Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

To σκάνδαλο της Volkswagen κλονίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Εξηγήσεις ζητούν επενδυτές από κατασκευαστές αυτοκινήτων

Για την προώθηση συμφερόντων τους στο θέμα εκπομπών.

Εξηγήσεις για την εκπροσώπηση των συμφερόντων τους σε δημόσιες αρχές σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων ζήτησαν διαχειριστές επενδύσεων μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών και συνταξιοδοτικά ταμεία, οι οποίοι συνολικά χειρίζονται περί το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Δεκαεννιά επενδυτές - μεταξύ των οποίων και μια θυγατρική της ασφαλιστικής ΑΧΑ και το εθνικό ταμείο συντάξεων της Σουηδίας - έστειλαν ξεχωριστές επιστολές σε 11 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, σύμφωνα με το παρατηρητήριο μικροεπενδυτών ShareAction.

Οι εταιρείες που παρέλαβαν επιστολές που ζητούσαν πληροφορίες για την πολιτική προώθησης των συμφερόντων τους στο θέμα των κανονισμών για τους ρύπους από αυτοκίνητα που συζητούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιλαμβάνουν τις εξής: Βόλκσβαγκεν, Μπε-Εμ-Βε, Χόντα, Ντέϊμλερ, Τζένεραλ Μότορς, Φορντ, Φίατ, Πουζό και Τογιότα.

Η πρωτοβουλία είναι αποτέλεσμα της ομολογίας της Βόλκσβαγκεν (VW) ότι είχε παραποιήσει τις τιμές των εκπομπών ρύπων, ένα σκάνδαλο που κόστισε δισεκατομμύρια στην αξία μετοχών της εταιρείας και έχει στρέψει τους προβολείς σε πρακτικές σε όλο τον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Ντίλαν Τάνερ, επικεφαλής της μη-κυβερνητικής οργάνωσης InfluenceMap - η οποία βοήθησε στον συντονισμό των επιστολών, και η οποία αναλύει και κατατάσσει εταιρείες ανάλογα με την επιρροή που έχουν σε θέματα που αφορούν το κλίμα - είπε ότι "συχνά υπάρχουν πολύ λίγες πληροφορίες διαθέσιμες σε επενδυτές σχετικά με τη σχέση που εξελίσσεται μεταξύ μιας εταιρείας και των βασικών κανονισμών που την επηρεάζουν."

"Η περίπτωση της Βόλκσβαγκεν τονίζει την ανάγκη για ένα σύστημα πολύ μεγαλύτερης διαφάνειας, και όσον αφορά την συγκεκριμένη θέση της εταιρείας σε κρίσιμα νομοθετήματα, καθώς και την συμμετοχή της στην διαδικασία της [θέσπισης] πολιτικής," είπε.

------------

Αυστηρά όρια για τις εκπομπές ρύπων ζητά η Γερμανία

«Οι εταιρείες δεν μπορούν να αγνοούν την προστασία του περιβάλλοντος» είπε η υπουργός Περιβάλλοντος.

Η γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς ζήτησε να επιβληθούν πιο αυστηροί κανόνες και να γίνονται πιο ενδελεχή τεστ για τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε στη Volkswagen, αναφέρει σε αποκλειστικότητα η γερμανική εφημερίδα Suddeutsche Zeitung.

Σε έγγραφό της η Χέντρικς, μέλος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD) που συμμετέχουν στον κυβερνητικό συνασπισμό, αναφέρει ότι τα όρια εκπομπής ρύπων θα πρέπει να είναι «τόσο αυστηρά στο μέλλον, ώστε το ντίζελ να είναι πραγματικά πιο καθαρό». «Οι εταιρείες πρέπει να μάθουν ότι μακροπρόθεσμα δεν μπορούν να αγνοούν την προστασία του περιβάλλοντος» πρόσθεσε.

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπη, παραδέχθηκε τον προηγούμενο μήνα ότι εγκατέστησε ένα λογισμικό στα ντιζελοκίνητα οχήματά της το οποίο έδινε παραπλανητικά στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων.

Κάποιες ευρωπαϊκές αγορές ενθαρρύνουν τη χρήση ντιζελοκίνητων οχημάτων διότι εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, το βασικό αέριο που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου, από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά μπορούν να παράγουν υψηλότερα ποσοστά νιτρικού οξειδίου, που είναι επιβλαβές για την υγεία των ανθρώπων.

Η Χέντρικς επεσήμανε ότι οι μηχανές που λειτουργούν με ντίζελ θα μπορέσουν να έχουν μέλλον μόνο αν η βιομηχανία μπορέσει να αποδείξει ότι «μπορεί να τις κάνει πραγματικά καθαρές».

Εξάλλου ζήτησε να γίνονται τεστ υπό κανονικές συνθήκες σε ολόκληρη την Ευρώπη και υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητο για να διασφαλιστεί ότι τα ντιζελοκίνητα οχήματα κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

------------

Spiegel: Τουλάχιστον 30 εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο της Volkswagen

Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Τουλάχιστον 30 διευθυντικά στελέχη εμπλέκονταν στη χειραγώγηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων οχημάτων της Volkswagen, ανέφερε σήμερα το γερμανικό περιοδικό Spiegel, επικαλούμενο εσωτερικές αλλά και ανεξάρτητες έρευνες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής μονάδας της Volkswagen Μάικλ Χορν κατηγόρησε την περασμένη εβδομάδα «έναν-δυο μηχανικούς λογισμικού» για την εγκατάσταση του λογισμικού που παραποιούσε τις τιμές των ρύπων και είπε ότι κάτι τέτοιο δεν ήταν απόφαση της ίδιας της εταιρίας.

Η Volkswagen αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Spiegel, επισημαίνει το πρακτορείο Reuters.

------------

Η Volkswagen διαψεύδει την εμπλοκή 30 στελεχών στο σκάνδαλο

«Αυτός ο αριθμός είναι εντελώς αβάσιμος».

Η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen διέψευσε το δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel που υποστήριξε ότι τουλάχιστον 30 διευθυντικά στελέχη της εμπλέκονταν στη χειραγώγηση των δοκιμών για τις εκπομπές ρύπων των ντιζελοκίνητων οχημάτων.

«Αυτός ο αριθμός είναι εντελώς αβάσιμος», ανέφερε ένας εκπρόσωπος της εταιρείας από την έδρα της στο Βόλφσμπουργκ.

Το περιοδικό, επικαλούμενο τα προκαταρκτικά συμπεράσματα των ερευνών που διεξάγονται από τη νομική εταιρεία Jones Day και από την ίδια τη Volkswagen ανέφερε ότι δεκάδες διευθυντικά στελέχη θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Επικαλέστηκε επίσης δηλώσεις ενός προσώπου που έχει γνώση του θέματος και το οποίο, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, φέρεται να είπε ότι ο αριθμός εκείνων που εμπλέκονταν και γνώριζαν το σκάνδαλο μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερος.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Ματίας Μίλερ, πρόκειται να μιλήσει αύριο σε κορυφαία στελέχη του ομίλου για την κατάσταση των ερευνών και για τη στρατηγική που σκοπεύει να ακολουθήσει ο όμιλος στο μέλλον.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.