Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Τα βίαια παιχνίδια αυξάνουν την αντοχή στον πόνο

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Ο εγκέφαλός μας αντιμετωπίζει τις σκηνές εικονικής βίας ως πραγματικές.

Δεν είναι λίγα τα βίαια παιχνίδια που κυκλοφορούν στο εμπόριο, κάτι το οποίο προκαλεί ανησυχία στην έκθεση μικρών παιδιών σε βίαιες και ακατάλληλες σκηνές.

Πρόσφατη έρευνα του Keele University όμως έδειξε ότι βίαια παιχνίδια, όπως για παράδειγμα το «Gears of War», μπορούν να έχουν και θετικές επιπτώσεις στους ενήλικες αφού η εικονική βια που προβάλλουν μπορεί να αυξήσει την αντοχή των παικτών στον πόνο.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 40 εθελοντές οι οποίοι κλήθηκαν να παίξουν για 10 λεπτά δυο ειδών παιχνίδια, ένα βίαιο και ένα μη βίαιο και μετά να βυθίσουν το χέρι τους σε παγωμένο νερό. Το παγωμένο νερό είναι γενικώς η πιο ασφαλής μέθοδος να μετρηθεί αντίδραση ενός ανθρώπου στον πόνο από την πολύ χαμηλή θερμοκρασία.

Το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν εξαιρετικά αποκαλυπτικό. Όσοι από τους συμμετέχοντες έπαιξαν το βίαιο παιχνίδι κατάφεραν να αντέξουν το κρύο πολύ περισσότερο από όσους έπαιξαν το μη-βίαιο, σε ποσοστό που αγγίζει το 65%.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως το stress, η αντίδραση φυγής καθώς και ο αυξημένος καρδιακός ρυθμός όσων παίζουν βίαια παιχνίδια έχουν άμεση σχέση με την αυξημένη αντοχή τους στον πόνο. Υποστηρίζουν πως ο εγκέφαλος μας αντιδρά στην εικονική βία με τον ίδιο τρόπο που αντιδρά στην πραγματική.

Αφορμή για αυτή την έρευνα ήταν μια παλιότερη η οποία είχε δείξει πως η συναισθηματική αντίδραση που προκαλείται στον οργανισμό μας όταν.. βρίζουμε μπορεί να απαλύνει τον πόνο, κάτι που είχαν επιτυχώς δοκιμάσει και στο αμερικάνικο ντοκιμαντέρ «Mythbusters».

Γνωρίζοντας πως μια έντονη συναισθηματική αντίδραση όπως το βρίσιμο μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να αντέξουν τον πόνο για περισσότερη ώρα, οι επιστήμονες αποφάσισαν να ανακαλύψουν αν το ίδιο μπορεί να συμβεί με την αντίδραση του στη βία από ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι.

Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον βέβαια να δούμε αν η ίδια συναισθηματική αντίδραση μπορεί να επιτευχθεί και από μια βίαιη εικόνα ή ταινία, δεδομένου πως σε αυτήν την περίπτωση ο θεατής δεν θα έχει άμεση σχέση με τους χαρακτήρες, όπως συμβαίνει στα παιχνίδια.



Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.