Κυριακή, 7 Δεκεμβρίου 2014

Χαμηλός σίδηρος στο παιδί: Πώς αντιμετωπίζεται;

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Είναι καλό, ένα παιδί, κάθε χρόνο να κάνει εξετάσεις αίματος και ειδικά εάν α)το παιδί αυτό έχει προδιάθεση για κάποια ασθένεια από τους γονείς του - ή ακόμα και από τους παππούδες (σακχαρώδη διαβήτη – υπερλιπιδαιμία κλπ), β) εάν η κατανάλωση τροφής του είναι προβληματική (υπερφαγία ή ολιγοφαγία). Είναι γνωστό ότι η αθηρωμάτωση, ξεκινάει από τα 0 έτη ζωής του ανθρώπου και ότι η δημοφιλέστερη ασθένεια σήμερα, είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Προσέξτε λοιπόν-και προστατέψτε τα παιδιά σας σήμερα, θωρακίστε τα για να αποκτήσουν καλή υγεία που θα τα συντροφεύει για μια ζωή.

Από την επιστημονική ομάδα του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα.

Εξετάσεις αίματος σε ηλικία >5 ετών (από 0 έως 5 ετών)

Γενική Αίματος/(CBC) και ΤΚΕ (περιλαμβάνει τα λευκά αιμοσφαίρια-τα ερυθρά-την αιμοσφαιρίνη-τον αιματοκρίτη-μέσο όγκο ερυθρών-μέση συγκέντρωση ερυθρών-μέση συγκέντρωση hgb στα ερυθρά-και τα αιμοπετάλια)

Σίδηρο ορού

Φερριτίνη (ειδικές-βιοχημικές εξετάσεις για την κατάσταση σιδήρου-αποθήκες του σιδήρου και κυρίως για διερεύνηση αναιμίας)

Λιπίδια Αίματος (χοληστερόλη-τριγλυκερίδια)

Αναλύσεις Θυρεοειδή(ειδικά για παιδιά με κληρονομικότητα)

Ουρία

Κρεατινίνη

Σάκχαρο

SGOT

SGPT (τρανσαμινάσες)

Ομάδα Αίματος & Ρέζους (εάν υπάρχει, δεν χρειάζεται να ξαναγίνει)

Ηπατίτιδα-Β [HBs-Ag]

Γενική ούρων - καλλιέργεια ούρων

Τι να κάνω εάν Ο σίδηρος ή η φερριτίνη του παιδιού μου είναι σε χαμηλό επίπεδο;

Καταρχήν θα πρέπει να δούμε εάν το παιδί μας καταναλώνει επαρκείς ποσότητες σε τρόφιμα αυξημένα σε σίδηρο. Εάν δεν τα καταναλώνει, τότε:

Αυξήστε την κατανάλωση κόκκινου-άπαχου κρέατος (μοσχάρι),κατά 3 φορές τη βδομάδα. Εάν το παιδί σας δεν δέχεται το κρέας, απαραίτητα βράστε τα λαχανικά σε ζωμό από το κρέας αυτό. Ένα άλλο τρικ, είναι να αλέσετε μόνο το κρέας και να το βάλετε μέσα στο φαγητό του. (στην αρχή σε μια μικρή ποσότητα και όσο το συνηθίζει... μεγαλύτερη ποσότητα)

Καταναλώστε 1-2 φορές τη βδομάδα όσπρια. Καλό θα ήταν να προσθέσετε μέσα ρύζι, μακαρονάκι ή πατάτα. Έτσι η γεύση θα γίνει πιο ήπια.

Καταναλώστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά και εάν δεν τα θέλουν σαν σαλάτα, βάλτε φιλαράκια στα σαντουιτσάκια τους.

Προσθέστε φυσικό χυμό πορτοκάλι - ωμά καρότα - βάλτε σέλινο - πράσο - λεμόνι - σκόρδο στα φαγητά τους. Σε μικρή ποσότητα!..

Πιείτε τον φυσικό χυμό 1 πορτοκαλιού...


Πηγή: http://www.boro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.