Διαδικασίες- εξπρές για κατασχέσεις σε περίπτωση χρεών προς τα ασφαλιστικά ταμεία που ξεπερνούν τα 5.000 ευρώ προβλέπει η απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση. Οι κατασχέσεις θα ξεκινούν εντός 50 ημερών, από την στιγμή που λήξει η εμπρόθεσμη καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών προς τα Ταμεία, μέσω του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).
Σύμφωνα με την απόφαση, επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, τα οποία μπορούν να λαμβάνονται σε χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τον ένα μήνα και είκοσι μέρες.
Στόχος της λειτουργίας του ΚΕΑΟ είναι να εισπράττονται οι ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές εισφορές με ενιαίο τρόπο. Για τον λόγο αυτό, θεσπίζεται η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής που θα είναι κοινή η μορφή της για όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Το ΚΕΑΟ αναλαμβάνει μόνο ληξιπρόθεσμες οφειλές που είναι πάνω από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης έχει περισσότερες από μία οφειλές στον ίδιο ασφαλιστικό οργανισμό, αυτές αθροίζονται και διαβιβάζονται στο ΚΕΑΟ εφόσον συνολικά υπερβαίνουν το παραπάνω ποσό.
Το ΚΕΑΟ αναλαμβάνει την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΙΚΑ, του ΟΑΕΕ, του ΟΓΑ και του ΕΤΑΑ. Ήδη από την 1η Ιουλίου έχουν μεταβεί στο Κέντρο όλες οι ληξιπρόθεσμες οφειλές που προέρχονται από το ΙΚΑ και τον ΟΑΕΕ, ενώ μέχρι 1.1.2014 θα πρέπει να μεταφερθούν και όσες δημιουργήθηκαν στο ΕΤΑΑ και τον ΟΓΑ. Σύμφωνα με την απόφαση οι προθεσμίες είναι συγκεκριμένες και αυστηρές.
Αναλυτικά, τα βήματα είναι τα εξής:
- Συντάσσεται και αποστέλλεται στο ΚΕΑΟ η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής, εντός του επόμενου μήνα από τη λήξη της εμπροθέσμου καταβολής και όχι πέραν των 6 μηνών από την ημερομηνία που κατέστησαν καθυστερούμενες οι οφειλές.
- Μέσα σε ένα μήνα από την έκδοσή της από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής διαβιβάζεται αυτοματοποιημένα στη βάση δεδομένων του ΚΕΑΟ και αποδίδεται μοναδικός αριθμός.
- Με την απόδοση μοναδικού αριθμού η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής καθίσταται νόμιμος εκτελεστός τίτλος. Αυτοματοποιημένα μέσω ειδικού προγράμματος θα γίνεται ο διαχωρισμός των οφειλών σε άμεσα εισπράξιμες και μη.
- Το ΚΕΑΟ ενημερώνει τον οφειλέτη για την οφειλή (τηλεφωνικά, με επιστολή, με sms, ή μέσω e-mail), και εφόσον αυτός δεν ανταποκριθεί, αποστέλλεται ατομική ειδοποίηση.
- Στην ατομική ειδοποίηση προβλέπεται προθεσμία 20 ημερών στον οφειλέτη να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει την οφειλή.
- Η ατομική ειδοποίηση αποστέλλεται εντός μηνός από την ημερομηνία που διαβιβάστηκε η Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής στο ΚΕΑΟ.
- Μετά την παρέλευση της προθεσμίας και εφόσον ο οφειλέτης δεν προχωρήσει σε εξόφληση ή ρύθμιση της οφειλής, οι υπηρεσίες του ΚΕΑΟ ξεκινούν τη λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης κατά ΚΕΔΕ.
- Σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας είσπραξης των οφειλών, ο οφειλέτης μπορεί να υπαχθεί σε ρύθμιση οφειλών. Αν η οφειλή βρίσκεται στους ασφαλιστικούς οργανισμούς, η ρύθμιση γίνεται από τα Ταμεία ενώ μετά τη διαβίβαση στο ΚΕΑΟ, η ρύθμιση οφειλών γίνεται από το ΚΕΑΟ.
Αντιδράσεις από τους εμπόρους
Εν τω μεταξύ, συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τις επιστολές που ήδη, η διοίκηση του ΟΑΕΕ έχει αποστείλει σε περισσότερους από 350.000 έμπορους και ελεύθερους επαγγελματίες που χρωστούν στον Οργανισμό.
Την προσωπική παρέμβαση του υπουργού Εργασίας ζητεί η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ώστε να ανασταλεί η αποστολή και η ισχύς ειδοποιητηρίων απειλής κατάσχεσης, τουλάχιστον έως την εφαρμογή της επέκτασης της ρύθμισης για τις οφειλές 2013 στους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι η αποστολή των συγκεκριμένων ειδοποιητηρίων έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων από τους χειμαζόμενους λόγω της ύφεσης και της οικονομικής στενότητας επιχειρηματίες, καθώς το ύφος γραφής είναι ιδιαίτερα απειλητικό και δεν βελτιώνει το κλίμα στην αγορά.
Από την πλευρά της η ΓΣΕΒΕΕ, επίσης με επιστολή της προς τον Γιάννη Βρούτση αφού εκφράζει την έντονη έκπληξή της για την κίνηση αυτή, επισημαίνει ότι δεν μπορεί να αποτελεί λύση η διατύπωση, όπως λέει, απειλών για τη λήψη αναγκαστικών μέτρων. Καλεί και ή ίδια τον υπουργό Εργασίας να παρέμβει, για να σταματήσει η αποστολή τέτοιων εγγράφων και να αναζητηθεί άλλη λύση προς όφελος του Οργανισμού και των ασφαλισμένων του.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.