Μεγάλες εταιρείες κατάφεραν να μειώσουν τις θερμίδες των προϊόντων τους.
Με επιτυχία εξελίσσεται η μάχη κατά των θερμίδων στις ΗΠΑ, με τη συνδρομή των μεγαλύτερων εταιρειών τροφίμων και ποτών.
Το Μάιο του 2010, 16 από τις μεγαλύτερες εταιρείες δεσμεύτηκαν να αφαιρέσουν ένα τρισεκατομμύριο θερμίδες από τα προϊόντα τους που διατίθενται στην αμερικανική αγορά μέχρι το 2012 και 1,5 τρισεκατομμύριο μέχρι το 2015.
Οι εταιρείες όχι μόνο κατάφεραν να πιάσουν το στόχο της πενταετίας, αλλά τον ξεπέρασαν κατά πολύ. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας σε έκθεσή τους αναφέρουν ότι οι εταιρείες πούλησαν προϊόντα με 6,4 τρισεκατομμύρια λιγότερες θερμίδες.
Οι 16 εταιρείες πούλησαν προϊόντα με συνολικές θερμίδες 60,4 τρισεκατομμύρια το 2007 δηλαδή το 36% των συνολικών θερμίδων που περιέχονται σε συσκευασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά (δημητριακά, σούπες σε κονσέρβα, χυμοί, αναψυκτικά με ζάχαρη, γλυκίσματα και άλλα), που πουλήθηκαν εκείνο τον χρόνο. Το 2012 τα προϊόντα που πούλησαν περιείχαν 54 τρισεκατομμύρια θερμίδες.
Ο ερευνητής σε θέματα δημόσιας υγείας του UNC Μπάρι Πόπκιν και η ομάδα του διαπίστωσαν ότι οι εταιρείες αναψυκτικών παρασκευάζουν περισσότερα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη και τεχνητές γλυκαντικές ουσίες κι επομένως έχουν λιγότερες θερμίδες από τα αναψυκτικά μόνο με ζάχαρη.
Οι Αμερικανοί καταναλώνουν κατά μέσο όρο 300 θερμίδες την ημέρα, σύμφωνα με έκθεση του 2012 του Trust for America's Health, μίας αμερικανικής ΜΚΟ.
Σύμφωνα με τα Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών στις ΗΠΑ, το 35,7% των αμερικανών ενηλίκων είναι παχύσαρκοι (δηλαδή έχουν δείκτη μάζας σώματος άνω του 30), ενώ στην κατηγορία των παιδιών το ποσοστό της παχυσαρκίας ανέρχεται σε 14,9% σε σχέση με 15,2% που ήταν το 2003.
Δράσεις εναντίον του ίδιου προβλήματος επιθυμούν να αναλάβουν και στη Βρετανία, όπου συστάθηκε μία ομάδα εκστρατείας με στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη των τροφίμων και ποτών και την καταπολέμηση, όχι μόνο της παχυσαρκίας, αλλά και του συχνά συνδεόμενου με αυτή διαβήτη στη χώρα.
Σύμφωνα με το BBC, η Action on Sugar είναι η ομάδα που συγκροτήθηκε από τα ίδια πρόσωπα που απαρτίζουν την ομάδα Consensus Action on Salt and Health (Cash), η οποία τη δεκαετία του ‘90 διεξήγαγε εκστρατεία για τη μείωση στην πρόσληψη αλατιού.
Η οργάνωση στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφύγουν την «κρυμμένη ζάχαρη» και να πείσει τις παρασκευάστριες εταιρείες να μειώσουν την ποσότητά της σε βάθος χρόνου.
Η ομάδα, η οποία θεωρεί ότι είναι εφικτή μία μείωση 20% με 30% σε διάστημα τριών με πέντε χρόνων, αναφέρει ενδεικτικά μία σειρά τροφίμων καθημερινής κατανάλωσης που περιέχουν «κρυμμένη ζάχαρη» όπως εμφιαλωμένο νερό με γεύση, γιαούρτι, κέτσαπ, έτοιμα γεύματα, ισοτονικά ποτά και ψωμί.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.