Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014

Επιλογή σημαιοφόρων στα Δημοτικά σχολεία

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τι προβλέπει η νομοθεσία.

Ερώτηση για την επιλογή των σημαιοφόρων στα Ελληνικά σχολεία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Νικολόπουλος που στο κείμενο της ερώτησής του αναφέρει ότι από το 1981 και εξής τα δημόσια σχολεία ακολούθησαν μια πορεία απαξίωσης, με αποτέλεσμα να επιβραβεύεται η ήσσονα προσπάθεια και να μην δίνονται κίνητρα για ενίσχυση των καλών επιδόσεων στα μαθήματα.

Ο υφυπουργός Παιδείας απάντησε γραπτώς στον κ. Νικολόπουλο λέγοντας ότι η διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων ορίζεται στην παρ.11 του άρθρου 13 του ΠΔ 201/98 σύμφωνα με την οποία:

- Σημαιοφόροι και παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές που δεν έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και είναι Έλληνες υπήκοοι. Στη διαδικασία επιλογής μπορούν να πάρουν μέρος και μαθητές ελληνικής καταγωγής με ξένη υπηκοότητα εφόσον και οι γονείς τους το επιθυμούν και δεν έχουν απαλλαγεί από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

- Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γίνεται κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.

- Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.

- Με τον τρόπο που περιγράφεται στα προηγούμενα εδάφια, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδ. έτους.

- Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται κατά τμήμα και η τήρηση των αναφερομένων στα παραπάνω εδάφια α, β, γ είναι υποχρεωτική. Η επιλογή γίνεται από το διευθυντή του σχολείου ενώπιον του συλλόγου διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό πρακτικό, στο οποίο αναφέρεται η όλη διαδικασία, καθώς και τα ονόματα των μαθητών που πήραν μέρος στην κλήρωση.

- Στη διαδικασία επιλογής δεν παίρνουν μέρος οι μαθητές που προέρχονται από μετεγγραφή και πήραν τίτλο προόδου Ε' τάξης από άλλο σχολείο.

- Στα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών στην ΣΤ' τάξη (μικρότερο από το σύνολο των παραπάνω θέσεων), οι θέσεις συμπληρώνονται με μαθητές της Ε' και όταν δεν επαρκούν κι αυτοί, με μαθητές και των άλλων τάξεων κατά φθίνουσα σειρά (πρώτα της Δ΄ τάξης κλπ.). Στην περίπτωση αυτή επιλέγονται οι μαθητές που στο προηγούμενο σχολικό έτος είχαν τα περισσότερα Α στους μέσους όρους των μαθημάτων. Αν υπάρχουν περισσότεροι μαθητές που έχουν ίσο αριθμό Α στους μέσους όρους των μαθημάτων, γίνεται κλήρωση.

Να σημειώσουμε ότι ο κ. Νικολόπουλος είχε καταθέσει τα ακόλουθα ερωτήματα:

Υπάρχει κατεύθυνση του Υπουργείο να γίνεται κλήρωση για τον ορισμό σημαιοφόρων των δημοτικών σχολείων, στην οποία μετέχουν υποχρεωτικά, ακόμη και μαθητές που δεν έχουν πάρει «άριστα 10» σε όλα τα μαθήματα;

Υφίσταται πιθανή, ως άνω, εγκύκλιος, που προβλέπει, ότι ο ορισμός των σημαιοφόρων για την 28η Οκτωβρίου και για την 25η Μαρτίου τρέχουσας σχολικής χρονιάς γίνεται με κλήρωση, η οποία διενεργείται υποχρεωτικά τον Οκτώβριο, με βάση τις επιδόσεις των μαθητών στην Ε Δημοτικού της προηγούμενης ακαδημαϊκής χρονιάς;

Γιατί δεν ακολουθείται η δικαιότερη μέθοδος, που υποδεικνύει το να λαμβάνονται υπόψη για τον ορισμό σημαιοφόρων στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, τρέχουσας ακαδημαϊκής χρονιάς, οι πρόσφατα προηγούμενοι βαθμοί των μαθητών στους ελέγχους της Στ τάξης;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.