Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΣΑμεΑ: Προτάσεις επί του ν/σ «Αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 02.09.2013

Η Ε.Σ.ΑμεΑ, οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους βιώνουν τη συνεχή αλλαγή και τροποποίηση διατάξεων οι οποίες είτε δεν έχουν εφαρμοστεί είτε δεν έχουν αξιολογηθεί. Χωρίς να αμφισβητούμε την πρόθεση κανενός, πολλοί και επί δεκαετίες προσπαθούν να μάθουν να κουρεύουνε «στου κασίδη το κεφάλι», όπως λέει και ο σοφός λαός. Το αποτέλεσμα αυτών των πειραματισμών, χωρίς σχέδιο και χωρίς διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις τους, είναι θλιβερό. Κάθε νέα σχολική χρονιά ακόμα και στις παρελθούσες εύρωστες περιόδους οι μαθητές με αναπηρία λάμβαναν και συνεχίζουν να λαμβάνουν χαμηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ενώ τα άτομα με βαριές αναπηρίες πολλές φορές μένουν εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος.

Οι προτάσεις της ΕΣΑμεΑ αναλυτικά στην επιστολή που ακολουθεί.

Θέμα: «Προτάσεις παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου Αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»

Κύριε Πρόεδρε και Μέλη της Επιτροπής,

Οι προτάσεις που καταθέτουμε είχαν κατατεθεί στο γραφείο του Υπουργού Παιδείας και των Υφυπουργών του Υπουργείου Παιδείας κατά την περίοδο δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου το οποίο συζητείται στην Επιτροπή σας τις επόμενες ημέρες και στην οποία ζητούμε να προσκληθούμε για να εκθέσουμε αναλυτικά τις προτάσεις μας.

Η Ε.Σ.ΑμεΑ, οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους βιώνουν τη συνεχή αλλαγή και τροποποίηση διατάξεων οι οποίες είτε δεν έχουν εφαρμοστεί είτε δεν έχουν αξιολογηθεί. Χωρίς να αμφισβητούμε την πρόθεση κανενός, πολλοί και επί δεκαετίες ¨προσπαθούν να μάθουν να κουρεύουνε στου κασίδη το κεφάλι¨ όπως λέει και ο σοφός λαός. Το αποτέλεσμα αυτών των πειραματισμών, χωρίς σχέδιο και χωρίς διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις τους, είναι θλιβερό. Κάθε νέα σχολική χρονιά ακόμα και στις παρελθούσες εύρωστες περιόδους οι μαθητές με αναπηρία λάμβαναν και συνεχίζουν να λαμβάνουν χαμηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες, ενώ τα άτομα με βαριές αναπηρίες πολλές φορές μένουν εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το νομοσχέδιο τίθεται σε διαβούλευση κατά την περίοδο αιχμής της καλοκαιρινής περιόδου. Η Ε.Σ.ΑμεΑ και σημαντικοί φορείς της έδωσαν τις προτάσεις της επί του άρθρου 27 το οποίο αριθμείται στο παρόν ν/σ ως άρθρο 28. Το νομοσχέδιο αυτό αφορά στην εκπαίδευση, συνδέεται άμεσα με την προετοιμασία των μαθητών στην παραγωγική διαδικασία ενώ το άρθρο 28 ε διακριτό τρόπο προχωρά εκ νέου σε αλλαγές του πολύπαθου συστήματος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Η Ε.Σ.ΑμεΑ. έχοντας άμεση γνώση των θεμάτων που απασχολούν τα άτομα με αναπηρία, καταθέτει τις προτάσεις της επί των διατάξεων ενός σημαντικού ν/σ, το οποίο δόθηκε σε διαβούλευση με συνοπτικές διαδικασίες εν μέσω θερινής περιόδου.

Άρθρο 3 Αξιολόγηση προαγωγή και απόλυση μαθητών

Να αναφερθεί με διακριτό τρόπο ότι για τις γραπτές προαγωγικές - γραπτές απολυτήριες εξετάσεις καθορίζεται ειδικός τρόπος εξετάσεων γραπτών ή προφορικών, κατά τον οποίο θα λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες του μαθητή λόγω της αναπηρίας ή χρόνιας πάθησής του (π.χ. αύξηση εξεταστικού χρόνου, προφορικές εξετάσεις κ.λπ) Οι λεπτομέρειες της διαδικασίας, όπως τα κριτήρια επιλογής της διαδικασίας, φορέας επιλογής της διαδικασίας κ.λπ. καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση.

Ως παράδειγμα αναφέρουμε τα άτομα με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος για τα οποία απαιτείται πρόβλεψη προσαρμοσμένου τρόπου εξέτασης (π.χ. άτομα με Σύνδρομο Αsperger -Αυτισμό Υψηλής Λειτουργικότητας). Η εξέταση για αξιολόγηση-βαθμολόγηση, προαγωγή ή απόλυση θα πρέπει να γίνεται ανάλογα με τις δυνατότητες του μαθητή, όπως αυτές τεκμηριώνονται από τις γνωμοδοτήσεις του ΚΕΔΔΥ και του Σχολικού Συμβούλου.

Σημείωση: Όπου και σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης προβλέπονται εξετάσεις προαγωγικές ή απολυτήριες ζητούμε να προβλεφθεί ειδικός τρόπος εξέτασης βάσει των αναγκών της αναπηρίας του μαθητή.

Άρθρο 4 «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»:

Να αναφερθεί ρητά ότι ισχύουν οι διατάξεις εισαγωγής των ατόμων με αναπηρία στην Γ/Βάθμια Εκπαίδευση άνευ εισαγωγικών διατάξεων (άρθρο 35 του ν. 3974/2009 το οποίο τροποποιείται με το άρθρο 39 του παρόντος).

Άρθρο 14 «Ειδικά Θέματα Μαθητείας» :

Στο άρθρο 14 ζητούμε να συμπληρωθεί παράγραφος με την οποία θα καθορίζεται ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι υποχρεωμένο να χορηγεί ειδικά ορθοπεδικά μέσα σε άτομα με κινητικές αναπηρίες, τεχνητά βοηθήματα υγείας για άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες και εν γένει κάθε μέσο το οποίο είναι απαραίτητο στους μαθητές με αναπηρία για την παρακολούθηση των μαθημάτων τους στο σχολικό περιβάλλον (π.χ. χρησιμοποίηση ειδικού εξοπλισμού (συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, πχ. Η/Υ, λογισμικού κλπ) παροχή κάθε είδους διευκολύνσεων και εργονομικών διευθετήσεων από τις ΣΜΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, με στόχο τη διασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -καθώς και των εκπαιδευτικών ή/και γονέων και κηδεμόνων με αναπηρία- σε όλες τις υποδομές (κτιριακές, υλικοτεχνικές συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών κλπ), τις υπηρεσίες και τα αγαθά που αυτά διαθέτουν εφόσον οι μαθητές είναι ανασφάλιστοι ή εφόσον τα μέσα αυτά που είναι απαραίτητα στη μαθητική διαδικασία δεν χορηγούνται από τα ασφαλιστικά ταμεία. Ομοίως ζητούμε να συμπληρωθεί σχετική παράγραφος και στο άρθρο 17.

Άρθρο 15 «Υποτροφίες»:

Στο άρθρο 15 ζητούμε να αναφερθεί στα κοινωνικά κριτήρια με ρητό και διακριτό τρόπο, το κριτήριο της αναπηρίας.

Άρθρο 20: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες Σ.Ε.Κ.

Στο άρθρο 20 ζητούμε να συμπεριληφθεί Ομάδα Προσανατολισμού στ) Χειριστών υπολογιστών και τηλεφωνικών κέντρων, παροχής πληροφοριών και εξυπηρέτησης πελατών», αποκλειστικά για τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης.

Αιτιολόγηση: Το προαναφερθέν είναι το μοναδικό επάγγελμα, το οποίο προστατεύεται από το νόμο για να ασκείται κατά 80% από τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης στο Δημόσιο τομέα. Ωστόσο, με δεδομένη την κατάργηση πλείστων όσων οργανικών θέσεων και την παραβίαση εκ μέρους της Πολιτείας του Ν.2643/1998 για κατ’ έτος ειδική προκήρυξη για την ως άνω ειδικότητα, η επαγγελματική αποκατάσταση των τυφλών έχει περιοριστεί δραματικότατα τα τελευταία χρόνια. Επομένως, επιβάλλεται η διατήρηση της ειδικότητας και η επέκταση της δυνατότητας απόκτησης αυτής και σε αποφοίτους υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Αυτό αποτελεί το προαπαιτούμενο ώστε τα Υπουργεία Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών να προχωρήσουν στην πιστή εφαρμογή του Ν.2643/1998 για ετήσια δημοσίευση ειδικής προκήρυξης τυφλών τηλεφωνητών κατ’ εξαίρεση των όποιων περιορισμών 1/5 ή 1/10 κατά περίπτωση.

Άρθρο 24: Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες Ι.Ε.Κ.

Στο άρθρο 24 ζητούμε να συμπεριληφθεί Ομάδα Προσανατολισμού ι ως εξής :

«ι) 1.Χειριστών υπολογιστών και τηλεφωνικών κέντρων, παροχής πληροφοριών και εξυπηρέτησης πελατών», αποκλειστικά για τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης, «
2. Βοηθός φυσικοθεραπείας», αποκλειστικά για τυφλούς και άτομα με προβλήματα
όρασης και
3.Γραμματέας απομαγνητοφώνησης πρακτικών αστικών, ποινικών και διοικητικών
δικαστηρίων», αποκλειστικά για τυφλούς και για άτομα με προβλήματα όρασης.

Αιτιολόγηση: Βάσει των αναγκών που προκύπτουν από την αναπηρία της τύφλωσης επιβάλλεται να ανοιχτούν νέες ειδικότητες για την επαγγελματική αποκατάσταση των τυφλών και των ατόμων με προβλήματα όρασης, οι οποίες θα υπαχθούν με τη σειρά τους σε προστατευτικές διατάξεις νόμου που θα αντικαταστήσει τον Ν.2643/1998 και θα αφορά αποκλειστικά την επαγγελματική αποκατάσταση ατόμων με αναπηρία.

Για την ειδικότητα του βοηθού φυσικοθεραπευτή θεωρούμε ότι δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε περαιτέρω, δεδομένου ότι ασκείται από τυφλούς παγκοσμίως με απόλυτη επιτυχία περίπου την τελευταία εκατονταετία.

Για τη νεοπροτεινόμενη ειδικότητα του γραμματέα απομαγνητοφώνησης πρακτικών αστικών, ποινικών και διοικητικών δικαστηρίων, σχετική αναλογιστική μελέτη της Ομοσπονδίας Δικαστικών Υπαλλήλων Ελλάδας, την οποία στηρίζουμε απόλυτα, επισημαίνει ότι η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού κοστίζει καταφανώς λιγότερο στο ελληνικό δημόσιο απ’ ότι η ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρείες του έργου αυτού, μπορεί να ανοίξει νέους επαγγελματικούς ορίζοντες για τους τυφλούς και τα άτομα με προβλήματα όρασης και προστατεύει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα πολιτών τα οποία εμπεριέχονται στα δικόγραφα και τα οποία αυτή τη στιγμή, με τις σχετικές αναθέσεις, περιέρχονται σε γνώση τρίτων, ιδιωτών ως μη όφειλαν.


Ειδικότητα συνοδού – επιμελητή ΑμεΑ:
Μία σημαντική ειδικότητα στην καθημερινή φροντίδα και συνοδεία των ατόμων με αναπηρία (ιδιαίτερα των ατόμων με βαριές αναπηρίες), στην καθημερινή τους διαβίωση είτε εντός της οικίας τους, είτε όμως και εκτός αυτής όπως και σε κάθε κοινωνική δραστηριότητα των ατόμων αυτών, είναι αυτή του Συνοδού – Επιμελητή Φροντίδας ΑμεΑ.

Επειδή, λοιπόν, είναι σημαντικό το έργο που προσφέρουν οι άνθρωποι αυτοί στην καθημερινή ζωή των ατόμων με αναπηρία, θα πρέπει να υπάρχει και ένα σχετικό και με επάρκεια πλαίσιο επαγγελματικής τους κατάρτισης.

Για το λόγο αυτό, προτείνεται να συμπληρωθεί και να προβλεφθεί στην Ομάδα Προσανατολισμού Υγείας – Πρόνοιας των Ι.Ε.Κ. (δημόσιων και ιδιωτικών) η ειδικότητα του Συνοδού - Επιμελητή Φροντίδας ΑμεΑ.

Διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της ειδικής εκπαίδευσης: Τέλος ζητούμε με διακριτό τρόπο να προστατευτεί ο δημόσιος χαρακτήρας των ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής με την προσθήκη διάταξης που θα ορίζει ότι: Δύναται να ιδρύονται Ι.Ε.Κ. Πειραματικά και Ειδικής Αγωγής αποκλειστικά δημόσια».

Άρθρο 28 «Θέματα Ειδικής Αγωγής» :

Γενικές Παρατηρήσεις:
1. Προτείνεται η αντικατάσταση του αναχρονιστικού και αδόκιμου όρου «Ειδική Αγωγή» με τον όρο «Ειδική Εκπαίδευση», μιας και η εκπαίδευση ΟΛΩΝ των πολιτών (με ή χωρίς αναπηρία) είναι η υποχρέωση και ο στόχος κάθε σύγχρονης κοινωνίας, κάθε σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος, χωρίς αποκλεισμούς ή διακρίσεις, καθώς δεν υπάρχει «αγώγιμος και μη αγώγιμος μαθητής», «εκπαιδεύσιμος και μη εκπαιδεύσιμος πολίτης» (άλλωστε, ο όρος που το ίδιο το ΥΠΑΙΘ θεσμοθέτησε και χρησιμοποιείται, είναι «Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση» και όχι «Ειδική Αγωγή») .
2. Τα μαθήματα της Αυτόνομης Διαβίωσης και της Αγωγής Υγείας, είναι δύο πολύ βασικά και απόλυτα απαραίτητα για την καθημερινότητα, τη διαβίωση και το μέλλον των ατόμων με αναπηρία μαθήματα. Για το λόγο αυτό, προτείνεται να ενταχθούν στο ημερήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία σε όλες τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης και να πραγματοποιούνται σε όλες τις τάξεις των Ε.Γ.Γ., Ε.Ε.Γ., Ε.Ε.Λ. και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
3. Θα πρέπει να οριστεί με ρητή διάταξη στο παρόν Κεφάλαιο του Σ/Ν, ότι το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα είναι ίδιας διάρκειας στις σχολικές μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης με αυτό των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης .

παρ. 1 γ: Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ): Με τις διατάξεις του ν. 3699/2008 καθορίζονταν η φοίτηση στα ΕΕΕΚ από 5 έως 8 έτη καθώς και ανώτατο όριο ηλικίας. Στο παρόν ν/σ η φοίτηση στα ΕΕΕΕΚ καθορίζεται στα 6 έτη, δεν ορίζεται όριο ηλικίας και επίσης δεν ορίζεται τι γίνεται με τους σπουδαστές που φοιτούν στα ΕΕΕΕΚ για το σχολικό έτος 2013-2014 για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις του τροποποιούμενου θεσμικού πλαισίου. Συνεπώς, στο παρόν άρθρο 27 θα πρέπει να υπάρξουν διευκρινήσεις (πρόβλεψη για μεταβατικό στάδιο) σχετικά με την υποχρεωτική πρακτική άσκηση των μαθητών της ΣΤ’ Τάξης των ΕΕΕΕΚ, αλλά και για όσους μαθητές σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο συνεχίζουν να φοιτούν και μετά το έκτο έτος φοίτησής τους στα σημερινά ΕΕΕΕΚ.

Παρ.10:
Η πιστοποίησης ΕΝΓ και γραφής Braille πρέπει να αποτελεί βασική αι αναγκαία και αποκλειστική ποϋπόθεση για την επιλογή Διευθυντή και εκπαιδευτικών στα σχολεία κωφών και τυφλών ώστε να παρέχεται ουσιαστική εκπαίδευση στους μαθητές. Με το τελευταίο εδάφιο αυτής της παρ. δίνεται η δυνατότητα τοποθέτησης εκπαιδευτικών με λιγότερα προσόντα όμως θεωρουμε ότι με αυτό το εδάφιο ανοίγει ο δρόμος για την κασταστρατήγηση της διάταξης παροχή υποβαθμισμένης εκπαίδευσης σε τυφλούς και κωφούς μαθητές. Επομένως ζητούμε να απαλειφθεί το τελευταίο εδάφιο.

Επίσης ζητούμε να προστεθεί διάταξη σύμφωνα με την οποία θα προβλέπεται ότι στις συνεδριάσεις και συνελεύσεις των συλλόγων διδασκόντων παραβρίσκεται υποχρεωτικά διερμηνέας Ε.Ν.Γ όταν σε αυτές παρίσταται κωφός-βαρήκοος εκπαιδευτικός.

Παρ. 11:
Η παρ. 11 του παρόντος ζητούμε να τροποποιηθεί και να διατυπωθεί ως εξής:

11. Η παράγραφος 3 του άρθρου 7 του Ν.3699/2008 αντικαθίστανται ως εξής:

3. «Αρμόδιος φορέας για τη ρύθμιση θεμάτων πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.) και της γραφής Braille είναι ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού(ΕΟΠΠΕΠ), ο οποίος για τον σκοπό αυτό συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τους πλέον αντιπροσωπευτικούς φορείς σε θέματα Κωφών και Τυφλών , την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος (Ο.Μ.Κ.Ε.) το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών την Εθνική Ομοσπονδία τυφλών (Ε.Ο.Τ.), και το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ), και έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Την οργάνωση, της κατάρτισης και της επιμόρφωσης στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille μετά από γνώμη της επιτροπής πιστοποίησης της επάρκειας της Ε.Ν.Γ. και της γραφής Braille όπως συστήνεται στο αμέσως πιο κάτω εδάφιο.
β)Τη θέσπιση κανόνων πιστοποίησης της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της γραφής Βraille στους αιτούντες πιστοποίηση από την έναρξη ισχύος της παρούσας διάταξης, επίσης μετά από γνώμη της επιτροής πιστοποίησης της επάρκειας της Ε.Ν.Γ. και της γραφής Braille όπως συστήνεται στο αμέσως πιο κάτω εδάφιο.
Στο ΙΕΠ μεταφέρονται οι παρακάτω αρμοδιότητες:
α) Η αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών υλικών που παράγονται με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille, πριν την ενσωμάτωση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
β) η συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και οργανώσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού και με εξειδικευμένους επιστήμονες σε εκπαιδευτικά θέματα των Κωφών και Τυφλών.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που συντάσσεται από τον ΕΟΠΠΕΠ, ρυθμίζονται τα ζητήματα σύνθεσης της επιτροπής πιστοποίησης της επάρκειας της Ε.Ν.Γ. και της γραφής Braille, στην οποία συμμετέχει υποχρεωτικά από 1 (ένας) εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος, του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών, της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών και του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών, της διαδικασίας σύγκλησης , του τρόπου συνεδριάσεων και λήψης αποφάσεων. Για την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας καθώς και της γραφής Braille, οι αρμόδιοι φορείς θα πιστοποιηθούν με διαδικασία που θα ορίσει με απόφασή του ο ΕΟΠΠΕΠ, μετά από γνώμη της επιτροπής πιστοποίησης της επάρκειας της Ε.Ν.Γ. και της γραφής Braille του ανωτέρω εδαφίου.
Μέχρι τη συγκρότηση της επιτροπής ισχύουν οι βεβαιώσεις επάρκειας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, που χορηγούνται από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος και οι βεβαιώσεις επάρκειας γραφής Braille που χορηγούνται από το ΚΕΑΤ.
Οι βεβαιώσεις επάρκειας ΕΝΓ και γραφής Braille που χορηγούνται από την ΟΜΚΕ και το ΚΕΑΤ πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης εξακολουθούν να ισχύουν για τους κατόχους αυτών.»

παρ. 16: Είναι σωστή η διάταξη για τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα να μην είναι μεγαλύτερη του 1 προς 3, όμως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να υπάρξει σχετική συμπλήρωση διάταξης για τις σχολικές μονάδες σε περιοχές της Ελληνικής περιφέρειας (κυρίως) που δεν υπάρχουν ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να προβλέπεται η λειτουργία Τ.Ε. στο Γενικό Σχολείο που να καλύπτουν τις ανάγκες μικρότερου αριθμού μαθητών (δηλαδή 1 προς 2 ή 1 προς 1).

παρ. 19:
Α) Με το τελευταίο εδάφιο αυτής της παραγράφου δίδεται η δυνατότητα στην οικογένεια του μαθητή να παρέχει σε αυτόν υποστήριξη με ειδικό βοηθό η σχολικό νοσηλευτή. Η διάταξη αυτή ακυρώνει αυτομάτως το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και διαχωρίζει τους μαθητές με αναπηρία σε πατρίκιους και πληβείους. Ευνόητο είναι ότι οι μαθητές οικογενειών με αυξημένη οικονομική δυνατότητα θα λαμβάνουν υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες και μαθητές οικογενειών που δεν έχουν οικονομική άνεση θα αρκούνται σε χαμηλότερης, και κατά κανόνα χαμηλής ποιότητας εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Θεωρούμε απαράδεκτο το τελευταίο εδάφιο με το οποίο γεννιούνται κραυγαλέες ανισότητες μέσα στον ίδιο σχολικό χώρο γι αυτό και ζητούμε την απαλοιφή του. Η διάταξη πρέπει να αναφέρει ότι η παροχή παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή με αναπηρία βάσει σχετικής γνωμάτευσης ΚΕΔΔΥ είναι παρέχεται υποχρεωτικά από το Υπουργείο Παιδείας.

Β)Αντικατάσταση του αδόκιμου και απαράδεκτου επιστημονικά όρου «αυτιστικοί μαθητές» με τον όρο «μαθητές με Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)»


Άρθρο 34 «Μεταφορά θέσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ » :

Η διάταξη αυτή όπως αντικαταστάθηκε από το κείμενο του ν/σ που δόθηκε σε διαβούλευση, παρόλο που είναι βελτιωμένη αφού προστατεύει φοιτητές που οι γονείς τους είναι άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, και συμπεριλαμβάνει πολύ περισσότερες αναπηρίες από ότι οι προηγούμενες σχετικές διατάξεις, εξακολουθεί να αγνοεί με επιδεικτικό τρόπο τις οικογένειες που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με βαριά αναπηρία που χρειάζονται 24άωρη φροντίδα (π.χ. νοητική αναπηρία, σύνδρομο down, αυτισμό, εγκεφαλική παράλυση κ.λπ).

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω ζητούμε να συμπεριληφθεί η εξής κατηγορία:

«Για τους φοιτητές και σπουδαστές που έχουν αδελφό/ή το οποίο είναι άτομο με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67% και το οποίο βαρύνει φορολογικά την οικογένεια του φοιτητή αδελφού και αποδεδειγμένα διαβιεί στο σπίτι και όχι σε ίδρυμα να έχει το δικαίωμα μετεγγραφής στο τόπο μόνιμης κατοικίας τους.»

Σχόλιο: Τη βασική ευθύνη ενός ατόμου με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες (π.χ. νοητική αναπηρία, σύνδρομο down, αυτισμό, εγκεφαλική παράλυση) την έχει η ίδια η οικογένεια με αποτέλεσμα σε πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών των οικογενειών ο ένας εκ των δύο γονέων να μην εργάζεται. Αντιλαμβάνεστε ότι το γεγονός αυτό, αναπόφευκτα, οδηγεί στη δραματική μείωση του οικογενειακού εισοδήματος τους.

Η ικανοποίηση των ανωτέρω αιτημάτων μας δεν επιβαρύνει τον δημοσιονομικά το κράτος. Τουναντίον προστατεύει οικονομικά τις οικογένειες των φοιτητών και αποτρέπει το γενικευμένο φαινόμενο διακοπής των σπουδών φοιτητών που ο αδελφός είναι άτομο με βαριά αναπηρία.


Άρθρο 39 «Θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» :

Το άρθρο 35 του ν. 3974/2009 ζητούμε να τροποποιηθεί ως ακολούθως δεδομένων και των αλλαγών που έχουν επέλθει στον Κανονισμό Εκτίμησης Βαθμού Αναπηρίας, βάσει των οποίων έχει τροποποιηθεί και το Κανονιστικό Πλαίσιο Προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης των ατόμων με αναπηρία:

1. Ζητούμε το ποσοστό αναπηρίας για τους τυφλούς να διορθωθεί και να προσδιορισθεί στο 80% (αντί 85% που αναφέρεται στο άρθρο 35)
2. Για τους νεφροπαθείς να συμπεριληφθεί και η μέθοδος περιτοναϊκής κάθαρσης και μεταμοσχευμένοι από νεφρό, δηλαδή να αναγραφεί ο όρος ως εξής: νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, περιτοναϊκή κάθαρση και μεταμόσχευση νεφρού.
3. Το ποσοστό αναπηρίας για τους κινητικά αναπήρους να προσδιορισθεί στο 67% (αντί

Μεταβιβάσιμα αρχεία:
Δ/Τ σε ηλεκτρονική μορφή (application/msword, 138 KB)
Επιστολή σε ηλεκτρονική μορφή (application/msword, 174 KB)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.