Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Οι αλλαγές, οι αντιδράσεις και οι απαντήσεις για τα ολοήμερα σχολεία

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Τι αλλάζει στο ολοήμερο σχολείο

Καταργείται η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά στο σχολείο.

Σε αλλαγές στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου από την επόμενη σχολική χρονιά προχωρά το υπουργείο Παιδείας, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

Σύμφωνα με την απόφαση του αρμόδιου υπουργού Νίκου Φίλη, από του χρόνου καταργείται ο τρόπος λειτουργίας για το ολοήμερο σχολείο Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ), που διαρκεί από τις 2 έως τις 4 μ.μ.

Αναμένεται να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και ειδικοτήτων), ενώ στελέχη του υπουργείου Παιδείας φέρεται να προτείνουν πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (π.χ. ξένων γλωσσών) να μετακινηθούν σε γυμνάσια και λύκεια για να καλύψουν τα εκεί κενά.

Σύμφωνα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία, το υπουργείο Παιδείας από την κατάργηση του ΕΑΕΠ θα «κερδίσει» περίπου 3.000 θέσεις εκπαιδευτικών.

Και αυτό διότι το πρόγραμμα κάθε τάξης μειώνεται κατά 5 διδακτικές ώρες την εβδομάδα αφού θα ολοκληρώνεται στη 1.15 μ.μ. και όχι στις 2 μ.μ. Συγκεκριμένα, από όλες τις τάξεις «κόβεται» μία ώρα από Γυμναστική, Ευέλικτη Ζώνη και Αγγλικά. Επίσης, κατά μία ώρα μειώνονται σε Α΄-Β΄ η διδασκαλία Ελληνικών και Μουσικής, σε Γ΄-Δ΄ η Μελέτη Περιβάλλοντος, σε Ε΄-ΣΤ΄ τα Θρησκευτικά και η Θεατρική Αγωγή, σε Γ΄-Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ η Πληροφορική.

Σημειώνεται ότι βάσει της απόφασης του Νίκου Φίλη, οι μαθητές θα παραμένουν εθελοντικά στο σχολείο: θα γευματίζουν (1.20 μ.μ. - 2 μ.μ.), θα μελετούν τα μαθήματά τους (2.15 μ.μ. - 3 μ.μ.), και 3.15 μ.μ. - μ.μ. θα κάνουν μία απασχόληση.

Για τη σύσταση ολοήμερου σχολείου απαιτείται ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, των οποίων και οι δύο γονείς πρέπει να εργάζονται και θα προσκομίζουν σχετικό παραστατικό.

Οπως εξηγεί η παράταξη εκπαιδευτικών Δημοκρατική Συνεργασία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:

-Καταργείται η πρωινή ζώνη (7-8 π.μ.) όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά στο σχολείο.

-Καταργείται ο δάσκαλος-υπεύθυνος ολοήμερου σχολείου και θα αναλαμβάνουν εκ περιτροπής οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το πρόγραμμά τους.

-Κάθε σύλλογος διδασκόντων θα ορίζει ποιοι θα εργάζονται στο ολοήμερο χωρίς κεντρική εκπαιδευτική λογική αλλά με βάση τις ώρες που πρέπει να συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί για να καλύψουν το ωράριό τους.

Τι ισχύει σήμερα για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων:

1. Η φοίτηση των μαθητών του Ολοήμερου Προγράμματος είναι υποχρεωτική.

2. Για τη λειτουργία της Πρωινής Προαιρετικής Ζώνης (07:00-08:00), ο ελάχιστος αριθμός εγγραφέντων/φοιτούντων μαθητών που απαιτείται είναι πέντε (5).

3. Τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος συγκροτούνται σύμφωνα με τη δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των μαθητών, που αναγράφεται στη σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων κατά την εγγραφή τους.

4. Η δηλωθείσα ώρα ενδιάμεσης αποχώρησης παραμένει η ίδια, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

5. Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα, μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας (14.00, 14.40, 15.30), εφόσον έχει κατατεθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων.

6. Το ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος ισχύει και παραμένει το ίδιο μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

7. Ο Υποδιευθυντής-Υπεύθυνος ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος παραμένει μέχρι τη λήξη του ωραρίου, ανεξάρτητα του αριθμού των φοιτούντων μαθητών.

8. Στη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος και στη στελέχωση, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των Ολοήμερων Τμημάτων που θα λειτουργούν έως το τέλος του ωραρίου.

Στα 6/θέσια και άνω Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εγγεγραμμένων/φοιτούντων είναι δεκαπέντε (15) μαθητές. Κάτω από 6/θέσια Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, εφόσον συμπληρωθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός των δεκαπέντε (15) εγγεγραμμένων/φοιτούντων μαθητών, και έχοντας υπόψη, τα όσα αναφέρονται στην με αριθμ.: 61044/Γ1/30-5-2012 διευκρινιστική εγκύκλιο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).

1. Για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός εγγεγραμμένων/φοιτούντων μαθητών είναι δεκαπέντε (15).

2. Το Ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης τηρούνται καθ΄ όλο το διδακτικό έτος.

3. Η ενδιάμεση αποχώρηση (15.30) των μαθητών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι δυνατή, εφόσον έχει δηλωθεί από τους γονείς/κηδεμόνες στο σχετικό έντυπο αίτησης/δήλωσης.

4. Η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης παραμένει η ίδια, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.

5. Τα τμήματα του Ολοήμερου Προγράμματος συγκροτούνται σύμφωνα με τη δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των μαθητών.

6. Ο Υποδιευθυντής-Υπεύθυνος ή ο Υπεύθυνος του Ολοήμερου Προγράμματος παραμένει μέχρι τη λήξη του ωραρίου, ανεξάρτητα του αριθμού των μαθητών που παραμένουν.

7. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη λειτουργία της Πρωινής Προαιρετικής Ζώνης (07:00-08:00), είναι δέκα (10) μαθητές.

8. Στη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος και στη στελέχωση, λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των Ολοήμερων Τμημάτων που θα λειτουργούν ως το πέρας του ωραρίου.

-----------------

"Θα υπάρξουν αντιδράσεις για τις αλλαγές στα ολοήμερα σχολεία"


«Η δασκαλική ομοσπονδία έχει διατυπώσει την αντίθεση της στα δημιουργήματα, στα νομοθετήματα του κυρίου Φίλη. Θα υπάρξουν αντιδράσεις», δήλωσε ο Σταύρος Πετράκης, αντιπρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Star και της Πόπης Τσαπανίδου.

«Το θέμα είναι καθαρά δημοσιονομικό. Ο κ. Φίλης είναι ένας σύγχρονος προφήτης των καιρών μας. Τι έρχεται να κάνει λοιπόν ο κ. Φίλης; Το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο, τα σχολεία δεν θα έχουν εκπαιδευτικούς, έρχεται να το λύσει από τώρα. Και πως το λύνει; Το λύνει ουσιαστικά καταργώντας τα σχολεία», επισήμανε ο κ. Πετράκης, αναφερόμενος στις αλλαγές στα ολοήμερα σχολεία και πρόσθεσε: «Καταργεί από ένα δωδεκαθέσιο σχολείο, 65 ώρες την εβδομάδα, δηλαδή περίπου τρεις εκπαιδευτικούς. Αυτός είναι ο στόχος του».

Δείτε το βίντεο από το Star:



-----------------

Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας για τα ολοήμερα σχολεία


«Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΥΠΠΕΘ, μετά τον σάλο που έχει προκληθεί σχετικά με το ζήτημα των ολοήμερων σχολείων.

Το υπουργείο Παιδείας στην ανακοίνωσή του αναφέρει συγκεκριμένα:

«Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τίθεται σε εφαρμογή από το νέο σχολικό έτος μια σημαντική μεταρρυθμιστική παρέμβαση στο δημοτικό σχολείο. Πρόκειται για τη δημιουργία του ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ώστε να γίνει πράξη η συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.

Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των σχολείων στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες. Ταυτόχρονα, στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές των πρώτων δύο τάξεων ολοκληρώνουν τα μαθήματα δύο διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ. Το ίδιο συμβαίνει και με τους μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης οι οποίοι ολοκληρώνουν τα μαθήματα τους μία ώρα νωρίτερα (στις 13:15). Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται ένα καθεστώς έντονων διακρίσεων μεταξύ των μαθητών του δημοτικού σχολείου, που δεν είναι πλέον αποδεκτές.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση. Αυτό επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής), καθιερώνεται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ .

Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που, όμως, προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω.

Η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση. Είναι, συνεπώς, εντελώς ψευδής και εκ του πονηρού η καταγγελία ότι το Υπουργείο Παιδείας προτίθεται να κλείσει εκατοντάδες δημοτικά σχολεία στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας από 4/θέσια και κάτω.

Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 και συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες). Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης ανάμεσα στο διδακτικό (08:15-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών».

-----------------

Φίλης: Το ολοήμερο σχολείο δεν καταργείται, αλλά επεκτείνεται


«Το ολοήμερο σχολείο, όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά επεκτείνεται», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, μιλώντας στον Real Fm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου.

Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, «θα είναι ενιαίος τύπος ολοήμερου σχολείου, σε όλη την Ελλάδα και οι γονείς, οι οποίοι εργάζονται, θα μπορούν να τα αφήνουν τα παιδιά τους -προαιρετικό είναι- στο ολοήμερο σχολείο».

«Τι ίσχυε μέχρι τώρα: Είχαμε πολλών τύπων σχολείων. Το κλασσικό δημοτικό που τελείωνε στις 12, είχαμε και το λεγόμενο ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ΕΑΕΠ, το οποίο τελείωνε στις 2 και τα ολοήμερα τελείωναν στις 4», ανέφερε ο ίδιος και πρόσθεσε:

«Εμείς τώρα λέμε ότι πρέπει σε όλα τα παιδιά, σε όλη την Ελλάδα να δίνουμε τα γνωστικά αντικείμενα, τα μαθήματα που δίνουμε στα ΕΑΕΠ, δηλαδή στο 1/3 των σχολείων της Ελλάδας, στα 1.200 από τις 3.500 που έχουμε και δίνουμε σε όλα τα δημοτικά σχολεία και αγγλικά και φυσική αγωγή και εικαστικά και θεατρική αγωγή».

«Γι’ αυτό», συνέχισε, «αυξάνουμε το κανονικό πρόγραμμα του σχολείου από 12.15 σε 1.15. Ταυτόχρονα μειώνουμε το πρόγραμμα των ΕΑΕΠ από τις 2 σε 1.15, ώστε να υπάρχει σε όλη τη χώρα ένας ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου. Και μετά τη 1.15 όσοι γονείς θέλουν που εργάζονται, θα αφήνουν τα παιδιά στους στο ολοήμερο έως τις 4 το μεσημέρι».

«Τα Θρησκευτικά θα παραμείνουν στα σχολεία» - Βολές κατά Αμβρόσιου

Ο κ. Φίλης είπε ότι τα Θρησκευτικά θα παραμείνουν στα σχολεία, ωστόσο, η πολιτεία δεν θα αφήσει όπως ανέφερε τη διδασκαλία τους, σε τζιχαντιστές της ορθοδοξίας, κατονομάζοντας τον μητροπολίτη Αμβρόσιο, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα είπε «να σαπίσει το χέρι του υπουργού, αν υπογράψει κατάργηση του μαθήματος».

«Το σχολείο στη χώρα μας είναι κοσμικό. Βεβαίως θρησκευτικά θα υπάρχουν, είναι το μοναδικό δευτερεύον μάθημα που διδάσκεται σε όλες τις βαθμίδες και δεν πρόκειται να το αφήσουμε το μάθημα στον Αμβρόσιο, δηλαδή σε Ορθόδοξους τζιχαντιστές», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

«Το μάθημα αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας να είναι μάθημα Ορθόδοξο, η πολιτισμική πλευρά της Ορθοδοξίας να υπάρχει, όπως επίσης και ενημέρωση και πληροφόρηση και γνώσεις όλων των φαινομένων της θρησκείας», σημείωσε.

Αν δεν συμφωνήσουμε τη Δευτέρα θα γίνει στις 24

«Οι συμμαχίες που κάνουμε είναι σε μια κατεύθυνση να κλείσει το θέμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό τη Δευτέρα, που ζητάει και ο Ολάντ με δημόσια δήλωσή του, θα γίνει στις 24», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας την εκτίμηση του Αλέξη Μητρόπουλου νωρίτερα στον Real Fm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, ότι η πρόθεση των δανειστών είναι να σπρώξουν τη διαπραγμάτευση με την Ελλάδα μετά το βρετανικό δημοψήφισμα.

Ο κ. Φίλης ανέφερε: «Το σχέδιο αυτό φάνηκε να υπάρχει, από τις συζητήσεις που δημοσιεύτηκαν, τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις ανάμεσα στον κ. Τόμσεν και τους άλλους παράγοντες του ΔΝΤ, ως επιδίωξη. Άρα, δεν λέει κάτι καινούριο και κάτι αυθαίρετο ο κ. Μητρόπουλος. Λέει ένα πραγματικό σχέδιο που υπήρχε».

«Τώρα, αν θα επιβεβαιωθεί ή όχι, δεν μπορώ να σας πω. Η μάχη που δίδουμε και διαμορφώνουμε συνεχώς ισχυρές συμμαχίες στην Ευρώπη, για πρώτη φορά», συμπλήρωσε ο κ. Φίλης.

«Όπως βλέπετε, βγαίνει ο Γιούνκερ με τόσο σαφή τρόπο, βγαίνει ο Ολάντ, βγαίνει ακόμα ο Ντάισελμπλουμ, που σημαίνει κάτι αυτό το πράγμα. Οι συμμαχίες που κάνουμε είναι σε μια κατεύθυνση να κλείσει το θέμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό τη Δευτέρα, που ζητάει και ο Ολάντ με δημόσια δήλωσή του, θα γίνει στις 24».

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΗΧΗΤΙΚΟ:

 


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.enikos.gr , http://www.enikos.gr και http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.