Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011

Η γλυκιά και η…πικρή γεύση της σοκολάτας!

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Μια υγιεινή απόλαυση αρκεί να μην χάνουμε το μέτρο.

Νέα μελέτη επιβεβαιώνει τους λάτρεις της σοκολάτας και αναδεικνύει την ευεργετική της δράση στην υγεία της καρδιάς.

Για ακόμα μια φορά η σοκολάτα βρίσκεται στο επίκεντρο της επιστημονικής κοινότητας και αυτή τη φορά τα νέα είναι «γλυκά». Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο κακάο και στη σοκολάτα καθιστούν την αγαπημένη γλυκιά απόλαυση μία υγιεινή συνήθεια, αρκεί βεβαίως να μην χάσουμε το μέτρο.

Μία νέα μελέτη, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν μόλις τον προηγούμενο μήνα στο επιστημονικό περιοδικό British Medical Journal, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση σοκολάτας μερικές φορές την εβδομάδα, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 1/3.

Μάλιστα, τα συμπεράσματα της μελέτης παρουσιάστηκαν και επίσημα στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρίας Καρδιολογίας που διεξήχθη στο Παρίσι. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης επιβεβαιώνουν συμπεράσματα παλαιότερων ερευνών, σύμφωνα με τα οποία η κατανάλωση σοκολάτας πιθανόν συνδέεται με ευεργετική επίδραση στην υγεία της καρδιάς.Η θετική αυτή σύνδεση πιθανολογείται ότι οφείλεται στις αντιοξειδωτικές και αντι-φλεγμονώδεις δράσεις της σοκολάτας.

Αν και τα επιστημονικά αυτά νέα μάλλον θα ενθουσιάσουν τους λάτρεις της σοκολάτας, οι ίδιοι οι συγγραφείς αναγνωρίζουν και επιβεβαιώνουν τις συστάσεις των διαιτολόγων, ότι δηλαδή η κατανάλωση σοκολάτας πρέπει να ακολουθεί την έννοια του μέτρου! Η σοκολάτα που κυκλοφορεί ευρέως στο εμπόριο είναι πλούσια σε λιπαρά, και μάλιστα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία ως γνωστό σχετίζονται τόσο με την εμφάνιση παχυσαρκίας, όσο και με άλλες χρόνιες παθήσεις. Κι αν ένα μικρό σοκολατάκι, ακόμα και σε καθημερινή βάση, μπορεί να είναι και ευεργετικό, τι γίνεται αν φάμε όλο το σακουλάκι;

Κι αν σκέφτεστε ότι εσείς καταναλώνετε μόνο σοκολάτα υγείας και δεν σας «αγγίζουν» οι θερμίδες και τα λιπαρά της σοκολάτας γάλακτος, μάλλον θα πρέπει να ρίξετε μια προσεκτική ματιά στα μικρά γράμματα στην πίσω πλευρά της συσκευασίας, δηλαδή στη διατροφική ετικέτα. Μπορεί η μαύρη σοκολάτα να είναι πιο πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά, αλλά μην ξεχνάτε ότι μια πλάκα σοκολάτας 100γρ έχει κατά μέσο όρο 500-550 θερμίδες!

Crash test θερμίδων με μια ματιά:

100 γραμμάρια σοκολάτας (μία πλάκα) παρέχει:

Σοκολάτα γάλακτος: 527 θερμίδες

Σοκολάτα γάλακτος με αμύγδαλα: 540 θερμίδες

Σοκολάτα γάλακτος με φουντούκια: 544 θερμίδες

Σοκολάτα γάλακτος με φράουλα/ μπανάνα: 545 θερμίδες

Σοκολάτα υγείας: 513 θερμίδες

Σοκολάτα υγείας με αμύγδαλα: 527 θερμίδες

Σοκολάτα υγείας με φουντούκια: 527 θερμίδες

Σοκολάτα με 70% κακάο: 544 θερμίδες


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.