Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2015

Έρευνα της γερμανικής δικαιοσύνης για την υπόθεση Volkswagen

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ξενικά συλλογή και εξέταση των πληροφοριών και εξέταση αρκετών αγωγών.
Προκαταρκτική έρευνα σε σχέση με τις κατηγορίες χειραγώγησης των τιμών των εκπομπών ρύπων σε οχήματα με κινητήρες ντίζελ του ομίλου Volkswagen άρχισε σήμερα η γερμανική δικαιοσύνη, ανακοίνωσε η εισαγγελία του Μπρούνσβικ, στη βόρεια Γερμανία.

Σε αυτό το στάδιο η δικαιοσύνη θα προχωρήσει σε μια συλλογή και εξέταση όλων των πληροφοριών ενώ θα εξετάσει και αρκετές αγωγές που έχουν κατατεθεί σε βάρος του κολοσσού της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από τότε που ξέσπασε η υπόθεση αυτή.

Η Volkswagen εξόπλισε με το επίμαχο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων τους κινητήρες ορισμένων μοντέλων της για να νοθεύσει τα αποτελέσματα των ελέγχων των ρύπων.

Την ίδια ώρα η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας θα παραμείνει «σημαντικός πυλώνας» για την οικονομία, παρά την επιδεινούμενη κρίση που πλήττει τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, τη Volkswagen.

«Είναι μια ιδιαίτερα καινοτόμα και πολύ πετυχημένη βιομηχανία για τη Γερμανία, με πολλές θέσεις εργασίας», δήλωσε η εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών κατά τη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου. «Είναι ένας σημαντικός πυλώνας για τη γερμανική οικονομία και δεν βλέπουμε κανένα λόγο να αμφισβητείται ότι η εξαιρετική, καινοτόμα αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει ακριβώς έτσι και θα συνεχίσει να είναι ανταγωνιστική».

Η αυτοκινητοβιομηχανία, καμάρι της βιομηχανίας της χώρας, αντιπροσωπεύει σχεδόν το 20% των γερμανικών εξαγωγών και το 14% του ΑΕΠ.

--------------------

Στα «σχοινιά» η γερμανική κυβέρνηση για το σκάνδαλο της Volkswagen

Αρνείται ότι γνώριζε αλλά παραδέχεται επίγνωση των διαφορών στις τιμές από τις «δοκιμές» σε κανονικές συνθήκες.

Το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε σήμερα ότι γνώριζε πως η Volkswagen χρησιμοποιούσε τεχνολογία για να παραποιεί τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων παρόλο που μόλις πριν από μερικούς μήνες παραδέχθηκε ότι γνώριζε την ύπαρξη μιας γενικότερης διαφοράς μεταξύ των τιμών που καταγράφονται στις «δοκιμές» και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιούσε ειδικό λογισμικό για να αναγνωρίζει πότε ένα αυτοκίνητο υποβάλλεται σε κάποια μέτρηση, επιλέγοντας το πρόγραμμα οικονομικής λειτουργίας του οχήματος και χρησιμοποιώντας χημικές ουσίες προκειμένου να μειώνει τις εκπομπές ρύπων ώστε οι τιμές που καταγράφονταν στα τεστ να είναι χαμηλότερες από εκείνες που εμφανίζονταν σε κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Νωρίτερα φέτος, μέλη του κόμματος των Πρασίνων προκάλεσαν την κυβέρνηση αναφορικά με τις αποκλίσεις μεταξύ των εκπομπών κατά τη διάρκεια δοκιμών και κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης.

Το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών, μιλώντας εκ μέρους της κυβέρνησης, αναγνώρισε σε ανακοίνωση στις 28 Ιουλίου ότι είχε γνώση του θέματος και ότι επιδίωκε την επιβολή αυστηρότερων κανόνων. Η απάντηση, ωστόσο, δεν αναγνώριζε εσκεμμένη νοθεία στις μετρήσεις.

«Μέσω της βελτίωσης και της αναδιαμόρφωσης της διαδικασίας μέτρησης, μέσω του καθορισμού πολύ χαμηλότερων ορίων ανοχής καθώς και της χρήσης συνθηκών που είναι πιο κοντά στις πραγματικές, ο στόχος είναι να έχουμε πιο αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα», είπε η κυβέρνηση στην απάντησή της.

Παράλληλα, η κυβέρνηση αναγνώρισε ότι δεν είχαν γίνει αρκετά στο θέμα των συσκευών ελέγχου των εκπομπών προσθέτοντας ότι επεξεργαζόταν νέους «τεχνικούς κανονισμούς». Η εισαγωγή αυτών των κανόνων, πρόσθεσε, ήταν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Die Welt, η απάντηση της κυβέρνησης ισοδυναμεί με την παραδοχή ότι γνώριζε τα «κόλπα» στις μετρήσεις των οχημάτων, αλλά εκπρόσωπός της το αρνήθηκε.

«Δεν υπήρχε γνώση στο υπουργείο Μεταφορών της χρήσης της τεχνολογίας για τον έλεγχο των εκπομπών», δήλωσε ο εκπρόσωπος.


--------------------

Παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen

«Σοκαρισμένος» από την αποκάλυψη του σκανδάλου εμφανίστηκε ο Μάρτιν Βίντερκορν.

Την παραίτησή το υπέβαλε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Μάρτιν Βίντερκορν αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει πλήξει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στα 78 χρόνια ιστορίας της.

«Η Volkswagen χρειάζεται ένα νέο ξεκίνημα, επίσης και όσον αφορά το προσωπικό της. Ανοίγω το δρόμο για αυτό το νέο ξεκίνημα με την παραίτησή μου», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Βίντερκορν.

Στην ανακοίνωση το στέλεχος της εταιρείας δηλώνει ότι «σοκαρίστηκε» από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών και ιδίως από την αποκάλυψη ότι ήταν δυνατή μια τέτοια κακοδιαχείριση σε τόσο μαζική κλίμακα από την εταιρεία.

Το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές, ότι δηλαδή περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα της εταιρείας είναι εφοδιασμένα με ένα λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις από τη Δευτέρα. Οι γερμανικές και οι αμερικανικές αρχές διεξάγουν έρευνα για την υπόθεση, η εταιρεία κινδυνεύει με πρόστιμο που θα μπορούσε να αγγίξει και τα 16 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η μετοχή της υποχώρησε κατά 20% χθες.

Ο 68χρονος Βίντερκορν διοικούσε την αυτοκινητοβιομηχανία από το 2007. Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο η απόφαση για τον αντικαταστάτη του θα ληφθεί την Παρασκευή.



--------------------

Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.