Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Αέρας Ν. Υόρκης στους δρόμους της Αθήνας: Νησίδες προστασίας ΑμΕΑ, χρονόμετρο στα φανάρια και δέντρα παντού

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Διαβάστε αναλυτικά μερικές από τις προτάσεις του συγκοινωνιολόγου Σταύρου Κωνσταντινίδη, για την ποιοτική αναβάθμιση των δρόμων της Αθήνας και την μεγαλύτερη ασφάλεια των πεζών. Πώς θα λυθεί το κυκλοφοριακό.

Εάν τα φανάρια για τα αυτοκίνητα στις διαβάσεις των πεζών βρίσκονταν στο ξεκίνημα των διαγραμμίσεων και όχι στο τέλος τους, τα οχήματα περιμένοντας να ανάψει το πράσινο δεν θα καταλάμβαναν το ζωτικό χώρο που προορίζεται για τους πεζούς. Αυτή είναι μία από τις απλές, ανέξοδες και κυρίως, άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις για την αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων των μεγαλουπόλεων, τις οποίες προτείνει ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης από το νέο του βιβλίο "Έξυπνοι δρόμοι για μία ανθρώπινη πόλη".

Το βιβλίο που παρουσιάστηκε την Τετάρτη 26/02 περιλαμβάνει 29 εικονογραφημένες προτάσεις - λύσεις για την αντιμετώπιση των πιο συχνών προβλημάτων των ελληνικών αστικών κέντρων που αφορούν στη κυκλοφορία των πεζών, την σηματοδότηση, τις διαβάσεις, την οδική ασφάλεια των σχολείων, την κινητικότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες, τους ποδηλατόδρομους κ. ά., σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα".

"Οι χαμηλού κόστους προτάσεις δεν απαιτούν απαγορευτικούς προϋπολογισμούς, ενώ μπορούν να υλοποιηθούν από τις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων. Πόλεις όπως η Κοπεγχάγη, η Νέα Υόρκη ή το Παρίσι επανασχεδιάζονται τα τελευταία χρόνια, αφαιρώντας λωρίδες αυτοκινήτων και χώρους στάθμευσης", επισήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Μερικές από τις προτάσεις του Σταύρου Κωνσταντινίδη:

* Φανάρι στη διάβαση: Συχνά στις διαβάσεις πεζών, ορισμένοι οδηγοί σταματούν τα αυτοκίνητά τους πάνω στις διαγραμμίσεις, εμποδίζοντας τους πεζούς που που κινούνται με πράσινο. Όμως εάν ο σηματοδότης τοποθετηθεί στην αρχή της πεζοδιάβασης, οι οδηγοί των αυτοκινήτων υποχρεώνονται να σταματούν πριν τη διάβαση.

* Χρονόμετρο σηματοδοτών: Η σωστή λειτουργία των σηματοδοτών και κυρίως, ο συντονισμός τους είναι κρίσιμης σημασίας για το οδικό δίκτυο. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιούνται πρόσθετα βοηθήματα που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης των φαναριών. Ένα από αυτά είναι το χρονόμετρο, με το οποίο οδηγοί και πεζοί υπολογίζουν με ασφάλεια το χρόνο που έχουν για να περάσουν.

* Ασφάλεια στα σχολεία: Τρεις παρεμβάσεις στις εισόδους των σχολείων αρκούν για να εξασφαλίσουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας για τους μαθητές. Η μικρή οπισθοχώρηση της εισόδου αυξάνει το ζωτικό χώρο του πεζοδρομίου. Η τοποθέτηση υπερυψωμένης διάβασης πεζών με χρωματική διαφοροποίηση υποχρεώνει τους οδηγούς σε μείωση της ταχύτητας.

* Νησίδα για πεζούς: Η διέλευση ενός δρόμου διπλής κυκλοφορίας συχνά είναι δυσχερής και επικίνδυνη. Με την κατασκευή μιας ενδιάμεσης διαχωριστικής νησίδας αναβαθμίζεται αυτόματα το επίπεδο οδικής ασφάλειας, κατ' επέκταση η περιβαλλοντική ποιότητα του δρόμου. Οι πεζοί και ειδικά τα παιδιά και τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα χρησιμοποιούν τη νησίδα ως καταφύγιο προστασίας και θα διασχίζουν το δρόμο με μεγαλύτερη ασφάλεια.

* Τα δέντρα χωρούν παντού: Δρόμοι με στενά πεζοδρόμια και συνεχόμενη στάθμευση συνεχόμενη στάθμευση είναι η συνηθισμένη εικόνα σε όλες τις πόλεις. Με τη δημιουργία μικρών προεκτάσεων στα πεζοδρόμια και τη δενδροφύτευση σε αυτές, αλλάζει η εικόνα στους δρόμους. Παράλληλα, αναβαθμίζεται η λειτουργικότητα στην κίνηση των πεζών και οριοθετείται ο χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων. Η λύση θα μπορούσε να εφαρμοστεί στους περισσότερους δρόμους.



Πηγή: http://news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.