Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

Προτεραιότητα στην αντισταθμιστική εκπαίδευση

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Στο πρώτο άρθρο του πολυνομοσχεδίου και για λόγους συμβολικούς.

Μεγάλη βαρύτητα δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην αντισταθμιστική εκπαίδευση και στα προγράμματα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης γι αυτό και για λόγους συμβολικούς όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης το πρώτο άρθρο στο κομμάτι που αφορά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι για την ενισχυτική διδασκαλία.

Ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε μεταξύ των άλλων στη Βουλή ότι δεν μπορούμε να καταπολεμήσουμε τη βία και το σχολικό εκφοβισμό, αν δεν αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά την ενισχυτική διδασκαλία, την πρόσθετη διδακτική στήριξη, αν δεν αντιμετωπίσουμε με τμήματα υποδοχής τους μετανάστες, τους παλιννοστούντες μαθητές, που τους αφήνουμε να παλεύουν πολλές φορές σε ένα ακατάληπτο, ξένο κι εχθρικό γλωσσικό περιβάλλον.

Πράγματι στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και στο άρθρο 43 περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που έχουν ως στόχο, σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr, την επίσπευση των διαδικασιών για την έναρξη των προγραμμάτων με την παράλληλη μείωση της γραφειοκρατικής διαδικασίας. Βέβαια μένει να τα δούμε αυτά να υλοποιούνται και στην πράξη καθώς τα προηγούμενα χρόνια τα προγράμματα λειτούργησαν αποσπασματικά και στην ουσία απαξιώθηκαν λόγω της μεγάλης καθυστέρησης στην έναρξή τους.

Ακολούθως παρουσιάζονται βασικά στοιχεία για την αντισταθμιστική εκπαίδευση όπως προκύπτουν από το άρθρο του Υπουργείου Παιδείας.

Προσλήψεις σε Πρόσθετη και Ενισχυτική σε Λύκεια και Γυμνάσια

Τα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης που θα λειτουργούν σε Γυμνάσια και Λύκεια θα στελεχώνονται από προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, λαμβάνοντας υπόψη την κατάταξη των υποψηφίων στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζεται η διαδικασία υποβολής αίτησης και τα κριτήρια επιλογής, καθώς επίσης οι όροι σύναψης, τροποποίησης και λύσης των συμβάσεων των ανωτέρω εκπαιδευτικών.

Συμπλήρωση ωραρίου για μόνιμους και αναπληρωτές πλήρους ωραρίου

Στη ρύθμιση του Υπουργείου υπάρχει πρόβλεψη ώστε με απόφαση του Υπουργού να προβλέπεται η κατά προτεραιότητα στελέχωση των Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια) από μόνιμους εκπαιδευτικούς ή αναπληρωτές εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και μέχρι συμπλήρωσης του ωραρίου αυτού.

Περιπτώσεις Ειδικών Αξιολογικών πινάκων

Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης τα οποία είναι δυνατό να λειτουργούν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς επίσης στα γυμνάσια και γενικά λύκεια που λειτουργούν στα Ειδικά Καταστήματα Κράτησης Νέων όπως και στην περίπτωση της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουμένων στα καταστήματα κράτησης, η πρόσληψη μονίμων, προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα βάσει αντίστοιχου ειδικού αξιολογικού πίνακα που καταρτίζεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επιλογή και με συνέντευξη

Στα μαθητικά τμήματα των εγκεκριμένων Οργανισμών θεραπείας του ν.4139/2013, λόγω της ιδιαιτερότητας λειτουργίας τους, η πρόσληψη μονίμων, αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα κατόπιν συνέντευξης που διενεργεί πενταμελής επιτροπή, στην οποία μετέχουν δύο εκπρόσωποι του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, δύο εκπρόσωποι της ομάδας θεραπευτών και ο επιστημονικός υπεύθυνος του τμήματος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η επιτροπή θα λάβει αιτιολογημένα υπόψη τα κριτήρια πρόσληψης που θα ορίζει η απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Τροποποίηση σύμβασης και καταγγελία αυτής

Με απόφαση του Διευθυντή Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι δυνατό να τροποποιείται ο αριθμός ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Σχολικά Κέντρα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης των περιπτώσεων α και γ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, σε συνάρτηση με τον αριθμό των μαθητών και τις διδακτικές τους ανάγκες. Σε περίπτωση που κατά την διάρκεια λειτουργίας της σύμβασης ο αριθμός των μαθητών μειωθεί ώστε να καθίσταται αδύνατη η απασχόληση του εκπαιδευτικού για τις ελάχιστες ώρες που προβλέπεται στο πρόγραμμα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, στοιχειοθετείται σπουδαίος λόγος καταγγελίας της σύμβασης.
Προϋπηρεσία και πίνακες αναπληρωτών

Η υπηρεσία των εκπαιδευτικών λαμβάνεται υπόψη ως διδακτική προϋπηρεσία για την ένταξη στους οικείους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.