Κυριακή 20 Απριλίου 2014

Σκάνδαλο με τους Οδηγούς Όδευσης τυφλών στο Δήμο Ηρακλείου

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

-Ένα έργο εκατομμυρίων κατασκευασμένο λάθος

-Που είναι οι μελέτες και ποιος ευθύνεται για τις λάθος κατασκευές

-Καμία αντίδραση του Δήμου Ηρακλείου

-Πολίτες δυο ταχυτήτων

Άνθρωποι της διπλανής πόρτας, άνθρωποι με ιδιαίτερες ανάγκες,άνθρωποι με χαρίσματα είναι αυτοί που εύκολα θα μείνουν στο περιθώριο. Μια κοινωνία που φαίνεται να αναγνωρίζει τη διαφορετικότητά τους και παράλληλα μια κοινωνία που εθελοτυφλεί μπροστά σε όλα όσα θα έπρεπε να υπάρχουν για αυτούς τους ανθρώπους. Πόλεις και κτίρια προσβάσιμα για όλους, μια φράση που έχει ακουστεί εκατοντάδες φορές. Το αποτέλεσμα; Ανύπαρκτο! Έργα που κατασκευάζονται γρήγορα, βιαστικά χωρίς την απαιτούμενη μελέτη και τελικά συχνά δυσχεραίνουν παρά βοηθούν.

Ο λόγος για τους Οδηγούς Όδευσης τυφλών. Ανακάλυψη σωτήρια για ανθρώπους με μειωμένη ή ολική τύφλωση, δικαίωμα αναφαίρετο για αυτονομία και ανεξαρτητοποίηση. Στο Ηράκλειο, μια από τις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το έργο αυτό φαντάζει πολυτέλεια αφού οι αρμόδιοι αδιαφορούν ή κλείνουν τα μάτια μπροστά στο πρόβλημα. Που είναι άραγε όλοι εκείνοι που θέλησαν κάποτε να βοηθήσουν; Που είναι οι σωστές και εμπεριστατωμένες τεχνικές μελέτες; Υπάρχουν και απλώς δεν εφαρμόστηκαν από το Δήμο Ηρακλείου ή μήπως κάποιοι τις θεώρησαν περιττές;



(Photo: Οδηγός όδευσης τυφλών που τελειώνει χωρίς καμία προειδοποίηση και καταλήγει σε κολωνάκι στην Αγίου Τίτου.)



(Photo: Οδηγός όδευσης τυφλών που δεν καταλήγει πουθενά, χωρίς προειδοποίηση, στην οδό Έβανς.)

Οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης δεν εξαρτώνται από τους άλλους. Εκπαιδεύονται και μαθαίνουν να ζουν μόνοι τους, να σπουδάζουν, να εργάζονται, να διασκεδάζουν. Το μόνο που “απαιτούν” από εμάς είναι ίση αντιμετώπιση, δομές προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους. Όχι γιατί τους κάνουμε χάρη αλλά γιατί έτσι αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους βλέποντες.

Οι ανύπαρκτοι οδηγοί όδευσης τυφλών στο Ηράκλειο ή πολλές φορές η απαράδεκτη κατασκευή τους μόνο προβλήματα μπορούν να δημιουργήσουν σε αυτή, την κατά τα άλλα, Ευρωπαϊκή πόλη-αυτός άλλωστε είναι και ο τίτλος που πανηγυρίσαμε και διαδώσαμε παντού λίγο καιρό πριν. Οι οδηγίες που δίνονται είναι παραπάνω από σαφείς:

1. Οδηγός όδευσης τυφλών είναι ειδική λωρίδα του δαπέδου από πλάκες διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο, που αποσκοπεί στην καθοδήγηση και ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

2. Ο οδηγός όδευσης τυφλών τοποθετείται σε πεζοδρόμια με πλάτος ίσο ή μεγαλύτερο των 2,80m και σε όλα τα πεζοδρόμια των εμπορικών δρόμων (αξόνων δραστηριοτήτων), ασχέτως του πλάτους των.

3. Το ελάχιστο πλάτος του οδηγού όδευσης τυφλών είναι 40cm και βρίσκεται πάντα εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών, από την πλευρά του δρόμου.

4. Για την κατασκευή του οδηγού όδευσης τυφλών χρησιμοποιούνταιέγχρωμες ανάγλυφες πλάκες πεζοδρομίου με βάση τσιμέντο υψηλής αντοχής, πλευράς 30 έως 40cm και πάχους 3,5 έως 5cm όπως παρακάτω:



(Photo: Τύπου Α – ΟΔΗΓΟΣ: Ριγέ, με πλατιές και αραιές ρίγες, που τοποθετούνται παράλληλα με τον άξονα κίνησης για να κατευθύνουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην πορεία τους.)




(Photo: Τύπου Β – ΚΙΝΔΥΝΟΣ: Φολιδωτές, με έντονες φολίδες, χρώματος πάντοτε κίτρινου, που τοποθετούνται σε πλάτος 80cm στα σημεία εξόδου της ράμπας ως προειδοποίηση για την είσοδο στο δρόμο.)




(Photo: Τύπου Γ - ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Ριγέ, με πυκνές και στενές ρίγες, κάθετα στην πορεία όδευσης ή στην αρχή και το τέλος κεκλιμένων επιπέδων -ραμπών-)

5. Στα σημεία κάθετης αλλαγής πορείας, τρεις πλάκες (1,20m) πριν το σημείο στροφής, τοποθετούνται κάθετα στην πορεία, ως προειδοποίηση.

6. Οι πλάκες επισήμανσης όλων των τύπων τοποθετούνται χωρίς αρμό μεταξύ τους, για να σχηματίζουν ενιαία επιφάνεια.

7. Επιβάλλεται η επιλογή πλακών σε χρώματα σε έντονη αντίθεση με τις παρακείμενες επιφάνειες δαπέδου.

8. Θα πρέπει να αποφεύγεται η τοποθέτηση εσχάρων κατά μήκος του οδηγού όδευσης τυφλών.

9. Όπου ο οδηγός όδευσης τυφλών συναντά υπηρεσίες (ΑΗΚ, ΑΤΗΚ κ.λπ.)η πλάκα να ενσωματώνεται σε ειδικό καπάκι για να μη διακόπτεται η συνοχή του.

10. Στις περιπτώσεις προσωρινών εμποδίων από έργα επί του πεζοδρομίου και εφόσον τα έργα γίνονται μέσα στην ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, θα πρέπει:

- Να δημιουργείται μία νέα ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, πλάτους τουλάχιστον 1,20m, σε παράπλευρη θέση, με αντίστοιχη σήμανση για τυφλούς, λωρίδα επισήμανσης κ.λπ., ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διακίνηση όλων των χρηστών του πεζοδρομίου.

- Τα εμπόδια θα επισημαίνονται πάντα με συνεχές, δίχρωμο κιγκλίδωμα, βαμμένο σε έντονα χρώματα, που θα φωτίζεται κατά τις βραδινές ώρες, ώστε να είναι πάντα ορατό.

11. Τα πιο πάνω ισχύουν και στις περιπτώσεις υπαίθριων χώρων συνάθροισης κοινού.

12. Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, πλατείες και πεζόδρομοι πρέπει να προσαρμοστούν κατάλληλα για να ανταποκρίνονται στις πιο πάνω απαιτήσεις.



(Photo: Οι οδηγοί όδευσης τυφλών δε θα πρέπει να διακόπτονται από σχάρες και όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο τα πλακάκια θα πρέπει να ενσωματώνονται πάνω στη σχάρα.)

Ποιο από τα παραπάνω τηρείται στο Ηράκλειο; Μια μικρή βόλτα στο κέντρο είναι αρκετή για να αντιληφθεί κάποιος το μέγεθος του προβλήματος. Κι ο Δήμος; Σιωπά, κάνει ότι δε βλέπει και αφήνει τις “ατέλειες” να δυσκολεύουν τη ζωή των συμπολιτών μας. Οδηγοί όδευσης τυφλών που δεν οδηγούν πουθενά, σταματούν απότομα, καταλήγουν σε δέντρα, ή κολώνες, διακόπτονται χωρίς προειδοποίηση, είναι απλώς ΛΑΘΟΣ κατασκευασμένοι.



(Photo: Πλάκες που μοιάζουν με τα πλακάκια που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή Οδηγών όδευσης τυφλών, μπερδεύουν παρά βοηθούν. Επίσης, δεν τηρούνται οι προδιαγραφές για το χρώμα στους οδηγούς όδευσης τυφλών.)



(Photo: Ύπαρξη πλακιδίου που φανερώνει κίνδυνο χωρίς να υπάρχει λόγος.)

Το φάσμα των ανθρώπων με προβλήματα όρασης είναι αρκετά ευρύ και για αυτό το λόγο στους οδηγούς Όδευσης Τυφλών θα πρέπει να γίνεται σωστή χρήση των πλακιδίων με διαφορετική υφή υλικών ΚΑΙ σωστή χρήση των χρωμάτων. Σε μια κοινωνία που τα Άτομα με Αναπηρία ζουν στο περιθώριο εξαιτίας μιας ευημερούσας ευρωπαϊκής κοινωνίας δεν μπορεί παρά να είναι μια ανοιχτή πληγή που φανερώνει ένα σύστημα που πάσχει από τα θεμέλιά του.



(Photo: Οι οδηγοί τυφλών πρέπει να έχουν συνέχεια. Τα πλακάκια πρέπει να τοποθετούνται χωρίς αρμό.)



(Photo: Οδηγοί όδευσης τυφλών που συναντούν οδό αποκλεισμένη από οχήματα.)

Η διακήρυξη της Λισσαβόνας το 2000, είναι απόλυτα σαφής ως προς τους στόχους και τις προτεραιότητές της, το ίδιο και οι διακηρύξεις τουΕυρωπαϊκού Έτους Αναπηρίας 2003: «Τα κράτη μέλη, πρέπει συντονίζουν τις πολιτικές τους με σκοπό τη συμμετοχή των ΑμεΑ στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της κάθε χώρας». Τι από τα παραπάνω ισχύει στο Ηράκλειο; Το Συνεδριακό Πολιτιστικό κέντρο Ηρακλείου, το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωσή του, θα πρέπει να έχει τον απαραίτητο περιβάλλοντα χώρο και σαφώς η περιοχή προσπαθεί πλήρως να αναβαθμιστεί. Πως άλλωστε θα φανεί το μεγαλειώδες έργο; Οι Οδηγοί όδευσης τυφλών στην περιοχή γύρω από το έργο κατασκευάστηκαν με σωστότερο τρόπο από τους υπόλοιπους αλλά όπως είναι αναμενόμενο ακόμα κι αυτοί πάσχουν. Ποιος θα ελέγξει το έργο μετά την κατασκευή του; Ποιος θα ελέγξει αν τα κονδύλια που εγκρίθηκαν για ένα τόσο μεγάλο έργο κατανεμήθηκαν σωστά; Ποιος θα επιθεωρήσει την ορθή χρησιμοποίηση πλακιδίων και τοποθέτηση των Οδηγών Όδευσης τυφλών; Ποιος θα πληρώσει το κόστος για τη διόρθωσή τους;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.