Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Άγχος: Πότε πρέπει να πάω σε ψυχολόγο;

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Το άγχος είναι μια λέξη που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε συναισθήματα ανησυχίας, νευρικότητας και φόβου. Ενσωματώνει τόσο τα συναισθήματα όσο και τις σωματικές αισθήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε όταν είμαστε ανήσυχοι ή νευρικοί για κάτι. Αν και συνήθως το βρίσκουμε δυσάρεστο, το άγχος σχετίζεται με μια φυσιολογική μας βιολογική αντίδραση και έχει και θετικές επιπτώσεις, για παράδειγμα μας κάνει να νιώθουμε εγρήγορση και ετοιμότητα και βελτιώνει την απόδοση μας.

Όλοι γνωρίζουμε πώς είναι να αισθανόμαστε ανήσυχοι από καιρό σε καιρό. Είναι κοινό και φυσιολογικό να αισθανόμαστε νευρικοί και ίσως φοβισμένοι στη σκέψη ενός γεγονότος που αντιμετωπίζουμε ή μιας απόφασης που πρέπει να πάρουμε - ειδικά αν θα μπορούσε να έχει μεγάλη επίδραση στη ζωή μας. Για παράδειγμα όταν έχουμε εξετάσεις σε κάποιο μάθημα είναι κατανοητό να είμαστε ανήσυχοι σχετικά με το ποιό θα είναι το αποτέλεσμα. Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να είναι δύσκολο να κοιμηθούμε, να φάμε ή να συγκεντρωθούμε. Στη συνέχεια, συνήθως μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα, αυτά τα συναισθήματα και οι επιπτώσεις τους σταματούν.

Επειδή το άγχος είναι μια φυσιολογική ανθρώπινη εμπειρία, είναι μερικές φορές δύσκολο να γνωρίζουμε πότε ακριβώς έχει γίνει πρόβλημα για μας.
Εδώ και ένα μήνα, ανησυχείτε όλη την ώρα, ίσως και για πράγματα που είναι ένα κανονικό μέρος της καθημερινής ζωής, για τη σχέση σας και για το μέλλον. Μπορεί και να σκέφτεστε πράγματα που δεν είναι πιθανό να συμβούν - ή ακόμη μπορεί και να ανησυχείτε επειδή ανησυχείτε τόσο πολύ. Περιγράφετε ένα κλείσιμο στο στήθος και ίσως συνοδεύεται με δυσκολία στην αναπνοή. Μπορεί να βιώσετε τακτικά δυσάρεστες σωματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις του άγχους, και ίσως κρίσεις πανικού.

Πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, αρχικά στο γιατρό σας. Το άγχος σας φαίνεται να επηρεάζει την ικανότητά σας να ζήσετε τη ζωή σας με τον τρόπο που θέλετε και για να βοηθήσετε τον εαυτό σας πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό. Δεν γράφετε πολλές λεπτομέρειες και ένας ειδικός θα σας κατευθύνει αφού πάρει ένα ιστορικό. Θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις αιτίες του άγχους σας, και να βρείτε μαζί στρατηγικές για να το διαχειριστείτε. Τα συναισθήματα που αναφέρετε δεν θα αλλάξουν από μόνα τους. Κάνατε καλά που στείλατε την ερώτηση σας και κατανοώ το στίγμα που υπάρχει στα θέματα ψυχικής υγίειας αλλά είναι σημαντικό να ζητήσετε βοήθεια τώρα πριν αρχίσετε να έχετε πραγματικούς περιορισμούς στην καθημερινή ζωή σας, όπως να μη θέλετε να φύγετε από το σπίτι ή να μην μπορείτε να κάνετε πράγματα που παλιά απολαμβάνατε.


Πηγή: http://www.boro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.