Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Τα βασικά κριτήρια για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Σε ισχύ πιλοτικά από το 2014.

Στην πιλοτική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα προχωρήσει η Κυβέρνηση από την 1η Ιανουαρίου 2014.

Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα αποτελεί στοχευμένη κοινωνική παροχή που θα χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια, και θα απευθύνεται σε οποιονδήποτε πληροί τα κριτήρια αυτά, χωρίς αποκλεισμούς. Το πρόγραμμα θα συνδυάζει την οικονομική ενίσχυση των ευπαθέστερων ομάδων του πληθυσμού και θα συμπληρώνει το αρχικό εισόδημα των δικαιούχων ώστε αυτό να μην υπολείπεται ενός καθορισμένου ορίου.

Λεπτομέρειες του προγράμματος θα παρουσιασθούν σήμερα στη Βουλή σε ημερίδα των Διαρκών Επίτροπων Οικονομικών Υποθέσεων και Κοινωνικών Υποθέσεων και της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με θέμα «Στήριξη των οικονομικά αδυνάτων - ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα».

Σημειώνεται πως το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα αποτελεί θεσπισμένη νομοθετημένη υποχρέωση (ν.4093/2012) και εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο ανασχεδιασμού των πολιτικών κοινωνικής προστασίας και ανάπτυξης της κυβέρνησης για μια βιώσιμη εθνική στρατηγική κοινωνικής ένταξης.

Το πρόγραμμα του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, θα ξεκινήσει πιλοτικά την 1η Ιανουαρίου 2014 σε δύο περιοχές της χώρας με συγκεκριμένα δυσμενή χαρακτηριστικά, ενώ αναμένεται η γενίκευση της εφαρμογής του μόλις ολοκληρωθεί η πιλοτική της φάση.

Με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα και Εργασίας κ. Γ. Βρούτση θα ορισθούν οι δικαιούχοι για ένταξη στο πρόγραμμα, η βάση υπολογισμού και το ύψος του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος για κάθε άτομο ή οικογένεια, αλλά και οι διαδικασίες ένταξης στο πρόγραμμα και καταβολής της παροχής ως διαφοράς μεταξύ του πραγματικού εισοδήματος και του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.

Πρέπει να σημειωθεί πως ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) απορρίπτει την πολιτική του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος ως μη αποτελεσματική με τα εξής επιχειρήματα:

α) Ότι η μετάβαση στο νέο σύστημα θα πάρει χρόνο και εν τω μεταξύ (βραχυχρόνια) θα έχει κόστος,

β) Ότι τέτοια προγράμματα προκαλούν διαρθρωτική ανεργία, και

γ) Ότι με την αδήλωτη εργασία στην Ελλάδα στο 25% η εφαρμογή εισοδηματικών κριτηρίων θα είναι δυσχερής και ατελέσφορη.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.