικών μονάδων, εκ των οποίων:

  1. Η μία σχολική μονάδα μπορεί να είναι είτε όπου κατέχουν οργανική θέση είτε σε μία από τις σχολικές μονάδες που υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, ως στελέχη ή ως εκπαιδευτικοί για τουλάχιστον οχτώ διδακτικές ώρες την εβδομάδα.
  2. Η δεύτερη σχολική μονάδα είναι εντός του ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ, όπου υπηρετούν ή υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία.
  3. Η επιλογή της τρίτης σχολικής μονάδας δεν υπόκειται σε κανέναν επιπρόσθετο περιορισμό, δηλαδή αυτή μπορεί να είναι οποιαδήποτε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.


-----------------

Τρεις τροπολογίες στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Κατατέθηκαν από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Τρεις τροπολογίες κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Αυτές αφορούν θέματα πανελλαδικών εξετάσεων μαθητών ΕΠΑΛ και μαθητών ΕΠΑΛ με μαθησιακές δυσκολίες, λειτουργία ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ. Επίσης κατατέθηκε και μια τροπολογία για την εισαγωγή των υποψηφίων που υπέβαλαν αίτηση σε Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κεφαλληνίας ώστε να εισαχθούν σε ποσοστό επιπλέον των θέσεων εισακτέων 0,5%.

1. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

ΘΕΜΑ: «Πανελλαδικές Εξετάσεις μαθητών ΕΠΑΛ, μαθητές ΕΠΑΛ με μαθησιακές δυσκολίες (Φ.Α.).

Αιτιολογική Έκθεση

Σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.6 του ν.2909/2001 (ΦΕΚ 90/2001 τ.Α΄), όπως συμπληρώθηκε και ισχύει, προκύπτει ότι οι μαθητές της Β΄ και Γ' τάξης των Ενιαίων Λυκείων έχουν διαφορετική μεταχείριση από αυτούς των ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ως άνω νόμου οι Πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων είναι και απολυτήριες και για το λόγο αυτό έχει προβλεφθεί η έγκριση δαπανών μετακίνησης υποψηφίων, όταν αυτοί πρέπει να εξεταστούν σε άλλο λύκειο από αυτό που φοιτούν και προς τούτο απαιτείται η μετακίνηση και διαμονή τους στην έδρα το σχολείου που εξετάζονται.
Αντιθέτως, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑΛ δεν είναι απολυτήριες και στη βάση αυτή δεν προβλέπεται η κάλυψη των εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής των υποψηφίων (ν.3748/2009, ΦΕΚ 29/τ.Α΄/19-02-2009). Αυτό ισχύει και για μαθητές των ΕΠΑΛ με μαθησιακές δυσκολίες (Φ. Α.) που πρέπει να εξεταστούν σε σχολεία εκτός έδρας σε αντίθεση με τους μαθητές (Φ.Α.) των ΓΕΛ. Η διαφορετική αντιμετώπιση των υποψήφιων μαθητών Φ.Α που προέρχονται από ΕΠΑΛ είναι άνιση και για αυτό άδικη, σε σύγκριση με όσα μεριμνά η Πολιτεία για όσους ανήκουν στην ίδια κατηγορία και προέρχονται από ΓΕΛ.

Προτεινόμενη τροποποίηση-προσθήκη

Άρθρο…..

(Δύναται να προστεθεί στην Παράγραφο Β, υποπαράγραφο 11 ή στην Παράγραφο Γ- Μεταβατικές και Λοιπές Διατάξεις)

Οι μαθητές ΕΠΑΛ που πρόκειται να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ειδικά οι υποψήφιοι μαθητές ΕΠΑΛ με μαθησιακές δυσκολίες (κατηγορία Φ.Α.), που για να εξεταστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις πρέπει να μεταβούν σε εξεταστικό κέντρο άλλης πόλης από αυτή στην οποία φοιτούν, δικαιούνται της κάλυψης εξόδων μετακίνησης, διατροφής και διαμονής, όπως συμβαίνει και με τους αντίστοιχους μαθητές των ΓΕΛ.

Αθήνα, 8-5-2015

Ο Προτείνων Βουλευτής

Σεβαστάκης Δημήτριος

2. Θέμα: Παράταση λειτουργίας των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ του Ν. 3475/2006 (ΦΕΚ 146/Α΄/13.07.2006), όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 46 παρ. 3 του Ν. 4186/2013 και του άρθρου 51 του Ν. 4262 (ΦΕΚ 114/Α΄/10.05.2014), για τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017 και η λειτουργία τους παύει την 15ηΣεπτεμβρίου 2017.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με τον Ν. 3475/2006 (ΦΕΚ 146/Α΄/13.07.2006) ιδρύθηκαν Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ) Μαθητείας στον Ο.Α.Ε.Δ.

Με το άρθρο 46 παρ. 3 του Ν. 4186/2013 ορίζεται ότι στις ΕΠΑ.Σ εγγράφονται μαθητές για τελευταία φορά το σχολικό έτος 2013-2014.

Επειδή ο Ο.Α.Ε.Δ. λειτουργεί προγράμματα εκπαίδευσης με το δυϊκό σύστημα (Μαθητεία), για πάνω από 60 χρόνια και η δράση αυτή έχει καταξιωθεί και είναι βαθιά ριζωμένη στη συνείδηση των λαϊκών οικογενειών, υπήρξε τεράστια αντίδραση από τις τοπικές κοινωνίες, από τους γονείς, από τους μαθητές και από τους επαγγελματικούς φορείς για την περάτωση λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ.

Για να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις αυτές, οι οποίες οξύνθηκαν με την προσέλευση χιλιάδων μαθητών στις σχολικές μονάδες του Ο.Α.Ε.Δ. για να εγγραφούν σε ειδικότητες το σχολικό έτος 2014-2015, με τον Ν. 4262/2014 παρατάθηκε η λειτουργία των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. για το σχολικό έτος 2014-2015 και 2015-2016 και ορίστηκε ως ημερομηνία παύσης της λειτουργίας τους η 15η Σεπτεμβρίου 2016.

Επειδή ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού και οι Σχολικές του Μονάδες δέχονται σήμερα σε πολλαπλάσιο βαθμό πιέσεις, από τις τοπικές κοινωνίες τους μαθητές και τις φτωχές οικογένειες, για να εξασφαλίσουν εγγραφή των μαθητών στις Σχολές του Ο.Α.Ε.Δ., προτείνεται η παράταση λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. για τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017 με ημερομηνία παύσης της λειτουργίας τους την 15η Σεπτεμβρίου 2017.

Η παράταση λειτουργίας των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. κρίνεται απαραίτητη, έως ότου ολοκληρωθεί η διαβούλευση που θα ξεκινήσει το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την Β/θμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, αλλά και προκειμένου να συνεχιστεί η επαφή του Ο.Α.Ε.Δ., των καθηγητών και των μαθητών με τις τοπικές αγορές εργασίας.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο…

Παρατείνεται η λειτουργία των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. του Ν. 3475/2006 (ΦΕΚ 146/Α΄/13.07.2006), όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 46 παρ. 3 του Ν. 4186/2013 και του άρθρου 51 του Ν. 4262 (ΦΕΚ 114/Α΄/10.05.2014), για τα σχολικά έτη 2015-2016 και 2016-2017 και η λειτουργία τους παύει την 15ηΣεπτεμβρίου 2017.

Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος, καταργείται.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Η παραπάνω ρύθμιση δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ., με 14.000.000 € ανά έτος. Το ποσό αυτό έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ. για το έτος 2016 και θα γίνει αντίστοιχη πρόβλεψη για το 2017.

Αθήνα, 7 / 5/ 2015

Ο προτείνων Βουλευτής

Μπάρκας Κωνσταντίνος

3. Θέμα: «Θέματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Α. Αιτιολογική Έκθεση:

Στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου προβλέπεται ειδική μέριμνα για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στους υποψηφίους που υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση σε Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κεφαλληνίας, λόγω εκτάκτων και απρόβλεπτων γεγονότων που επέφεραν οι σεισμοί της 26ης Ιανουαρίου 2014.

Β. Τροπολογία- Προτεινόμενη Διάταξη

1. Ειδικά και μόνο για το ακαδημαϊκό έτος 2015−2016, στους υποψηφίους που υπέβαλαν σε Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κεφαλληνίας Αίτηση−Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων, προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε..

2. Οι θέσεις αυτές καταλαμβάνονται από τους ανωτέρω υποψηφίους, εφόσον δεν επιλέγονται κατά πρώτον για τις θέσεις της περίπτωσης i της παρ. 11β του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118).

3. Οι θέσεις αυτές ορίζονται ως εξής: α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. −ομάδα Β΄ σε ποσοστό 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, β) για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ. ομάδα Α΄ σε ποσοστό 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, γ) για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.−ομάδα Β΄ δίνεται το δικαίωμα να διεκδικήσουν όσες θέσεις της ανωτέρω περίπτωσης α΄ μείνουν κενές, με αίτησή τους μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τα επιστημονικά πεδία που μπορούν να δηλώσουν με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, δ) κατά τον προσδιορισμό των θέσεων που αντιστοιχούν στα ποσοστά που αναφέρονται στις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παραγράφου αυτής, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, δεν λαμβάνεται υπόψη, εκτός εάν μηδενίζεται η θέση, οπότε γίνεται στρογγυλοποίηση στην ακέραιη μονάδα, ώστε σε κάθε περίπτωση να υπάρχει μία τουλάχιστον θέση για κάθε Σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

4. Για τους μαθητές του σχολικού έτους 2013-2014 από Λύκεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων και αποφοίτησαν και οι οποίοι θα κάνουν χρήση του 10% για την εισαγωγή τους στις ίδιες σχολές που αναφέρονται στην παράγραφο 1 κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015 – 2016, προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την κατηγορία αυτή. Οι θέσεις αυτές ορίζονται σε ποσοστό 0,5% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας αυτής και κατανέμονται μεταξύ των υποψηφίων με τον τρόπο που ορίζεται στην παράγραφο 3.

Αθήνα, 6 Μαΐου 2015

Η προτείνουσα βουλευτής

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.