Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011

Τα άτομα με ειδικές ανάγκες δίνουν μάχη για καλύτερες υπηρεσίες στις αερομεταφορές

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δυστυχώς σε αυτό τον κόσμο, όλα φτιάχτηκαν για ανθρώπους που χαίρουν άκρας υγείας, και οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα αποκλείονται από αυτόν με τον πιο σκληρό τρόπο. Μπορεί η τεχνολογία να έχει προχωρήσει, μπορεί η νομοθεσία να έχει προβλέψει όλες τις κατηγορίες ανθρώπων, αλλά εν τέλει αυτοί που πάσχουν από κινητικά προβλήματα είναι καταδικασμένοι να μη μπορούν να μετακινηθούν αυτόνομα ή με την ελάχιστη βοήθεια των συνανθρώπων τους.
Ωστόσο, οι διοργανωτές της εκστρατείας για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες συνεχίζουν να δίνουν μάχη για την καλύτερη μεταχείρισή τους κατά την μετακίνησή τους με τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Μετά την συνάντηση, που είχαν με τους επικεφαλής για τις μεταφορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης την προηγούμενη εβδομάδα, πήραν την υπόσχεση για σχετική βελτίωση της κατάστασης. Ωστόσο, ο Stig Langvad, πρόεδρος του ευρωπαϊκού forum για τα άτομα με ειδικές ανάγκες (European Disability Forum - EDF) είπε: «Θα πάρει χρόνια για να σπάσουμε την διάκριση, που υφίστανται τα άτομα με ειδικές ανάγκες κάθε μέρα».
Οι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνάντησαν τα μέλη της εκστρατείας, που εκπροσωπούν 80 εκατ. άτομα με ειδικές ανάγκες και συζήτησαν για τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν στην αεροπορική μετακίνησή τους με καροτσάκια στα 27 κράτη-μέλη. Το EDF μίλησε για μικρή νίκη μετά την συνάντηση με το Επίτροπο για τις μεταφορές Siim Kallas. Ο Stig Langvad δήλωσε ότι ο Επίτροπος δεν ήταν πραγματικά πρόθυμος να εξετάσει την εξέλιξη της εφαρμογής της νομοθεσίας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Βέβαια, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν βρεθεί στο στόχαστρο με πληθώρα από εκκρεμείς αγωγές για υποθέσεις, που αφορούν σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Ωστόσο, ο Stig Langvad τόνισε ότι έχει σημειωθεί μικρή πρόοδος, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αναγκαστεί να εφαρμόσουν την υπάρχουσα νομοθεσία για τα κράτη μέλη ή να εξασφαλίσουν επαρκή εξοπλισμό, όπως είναι τα αναπηρικά καροτσάκια, που όποια είναι διαθέσιμα στα αεροδρόμια.
Από την πλευρά του το EDF συνεχίζει να ασκεί πίεση στο ευρωπαϊκό διευθυντήριο των μεταφορών, για να επιτύχει συμμόρφωση με την υφιστάμενη νομοθεσία και να βελτιώσει την εκπαίδευση των προσωπικού των αεροπορικών εταιρειών, τόνισε ο Stig Langvad. Από την άλλη, η ΕΕ εξετάζει να αναθεωρήσει τις υπάρχουσες οδηγίες και να αποσαφηνίσει σε ποιες περιπτώσεις οι επιβάτες μπορούν να αρνηθούν την επιβίβασή τους.

Δικαστικός μαραθώνιος κατά των αεροπορικών εταιρειών


Η συνάντηση επιτεύχθηκε μετά από την διαμαρτυρία πολλών αεροπορικών εταιρειών, που έφθασαν στα «αυτιά» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μαζί με έγγραφη διαμαρτυρία εκ μέρους του αρμόδιου εκπροσώπου των Ηνωμένων Εθνών, του οποίου απαγορεύτηκε η επιβίβαση σε πτήση της Swiss International Airlines τον Απρίλιο.
Επίσης, η Ryanair έχασε την δικαστική μάχη στην Βρετανία στις αρχές του χρόνου για την υπόθεση μιας γυναίκας σε αναπηρικό καροτσάκι, που ακινητοποιήθηκε στον κυλιόμενο διάδρομο, όταν ζήτησε υδραυλικό νοσοκομειακό κρεβάτι, για να την εισάγουν στην αεροπορική καμπίνα, αλλά η αεροπορική εταιρεία δεν το διέθετε. Ο σύζυγος της ανάπηρης γυναίκας την μετέφερε στο αεροσκάφος σηκώνοντάς την στα χέρια του και το δικαστήριο αποφάσισε ότι όντως το προσωπικό του αεροσκάφους δεν την παρείχαν βοήθεια. Παρομοίως, η Air Europa, η easyJet και η Air Berlin έχουν εμπλακεί σε παρόμοιες υποθέσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεχθεί πληθώρα οχλήσεων.
Ο νόμος της ΕΕ του 2006 απαιτούσε από τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες να εξυπηρετούν και να επιβιβάζουν τους επιβάτες με περιορισμένη κινητικότητα. Ωστόσο, η αξιολόγηση, που έγινε τον Απρίλιο, έδειξε ότι η συμμόρφωση με την νομοθεσία ήταν μετέωρη στην καλύτερη περίπτωση. Τα προβλήματα εντοπίζονται συχνά, όταν οι επιβάτες με αναπηρία έχουν κλείσει εισιτήρια και ζητούν βοήθεια στην μετακίνησή τους ή πρόσθετο εξοπλισμό. Εντοπίζουν, λοιπόν, ότι ο εξοπλισμός δεν παραδίδεται σε αυτούς είτε παραδίδεται με καθυστέρηση και το προσωπικό του αεροδρομίου και των αεροπορικών εταιρειών δεν ξέρει να χρησιμοποιήσει σωστά τα αναπηρικά καροτσάκια και σε πολλές περιπτώσεις απαγορεύεται στους επιβάτες να επιβιβαστούν εάν δεν συνοδεύονται από ένα άτομο, που να μπορεί να τους εξυπηρετήσει. Σε πολλές περιπτώσεις, τα προβλήματα εμφανίζονται όταν οι επιβάτες με κινητικά προβλήματα δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τον Απρίλιο ότι θα έπρεπε να κρατήσει αυστηρότερη στάση στο συγκεκριμένο ζήτημα και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jose Manuel Barroso υποσχέθηκε τον προηγούμενο μήνα να θεσμοθετήσει την «Ένωση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες» στην οποία θα συζητούνται οι πολιτικές μεταρρυθμίσεις στο ζήτημα μεταξύ των ηγετών της ΕΕ τον ερχόμενο Δεκέμβριο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.