Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2012

Κρατάμε τα καθαρά χαρτονομίσματα, ξεφορτωνόμαστε τα φθαρμένα!

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Το χρήμα συνδέεται άμεσα με την ψυχολογία του καταναλωτή.
Την τάση να φυλάνε τα καθαρά και καλοδιατηρημένα χαρτονομίσματα και να... ξεφορτώνονται τα παλιά και φθαρμένα έχουν οι καταναλωτές σύμφωνα με νέα καναδική έρευνα.

Οι καθηγητές Φαμπρίτσιο Ντι Μούρο και Θίοντορ Νοουζγόρθι του πανεπιστημίου Γκελφ του Οντάριο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό καταναλωτικών ερευνών «Journal of Consumer Research», σύμφωνα με τη βρετανική Daily Mail, διαπίστωσαν ότι όσο πιο πρόσφατα έχει βγει ένα χαρτονόμισμα από το νομισματοκοπείο, τόσο πιθανότερο είναι να καθυστερεί ο κάτοχός του να το δώσει για να κάνει κάποια αγορά.

Σύμφωνα με τους καθηγητές στους περισσότερους καταναλωτές δεν τους αρέσει ενδόμυχα να αγγίζουν πράγματα που άλλοι έχουν πιάσει αμέτρητες φορές. Αυτό το αίσθημα μεγιστοποιείται όταν το χαρτονόμισμα είναι βρώμικο και στραπατσαρισμένο, οπότε το πρώτο πράγμα που σκέπτονται είναι το «πασάρουν» σε κάποιον άλλο.

Όλα αυτά επιβεβαιώθηκαν μέσα από πειράματα που έκαναν οι ερευνητές με εθελοντές, στους οποίους δόθηκαν διαφόρων ειδών χαρτονομίσματα. Μεταξύ άλλων, φάνηκε η προτίμηση των καταναλωτών να δίνουν ένα μεγάλο φθαρμένο χαρτονόμισμα ακόμα και για να πληρώσουν μικροποσά, μόνο και μόνο για να το ξεφορτωθούν, ενώ είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν ακριβώς το αναγκαίο ποσό σε μικρότερης αξίας καινούρια χαρτονομίσματα ή σε κέρματα.

Αντίθετα, όταν οι καταναλωτές ένιωθαν ότι κάποιος τους παρακολουθούσε και γενικά αισθάνονταν κάποια κοινωνική πίεση, τότε πλήρωναν με «ολόφρεσκα» χαρτονομίσματα, προφανώς για να μην εκτεθούν με τα βρώμικα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.