Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Λαμπραντόρ βοηθά ανάπηρη γυναίκα στις καθημερινές της δουλειές

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Στρώνει το κρεβάτι, ψωνίζει, τραβάει χρήματα από ΑΤΜ και άλλα πολλά!

Συνήθως αισθανόμαστε τυχεροί όταν ο σκύλος μας πιάσει στο στόμα τους τις παντόφλες μας και δεν τις κάνει χίλια κομμάτια. Ωστόσο, το λαμπραντόρ που ακούει στο όνομα Βύρων, πραγματοποιεί δεκάδες τέτοια καθήκοντα καθημερινά για το αφεντικό του, και μάλιστα άψογα! Βοηθάει τη «καλύτερη του φίλη», Κέιτ, στο πλύσιμο, στο στρώσιμο του κρεβατιού, στα ψώνια ακόμα και στο μηχάνημα ανάληψης χρημάτων.

Το εκπαιδευμένο σκυλί είναι ο σωτήρας της Κέιτ, η οποία πάσχει από το σύνδρομο Ehlers Danlos. Αυτή η σπάνια πάθηση προκαλεί αδυναμία στις αρθρώσεις της συνταξιούχου δασκάλας, η οποία και μόνο ανοίγοντας μια πόρτα μπορεί να εξαρθρώσει τον ώμο της. Αλλά ο Βύρων είναι πάντοτε στο πλευρό της και έχει μάθει να κάνει καθημερινές δουλειές, όπως ακριβώς ένας άνθρωπος.

Η 49χρονη από το Hinckley του Leicestershire, ζει πέντε χρόνια με το εκπαιδευμένο λαμπραντόρ και επισημαίνει:

«Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς το Βύρωνα. Είναι πραγματικά ο καλύτερός μου φίλος. Μού έδωσε πίσω τη ζωή μου. Μπορώ πλέον να ζω ανεξάρτητα και δεν πρέπει να βασίζομαι στον σύζυγό μου ή άλλους ανθρώπους, γιατί ο Βύρων είναι πάντα δίπλα μου. Δεν παραπονιέται ποτέ. Όλα είναι ένα μεγάλο παιχνίδι γι’ αυτόν, αλλά χωρίς τη βοήθειά του θα είχα χαθεί».

Ο Βύρων έχει εκπαιδευτεί στον φιλανθρωπικό οργανισμό «Canine Partners» του Sussex , ο οποίος εκπαιδεύει το σκύλο ανάλογα με τη πάθηση του ασθενή.

Ο 7χρονος Βύρων βοηθά τη Κέιτ από τη στιγμή που θα ξυπνήσει το πρωί και τη βοηθάει να καθίσει στο καροτσάκι της. Έπειτα ανοίγει τη πόρτα του ψυγείου και βγάζει το γάλα, το οποίο δίνει στη Κέιτ για να φτιάξει το καφέ της. Βγάζει και το δικό του μπολ από το ντουλάπι και αφού πάρει το πρωινό του, τοποθετεί το άδειο δοχείο στο πλυντήριο πιάτων.

Έπειτα, συνοδεύει τη Κέιτ στο σούπερ μάρκετ, και συλλέγει από τα ράφια τα προϊόντα που έχει σημειώσει η 49χρονη στη λίστα της.

Και όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο εκπαιδευμένος σκύλος ανοίγει τη πόρτα και βγαίνει έξω, όποτε θέλει να πάει… τουαλέτα!

«Ο Βύρων υπακούει σε περισσότερες από 100 διαφορετικές εντολές και θα με βοηθάει σε κάθε περίσταση. Στο σούπερ μάρκετ σταματάω κάπου και ο Βύρων παίρνει το προϊόν που του υποδεικνύω. Είναι μεγάλη βοήθεια για μένα, καθώς δεν μπορώ να σκύψω. Επίσης, τοποθετεί τα ψώνια στο ταμείο και βγάζει από τη τσάντα μου το πορτοφόλι και το δίνει στον ταμία», τονίζει η 49χρονη.

«Όταν θέλω να τραβήξω χρήματα από ένα ΑΤΜ, ο Βύρων παίρνει τη κάρτα μου, τη βάζει στο μηχάνημα, βγάζει τα χρήματα με το στόμα του και μου τα δίνει. Εγώ πληκτρολογώ απλά τον αριθμό ΡΙΝ. Όταν φτάνουμε σε μια διάβαση πεζών, ο Βύρων πατάει το κουμπί με τη μύτη του και μαζεύει κάτι που θα πέσει κάτω. Αν πέσω κάτω, ο Βύρων έχει εκπαιδευτεί να μου φέρει το τηλέφωνο, ένα μαξιλάρι και μια κουβέρτα. Είμαστε πλέον ήσυχοι, και εγώ και ο άντρας μου. Είναι σημαντικό να αφήνουμε λίγο χρόνο στο Βύρωνα να ζήσει σαν κανονικός σκύλος. Η αγαπημένη του δραστηριότητα είναι να τρέχει στο πάρκο και να καλύπτεται στη λάσπη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.