Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Ταλαιπωρία δίχως τέλος για τα άτομα με αναπηρία στα Χανία

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δεν έχει τέλος το μαρτύριο για τα άτομα με αναπηρία που για μήνες ή ακόμα και χρόνια βρίσκονται σε λίστες αναμονής για να περάσουν από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) των Χανίων προκειμένου να μπορούν να λάβουν το πενιχρό επίδομα που δικαιούνται. 


Την ίδια στιγμή, Δεκαπενταύγουστο χωρίς χρήματα θα κάνουν οι δικαιούχοι του επιδόματος Πρόνοιας (των 625 ευρώ το δίμηνο) καθώς, παρότι τελικά τα χρήματα για τους μήνες Μάιο - Ιούνιο απεστάλησαν στους Δήμους, ο επίτροπος ολοκλήρωσε μόλις χθες τον... έλεγχο των εγγράφων και τα χρηματικά ποσά θα αποδοθούν την ερχόμενη Δευτέρα.

ΟΙ ΛΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ
«Εγώ πέρασα πρώτη φορά από ΚΕ.Π.Α. πέρυσι τον Ιούνιο, μετά από 16 μήνες αναμονής, αλλά δεν έβγαλαν απόφαση ούτε θετική ούτε αρνητική. Με κάλεσαν ξανά μετά από 8 μήνες. Πήγα ξανά με όλα τα χαρτιά μου και από τον ρευματολόγο τον κ. Σιδηρόπουλο -τον διευθυντή του ΠΑ.Γ.Ν.Η.- αλλά η Επιτροπή είχε έναν ορθοπεδικό ο οποίος δεν μπορούσε να διαγνώσει ρευματοειδή. Ετσι δεν έβγαλαν ποσοστό αναπηρίας ούτε τη δεύτερη φορά, με συνέπεια να με έχουν στο περίμενε τώρα και 2,5 χρόνια». Η 66χρονη Μαρία Μαριόλη είναι ένας από τους πολλούς ανθρώπους που η διαδικασία της πιστοποίησης του σοβαρού προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζει έχει μετατραπεί σε έναν προσωπικό Γολγοθά...
«Είμαι 66 χρονών, ήταν να πάρω σύνταξη γήρατος στα 65, αλλά την πήγαν στα 67 και τώρα είμαι άστεγη. Φιλοξενούμαι στο Γηροκομείο. Οι κόρες μου είναι και οι δύο άνεργες, είναι στο νοίκι και έχουν παιδιά. Να πάω πού; Έχω και μια αξιοπρέπεια. Να με ταΐζουν οι γαμπροί μου, που με το μεροκάματο που παίρνουν δεν προλαβαίνουν να ταΐσουν τα παιδιά και τις γυναίκες τους;», ανέφερε η κα Μαριόλη και συνέχισε: «Τα παιδιά δεν ήθελαν να μείνω εδώ, αλλά τους είπα πως είμαι ενήλικη και αποφασίζω εγώ. Δεν ήθελα να είμαι στα πόδια τους. Έτσι φιλοξενούμαι στο Γηροκομείο τώρα και 6 μήνες και περιμένω από την Επιτροπή να με καλέσει πάλι. Και βέβαια δεν είμαι μόνο εγώ. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν το ίδιο πρόβλημα, αλλά δεν τολμούν να βγουν και να μιλήσουν».

 


Τον δικό της Γολγοθά ανεβαίνει και η Αναστασία Τάντου που αναγκάστηκε να περιμένει έναν χρόνο για να περάσει από ΚΕ.Π.Α., μένοντας άστεγη και χωρίς καμία βοήθεια από την Πολιτεία.
«Εγώ περίμενα έναν χρόνο. Πάσχω από διπολική μανιοκατάθλιψη. Την πρώτη φορά έκανα δύο μήνες στο Ψυχιατρείο, με πέρασαν από Επιτροπή και μου έδωσαν το επίδομα για έναν χρόνο. Πέρυσι, 17 Ιουλίου, έκανα για δεύτερη φορά τα χαρτιά μου και τελικά πέρασα από Επιτροπή τον περασμένο Μάιο, αλλά έπρεπε να περιμένω ακόμα 60 ημέρες για να αποφασίσουν ότι το δικαιούμαι», μας είπε και πρόσθεσε ότι το διάστημα που μεσολάβησε αγωνίστηκε με κάθε τρόπο για να επιβιώσει. «Παλαιότερα έφτιαχνα κοσμήματα και πίνακες με μικτές τεχνικές. Είχα, λοιπόν, κάποιους πίνακες και έκανα μία λαχειοφόρο για να επιβιώσω. Γυρνούσα όλα τα Χανιά και πουλούσα κλήρους και έλεγα στους ανθρώπους που αγόραζαν ότι την τάδε μέρα θα γίνει κλήρωση σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Έτσι πέρασα τον χειμώνα», ανέφερε η κα Αναστασία, η οποία συγχρόνως είχε να αντιμετωπίσει την έλλειψη στέγης. «Όταν βγήκα από το Ψυχιατρείο, έμεινα για λίγο στη μητέρα μου, αλλά προέκυψε ένα πρόβλημα κι έπρεπε κάπου να βρω να μείνω. Τελικά βρέθηκε ένα ακατοίκητο σπίτι το οποίο πωλείται σαν οικόπεδο και μου το παραχώρησε η γυναίκα που το είχε. Δεν είχα ούτε νερό ούτε ρεύμα μέχρι που έγινε ένα ρεπορτάζ και ενδιαφέρθηκε ένας παπάς από τα Κατσιφαριανά. Ήρθε ο άνθρωπος και ανέλαβε η Εκκλησία να πληρώνει το νερό και το ρεύμα», επεσήμανε η κα Αναστασία.

 

«ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΔΙΑΡΚΩΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ»
Την αγωνία των ανθρώπων, που, ενώ αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, βλέπουν την Πολιτεία να τους αντιμετωπίζει με κυνικότητα, εξέφρασε, μιλώντας στα 'Χ.Ν.' και η Αντωνία Γεωργιάδη που πάσχει από μία σοβαρή ψυχική ασθένεια. 

«Είμαι 52 χρονών. Έχω νοσήσει από το ?99. Κάθε δύο χρόνια μου στέλνουν χαρτί να κάνουμε καινούργια χαρτιά και να περάσω από Επιτροπή. Αυτόν τον μήνα τελειώνει το επίδομα που παίρνω κι ενώ έχω καταθέσει τα χαρτιά μου από τις 7 Ιανουαρίου του 2013 από τότε δεν έχω ειδοποιηθεί», σημείωσε και πρόσθεσε: «Ζω καθημερινά με την αγωνία πότε θα με ειδοποιήσουν. Γιατί το κάνουν αυτό; Δηλαδή τι θα κάνω· να πάω να αυτοκτονήσω ή να γίνω κλέφτρα; Γιατί να περιμένουμε τόσο καιρό; Δουλεύω στο πλυντήριο του ΚΥΣΠΕ, παίρνω 200 ευρώ τον μήνα και δίνω τα 188 ευρώ ενοίκιο. Αισθάνομαι ανασφάλεια, μάς καταδικάζουν σε ένα αβέβαιο μέλλον».

ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΔΟΜΑ
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, ακόμα και οι δικαιούχοι του πενιχρού επιδόματος των 322 ευρώ τον μήνα έχουν να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην απόδοση των χρημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτές τις ημέρες οι δικαιούχοι περίμεναν να μπουν στους λογαριασμούς τους τα χρήματα για το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου. Ωστόσο, παρότι το ποσό έφτασε στους Δήμους, τα λεφτά δεν κατατέθηκαν ακόμα...
Αγανακτισμένοι και πικραμένοι -για μια ακόμα φορά- οι δικαιούχοι, μίλησαν στα 'Χ.Ν.', ζητώντας να δοθεί μια λύση. 

«Κανονικά θα έπρεπε να εισπράξουμε τόσο το επίδομα Μαΐου - Ιουνίου όσο και του Ιουλίου - Αυγούστου, αλλά σκόπιμα μας καθυστερούν. Έτσι στο τέλος του χρόνου θα έχουμε χάσει το επίδομα ενός διμήνου», τόνισε η Αναστασία Τάντου, η οποία, μαζί με άλλους δικαιούχους της Πρόνοιας, βρέθηκαν χθες στα γραφεία των 'Χ.Ν.' για να εκφράσουν τα παράπονά τους μήπως και κάποιοι υπεύθυνοι συγκινηθούν και αλλάξει κάτι.

 

«Έχουμε ανάγκες, αλλά δεν το καταλαβαίνουν, δεν γίνεται να μας αφήσουν χωρίς χρήματα τον Δεκαπενταύγουστο, πώς θα περάσουμε; Το επίδομα, όπως μας είπαν, θα μας το δώσουν τη Δευτέρα 19 Αυγούστου. Δηλαδή κατόπιν εορτής», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Χρήστος Πενόγλου, ενώ πρόσθεσε ακόμα ότι «δεν μας έχουν ανανεώσει ούτε τις αναπηρικές μας ταυτότητες που έχουν λήξει από τον Ιούνιο». 

Στο ίδιο θέμα αναφέρεται, με επιστολή που απέστειλε στα 'Χ.Ν.' και η Πηνελόπη Θλιβέρη. Στην επιστολή της υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, για το επίδομα του Μαΐου - Ιουνίου: «Ο υπουργός υπέγραψε, σύμφωνα με την ενημέρωση του Διαδικτύου, 30 Ιουλίου. Στις 8 Αυγούστου επικοινώνησα με την Πρόνοια του Δήμου Χανιών και μου απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν πότε θα κατατεθούν. Στις 9 Αυγούστου, Παρασκευή, επικοινώνησα πάλι, μού απάντησαν ότι λείπει ο επίτροπος εκτός Χανιών, δεν προλαβαίνουν σήμερα, αλλά τη Δευτέρα θα είναι στους λογαριασμούς. Τη Δευτέρα 12 Αυγούστου επανέλαβα το τηλεφώνημα και μου είπε κάποιος κύριος στην Πρόνοια ότι πάλι δεν προλαβαίνουν γιατί άργησε να επιστρέψει ο κύριος επίτροπος. Σήμερα, 13 Αυγούστου, πήρα πάλι τηλέφωνο, μετά από δεκάδες τηλέφωνα από τις 8 το πρωί, στις 12 μού απάντησαν ότι ο κύριος επίτροπος δεν έχει υπογράψει ακόμα γιατί ψάχνει τους φακέλους από 20ετίας...».

 

Επιδόματα... κατόπιν εορτής
Τα 'Χ.Ν.' έθεσαν το θέμα της καθυστέρησης στην απόδοση του επιδόματος στους δικαιούχους στην υπεύθυνη του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Χανίων κα Ελένη Κτενιαδάκη. Η απάντηση που λάβαμε ήταν η εξής: «Ως Δήμος τα δικαιολογητικά των δικαιούχων τα στείλαμε προς υπογραφή την περασμένη εβδομάδα. Η διαδικασία καθυστέρησε γιατί ο επίτροπος έκανε έλεγχο των εγγράφων, ενώ σήμερα (χθες) υπεγράφησαν τελικά. Σε όλους τους Δήμους αυτές τις ημέρες γίνονται οι πληρωμές. Τώρα κάποιοι Δήμοι ίσως να έχουν πιστώσει τους λογαριασμούς των δικαιούχων μία ή δύο μέρες νωρίτερα από άλλους. Χρειάζονται τρεις εργάσιμες μέρες από την υπογραφή του επιτρόπου για να πιστωθούν τα χρήματα στον λογαριασμό των δικαιούχων. Άρα η πληρωμή θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα, 19 του μηνός».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.