Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

ΟΤΑ - Δήμοι: Θέματα προϋπολογισμών, προσωπικού και ΕΣΠΑ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Εγκύκλιος Βούτση για θέματα προσωπικού των ΟΤΑ

Διευκρινίσεις προς τις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας.

Διευκρινήσεις για θέματα προσωπικού της τοπικής αυτοδιοίκησης που ρυθμίζονται με τον «νόμο Κατρούγκαλου» (4325/15) παρέχει εγκύκλιος του υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκου Βούτση προς τις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας.

Ειδικότερα, με το άρθρο 26 εξομοιώνονται οι μουσικοί των ΟΤΑ α΄ βαθµού και των νοµικών προσώπων αυτών (δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου), µε τους μουσικούς αρμοδιότητας του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, µε την κοινή υπαγωγή τους σε κλάδο ΤΕ Μουσικών. Η κατάταξη γίνεται αυτοδίκαια από την έναρξη ισχύος του νόμου, δηλαδή από τις 11 Μαΐου 2015, εφόσον διαθέτουν απολυτήριο εξατάξιου Γυμνασίου ή Λυκείου, πτυχίο ή δίπλωμα μουσικής ειδίκευσης αναγνωρισμένου μη ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος και πτυχίο μουσικής ειδικότητας.

Επίσης, με το άρθρο 35 παρατείνονται οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του προσωπικού των φορέων των ΟΤΑ που απασχολείται στις συγχρηματοδοτούμενες δομές Κέντρων Ηµερήσιας Φροντίδας Ηλικιωµένων (ΚΗΦΗ), Κέντρων ∆ιηµέρευσης- Ηµερήσιας Φροντίδας (ΚΕ∆ΗΦ) και των Κέντρων Στήριξης ΡΟΜΑ και ευπαθών Οµάδων, ώστε να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι παρεχόμενες υπηρεσίες, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξης των φορέων στο νέο κύκλο των αντίστοιχων πράξεων της τρέχουσας Προγραμματικής Περιόδου 20124-2020 του ΕΣΠΑ και πάντως όχι πέρα της 31/12/2015. Η παράταση είναι υποχρεωτική και δεν απαιτείται έγκριση της ΠΥΣ (Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου).

Η εγκύκλιος ενημερώνει ακόμα ότι διατηρείται για τους ΟΤΑ η εξαίρεση από την υποχρέωση χορήγησης έγκρισης από την Επιτροπή της ΠΥΣ 33/2006 για τις παρακάτω περιπτώσεις προσλήψεων: έκτακτο προσωπικό για την εκτέλεση έργων αυτεπιστασίας, υδρονομείς άρδευσης, προσωπικό για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών ή πρόσκαιρων ή εποχικών αναγκών με διάρκεια σύμβασης δυο ή κατ’ εξαίρεση τριών μηνών, εργατοτεχνικό προσωπικό έως πέντε ημερομισθίων, προσωπικό ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ανταποδοτικού χαρακτήρα και προσωπικό ορισμένου χρόνου ή συμβασιούχοι μίσθωσης έργου επί αντιτίμω. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα για κατ’ εξαίρεση πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου για πυρασφάλεια και ναυαγοσωστική κάλυψη των ακτών με διάρκεια σύμβασης τριών μηνών σε συνολικό διάστημα δώδεκα μηνών χωρίς έγκριση της ΠΥΣ 33/2006.

----------------

«Μαχαίρι» στους προϋπολογισμούς των δήμων

Ισοσκελισμένα θα πρέπει να είναι και τα ανταποδοτικά τέλη.

Περιορισμένες θα εξακολουθήσουν να είναι οι δαπάνες των δήμων, καθώς η υποχρέωση για ισοσκελισμένους ή πλεονασματικούς προϋπολογισμούς ισχύει και για το οικονομικό έτος 2016. Ισοσκελισμένα θα πρέπει να είναι και τα ανταποδοτικά τέλη (ύδρευση, καθαριότητα, φωτισμός), ενώ σε περίπτωση ελλειμμάτων η αύξηση των δημοτικών τελών είναι μονόδρομος.

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υπουργού Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης Νίκου Βούτση και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα, ζητείται από τους δήμους η κατάρτιση «ρεαλιστικών» προϋπολογισμών, δεδομένου ότι με βάση τον ν. 4270/2014 η δημοσιονομική θέση των ΟΤΑ ως φορέων Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να είναι ισοσκελισμένη ή πλεονασματική.

Στην ΚΥΑ, υπογραμμίζεται ιδιαίτερα η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα, δυνατά επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό, ενδεικτικά αναφέρονται οι δαπάνες στις οποίες θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης χαμηλότερου ύψους ποσών σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος:

- οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας,

- οι δαπάνες υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κ.ο.κ.

- οι επιχορηγήσεις ΝΠΔΔ, αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδύνατους κ.ο.κ.) πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες.

Η σύναψη δανείων επιτρέπεται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση επενδύσεων και δεν επιτρέπεται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών. Κατ’ εξαίρεση παρέχεται η δυνατότητα στους δήμους που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, να συνομολογούν δάνεια με αποκλειστικό σκοπό την χρηματοδότηση των χρεών τους, τα οποία προέρχονται από πάσης φύσεως δαπάνες.

----------------

SOS για τα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ δημοτικά έργα

Επιστολή Πατούλη στον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη.

Στον «αέρα» βρίσκονται δημοτικά έργα, χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, εξαιτίας έλλειψης χρηματοδότησης, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), την οποία γνωστοποιείται το περιεχόμενο επιστολής του προέδρου της ΚΕΔΕ Γιώργου Πατούλη προς τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη.

Ο κ. Πατούλης, στην επιστολή του, προειδοποιεί για το ενδεχόμενο διακοπής των εργασιών σε συμβασιοποιημένα έργα σε δήμους όλης της χώρας, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013, και τον κίνδυνο να κληθούν οι δήμοι να επωμιστούν το κόστος.

Επισημαίνει, επίσης, την υποχρηματοδότηση των υλοποιούμενων έργων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με αποτέλεσμα την ύπαρξη διακοπής εργασιών για το μεγαλύτερο μέρος των εκτελούμενων έργων των Δήμων και την παράταση της περιόδου επιλεξιμότητας του ΕΣΠΑ 2007-13 μέχρι την 31-12-2016.

Σημειώνεται, πως σύμφωνα με στοιχεία, από σχετική έρευνα της ΚΕΔΕ, σε 113 δήμους (δηλαδή το 1/3 του συνόλου της Χώρας), έχει γίνει διακοπή εργασιών σε 387 έργα συνολικού συμβασιοποιημένου προϋπολογισμού περί τα 600 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, αναφέρει η ΚΕΔΕ, για το σύνολο των δήμων το συνολικό ποσό των συμβάσεων για τις οποίες οι εργοληπτικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε διακοπή εργασιών εκτιμάται περί το 1,2 δισ. ευρώ.

Καθίσταται σαφές ότι το ζήτημα της έγκαιρης πληρωμής των εταιριών για τα υλοποιούμενα έργα του ΕΣΠΑ 2007-13, λόγω της μη χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μετακυλύεται προς τους δήμους, με τη δημιουργία τεράστιων ευθυνών για τις δημοτικές αρχές (δημοσιονομικές, ποινικές, πειθαρχικές κ.λπ.) από την πιθανή ματαίωση των έργων, αλλά και την υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων που μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί για την χρηματοδότησή τους, σημειώνει η ΚΕΔΕ.

Επισημαίνει δε πως ο κ. Πατούλης αναφέρει στην επιστολή του τονίζει πως «η σχετική κατάσταση τείνει να καταστεί μη διαχειρίσιμη, καθότι πλέον οι εργοληπτικές εταιρείες κινούν τις διαδικασίες της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 1418/84, απαιτώντας από τους δήμους την καταβολή της συνολικής ζημίας, που έχουν υποστεί λόγω της διακοπής των εργασιών», και ζητά από τον υπουργό, «λαμβάνοντας υπόψη τη δεδομένη χρονική στιγμή που βρισκόμαστε (5 μήνες πριν τη λήξη της περιόδου επιλεξιμότητας) καθώς και την κρισιμότητα και τον κατεπείγοντα χαρακτήρα των προβλημάτων αυτών, να αναλάβετε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας, τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για τη διευθέτησή τους».


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.