Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Γείτονας κατήγγειλε την κακοποίηση παιδιών από τους γονείς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Χιλιάδες κλήσεις στη γραμμή 11525 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί».

Γείτονας από περιοχή της Αθήνας κάλεσε την τηλεφωνική γραμμή 11525 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» για να καταγγείλει περιστατικό κακοποίησης ανήλικων παιδιών, ηλικίας 17 και τεσσάρων ετών, από τους γονείς τους.

Όπως περιέγραψε, οι γονείς, οι οποίοι αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα εξάρτησης από ναρκωτικά και αλκοόλ, κακοποιούσαν ψυχολογικά, εκμεταλλεύονταν οικονομικά και παραμελούσαν τα δύο παιδιά τους. Για το περιστατικό ενημερώθηκε άμεσα η Εισαγγελία Ανηλίκων Αθηνών. Κατόπιν εισαγγελικής εντολής, την οικογένεια επισκέφθηκε κοινωνικός λειτουργός για να διερευνήσει το συγκεκριμένο περιστατικό. Ο κοινωνικός λειτουργός ενημέρωσε την Εισαγγελία, η οποία θα πάρει τα κατάλληλα μέτρα, προκειμένου να προστατεύσει τα ανήλικα παιδιά.

Χιλιάδες κλήσεις δέχονται ετησίως οι κοινωνικοί λειτουργοί, οι ψυχολόγοι και οι εθελοντές της γραμμής 11525, που λειτουργεί από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» για συμβουλευτική, ενημέρωση ή καταγγελίες που αφορούν παιδιά και έφηβους.

Συγκεκριμένα, το 2015 η γραμμή δέχτηκε 8.000 κλήσεις και το πρώτο τετράμηνο του 2016 περίπου 3.000 κλήσεις. Από αυτές, οι 1.200 κλήσεις ήταν για συμβουλευτική.



Συχνότερα, οι κλήσεις αφορούν τη σχέση παιδιών και γονιών, τις σχολικές δυσκολίες, την εφηβεία, την οριοθέτηση του παιδιού, την επιθετικότητα και τον θυμό, τη διαχείριση διαζυγίου και το άγχος.

Όσον αφορά τις καταγγελίες, αυτές είναι, κυρίως, για ψυχική και σωματική κακοποίηση ανηλίκων, ενώ ακολουθούν η παραμέληση ή η σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκων.

Τις καταγγελίες καταγράφει η κοινωνική λειτουργός της γραμμής, Ματίνα Αντωνίου. «Ο μεγαλύτερος αριθμός κλήσεων προέρχεται από γείτονες» επισημαίνει η κ. Αντωνίου στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και περιγράφει τη σχετική διαδικασία: «Γίνεται η πλήρης περιγραφή του περιστατικού και στη συνέχεια ζητάμε το ονοματεπώνυμο του θύτη και την ακριβή διεύθυνσή του. Συντάσσουμε ένα έγγραφο και το στέλνουμε στην αρμόδια εισαγγελία. Ωστόσο, όταν την καταγγελία κάνουν συγγενείς πρώτου ή δευτέρου βαθμού, τότε δεν τις καταγράφουμε ως καταγγελίες γιατί μπορεί να υπάρχουν μεταξύ τους ενδοοικογενειακά προβλήματα και τους παραπέμπουμε απευθείας στην εισαγγελία».



Η γραμμή 11525 του «Μαζί για το Παιδί» λειτουργεί από το 2009. Έναν χρόνο μετά, το 2010, έλαβε 4.136 τηλεφωνικές κλήσεις. Έκτοτε, τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης. «Ο κόσμος, πλέον, είναι πιο ανοιχτός να ζητήσει βοήθεια και να συζητήσει όσα τον προβληματίζουν γιατί είναι πιο δύσκολες οι κοινωνικές συνθήκες», εξηγεί η ψυχολόγος της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», Αλεξάνδρα Παπακώστα. Όπως παρατηρεί, μπορεί τα προβλήματα των οικογενειών να έχουν αυξηθεί λόγω της κρίσης, ωστόσο, συνήθως, οι πολίτες δεν αναφέρουν στα τηλεφωνήματά τους τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. «Μπορεί να μιλήσουμε μαζί τους μία ώρα και να βγουν μέσα από τη συζήτηση οι οικονομικές δυσκολίες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους. Την ίδια ώρα, τα παιδιά είναι καλοί δέκτες μη λεκτικών μηνυμάτων και αναγνωρίζουν την ένταση που υπάρχει στο σπίτι», τονίζει.

Ως απόρροια της οικονομικής κρίσης, πάντως, έχει επέλθει αύξηση των κλήσεων που σχετίζονται με την ενίσχυση σε είδος. Τους ενδιαφερόμενους για ενίσχυση σε τρόφιμα και άλλα αγαθά η Ένωση τους παραπέμπει σε κοινωνικά παντοπωλεία και δήμους. Επίσης, σύμφωνα με την κ. Παπακώστα, πριν από την κρίση οι οικογένειες τηλεφωνούσαν για πιο απλά και καθημερινά ζητήματα, όπως με ποιους τρόπους θα πείσουν το παιδί τους να διαβάσει. «Σήμερα τα ζητήματα που καλούμαστε να συζητήσουμε είναι πιο πολυσύνθετα γιατί οι οικογένειες βάλλονται από παντού», συμπληρώνει.

Η γραμμή 11525 έχει ενισχυθεί από το 2014 με τη λειτουργία συμβουλευτικού κέντρου που παρέχει δωρεάν ατομικές, ομαδικές και οικογενειακές συνεδρίες, ομάδες γονέων και ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια.

Σημειώνεται, ότι η λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής γίνεται με την υποστήριξη των «EEA Grants», του «SolidarityNow», του Δήμου Αθηναίων, της νορβηγικής πρεσβείας, του ΟΤΕ και του Ιδρύματος «Open Society Foundations». Η χρέωση στην τηλεφωνική γραμμή είναι μία αστική μονάδα από σταθερό ΟΤΕ για αστικά και υπεραστικά τηλέφωνα.

Πρόσφατα, η γραμμή συμπληρώθηκε και με την υπηρεσία «eλα», η οποία αφορά διαδικτυακές ομάδες στήριξης γονέων και διαδικτυακά ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια, που προσφέρονται μέσω skype. Η υπηρεσία υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Σημεία Στήριξης», μία πρωτοβουλία του κοινωφελούς ιδρύματος «Ιωάννη Σ. Λάτση» σε συνεργασία με το κοινωφελές ίδρυμα «ΤΙΜΑ» και τον κοινωφελή οργανισμό «Hellenic Hope».




Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.