Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Ημέρα της γυναίκας: Κάνε τη ζωή που θες - όχι τη ζωή που πρέπει

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ζώντας σε μια εποχή όπου οι αλλαγές είναι απρόσμενες και αλλεπάλληλες, οι συμβιβασμοί και οι υποχωρήσεις που καλούνται όλοι οι άνθρωποι, και ιδιαίτερα οι γυναίκες, να κάνουν σε προσωπικό, επαγγελματικό και οικονομικό επίπεδο συνεχώς αυξάνονται.

Όλες οι γυναίκες, χωρίς αμφιβολία κάνουν σκέψεις και θέτουν στον εαυτό τους ερωτήματα όπως:

- Πώς θα βρω λίγο χρόνο για τα «θέλω» μου και όχι μόνο για τα «πρέπει»;

- Πού είναι το δικό μου «ναι» ή «όχι» σε όσα μου συμβαίνουν σήμερα;

- Πώς θα νιώσω ασφάλεια ανάμεσα στους ανθρώπους για να εκφράζω τις επιθυμίες και τα συναισθήματά μου χωρίς φόβο;

- Πώς μπορώ να είμαι συνεπής με τα συναισθήματά μου και να διεκδικώ λίγο χρόνο για τον εαυτό μου;

Τα παραπάνω ερωτήματα και προβληματισμοί αδιαμφισβήτητα έχουν απασχολήσει σημαντικό μέρος των γυναικών. Μέσα στο χάος της καθημερινότητας, των υποχρεώσεων και των δυσκολιών που συνεχώς προκύπτουν, μπορούν εύκολα να «χάσουν» τον εαυτό τους και τις πραγματικές τους επιθυμίες. Ιδιαίτερα στη σημερινή ελληνική κοινωνία, πλέον οι ρόλοι που αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας οι γυναίκες είναι πολλαπλοί και οι κοινωνικές σχέσεις στις οποίες εμπλέκονται πολλές και διαφορετικές. Η σημερινή γυναίκα είναι σύζυγος, μητέρα, εργαζόμενη, ο άνθρωπος που θα φροντίσει τους γονείς της. Καθένας από τους παραπάνω ρόλους απαιτεί σοβαρή δέσμευση από την πλευρά της γυναίκας εξαιτίας των κοινωνικών στάσεων, πεποιθήσεων και προσδοκιών σε σχέση με την ανάληψη των συγκεκριμένων ρόλων.

Έρευνες έχουν καταδείξει ότι:

- τα συναισθήματα που βιώνει η γυναίκα σχετικά με το αν επιθυμεί να συνδυάσει την εργασία και την οικογένεια στη ζωή της

- η αντίληψη σχετικά με την ψυχολογική υποστήριξη του συζύγου της για το διπλό ρόλο που η ίδια έχει αναλάβει

- η συμμετοχή του συζύγου της στις οικογενειακές υποχρεώσεις επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την ψυχική υγεία της γυναίκας

Ζητήματα όπως η οικονομική ανασφάλεια και η ανάγκη τους να είναι συνεπείς και ταυτόχρονα αποτελεσματικές στις εκάστοτε υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν, αποτελούν πηγή άγχους για τις γυναίκες. Αποτελέσματα πρόσφατων ερευνών αναδεικνύουν την απόσταση που υπάρχει μεταξύ «της ζωής που επιθυμούν» και της «ζωής που έχουν» οι γυναίκες. Το μεγαλύτερο ποσοστό των γυναικών αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους απασχολούμενες με υποχρεώσεις όπως οι οικιακές εργασίες και η φροντίδα των παιδιών και ένα μικρότερο ποσοστό αφιερώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους στην προσωπική τους καλλιέργεια και τη φροντίδα του εαυτού τους.

Αναμφίβολα, η απουσία σαφώς καθορισμένων ορίων, η συνεχής ανάγκη των γυναικών να είναι συνεπείς και αποτελεσματικές στις υποχρεώσεις τους και η έλλειψη προσωπικού χρόνου επηρεάζουν αρνητικά την ψυχική τους διάθεση και τις δυσκολεύουν στην αποτελεσματική διαχείριση των απαιτήσεων της καθημερινότητας.

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνει κάθε γυναίκα στο χάος της καθημερινότητας και τις ενοχές που αισθάνεται για μη αποτελεσματική ανταπόκριση στους ρόλους της, η ανάγκη της για προσωπική αναζήτηση και αναθεώρηση των επιλογών της γίνεται ολοένα πιο συχνή και πιο έντονη.

Στα πλαίσια αυτής της αναθεώρησης και του επαναπροσδιορισμού, όλες οι γυναίκες μπορούν να έχουν υπόψη τους τα παρακάτω βήματα:

- Ιεραρχώ και θέτω προτεραιότητες. Αν με βοηθάει, γράφω μια λίστα με τα πράγματα που προέχουν να γίνουν. Ας έχω στο μυαλό μου, ότι δεν μπορούν όλα να γίνουν σε μια μέρα. Οπότε, βάζω μικρούς και εφικτούς στόχους

- Μην είμαι αυστηρή με τον εαυτό μου. Άνθρωπος είμαι όχι υπερ-ήρωας

- Επικοινωνώ στους άλλους τις σκέψεις μου και τα συναισθήματά μου. Πολλές φορές, βλέποντάς μας οι άλλοι να καταπιανόμαστε με πολλά πράγματα και να αναλαμβάνουμε ευθύνες χωρίς να παραπονιόμαστε, θεωρούν δεδομένο ότι μπορούμε να ανταπεξέλθουμε και να τα καταφέρουμε. Ωστόσο, δεν είναι δεδομένο ότι πάντα μπορούμε να τα καταφέρουμε και θα πρέπει να το γνωστοποιούμε στους άλλους, για να μπορέσουν να μας στηρίξουν.

- Ζητάω βοήθεια και υποστήριξη από το περιβάλλον μου

- Παίρνω χρόνο και δεν λαμβάνω αποφάσεις αν δεν είμαι σίγουρη

- Φροντίζω μέσα στην εβδομάδα να ξεκλέβω όσο χρόνο μπορώ για τον εαυτό μου και για δραστηριότητες που μου αρέσουν όπως για παράδειγμα κάποια αθλητική ή φυσική δραστηριότητα, συνάντηση με φίλες, κάποιο χόμπι. Είναι σημαντικό να θυμάμαι ότι πρέπει να «τροφοδοτώ» τον εαυτό μου και να του δίνω ενέργεια μέσα από την πραγματοποίηση των θέλω μου και των επιθυμιών μου για να μπορώ να ανταπεξέλθω στις υποχρεώσεις μου. Ας βάλω στόχο έστω 1-2 φορές την εβδομάδα το ελάχιστο να βρίσκω προσωπικό χρόνο.



Πηγή: http://www.boro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.