Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Τα νέα στοιχεία για τον συγκυβερνήτη - Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πτήσεων και τι γίνεται με τις αποζημιώσεις

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ο «σκοτεινός» πιλότος που αλλάζει τους αιθέρες

Ένας ψυχικά άρρωστος συγκυβερνήτης οδηγεί στο θάνατο 149 ανθρώπους και κλονίζει την ασφάλεια των πτήσεων.
Η ψυχική αρρώστια του Andreas Lubitz (Αντρέας Λούμπιτς), του ανθρώπου που πήρε ένα αεροπλάνο με 149 ακόμη ανθρώπους και το οδήγησε μεθοδικά στο θάνατο φαίνεται ότι θα γράψει μια νέα σελίδα στην ασφάλεια των πτήσεων και στους κανόνες που ακολουθούνται στον αέρα.

Όπως μετά την 11η Σεπτεμβρίου άλλαξαν ριζικά οι κανόνες, έτσι αναμένεται να γίνει και μετά το τραγικό συμβάν με την Germanwings. Ήδη μάλιστα κάτι άρχισε να αλλάζει.

Αεροπορικές εταιρείες ανακοινώνουν ότι γίνεται υποχρεωτική η παρουσία δύο πιλότων στο πιλοτήριο κατά την πτήση προκειμένου να αποφευχθούν περιστατικά όπως αυτό με τον καταθλιπτικό Αντρέα Λούμπιτς, ενώ ήδη ξεκινούν συζητήσεις για βελτίωση του συστήματος εισόδους στο πιλοτήριο, αλλά και ενδεχομένως για διαρκή ψυχολογικά τεστ στους πιλότους.

Όπως είναι φυσικό το τραγικό συμβάν με το Airbus στις γαλλικές Άλπεις αλλάζει τα δεδομένα και ανοίγει τις συζητήσεις.

Συγκεκριμένα:

- Μετά την 11η Σεπτεμβρίου τα πιλοτήρια θωρακίστηκαν. Άδεια για να εισέλθει κάποιος στο πιλοτήριο χορηγείται μόνο από τους πιλότους, και αφού ένα μέλος του πληρώματος χρησιμοποιήσει το εσωτερικό τηλέφωνο για να επικοινωνήσει μαζί τους. Στον διακόπτη που ανοίγει την πόρτα, έχουν πρόσβαση οι πιλότοι.

Το σύστημα ασφαλείας με τις θωρακισμένες πόρτες που όπως φάνηκε δεν σπάνε ούτε με τσεκούρι, δίνει αρκετές εναλλακτικές, όμως βασίζεται σε μία και μόνη παραδοχή. Ότι ο καλός είναι μέσα στο πιλοτήριο και ο κακός έξω από αυτό. Έτσι πάντα ο πιλότος που είναι μέσα έχει δυνατότητα να μπλοκάρει οποιονδήποτε είναι από έξω ακόμη και αν έχει κωδικούς.

Δηλαδή ο πιλότος μπορεί να παρακάμψει ακόμη και τον κώδικα έκτακτης ανάγκης που χρησιμοποιεί κάποιος που βρίσκεται έξω από το πιλοτήριο, χρησιμοποιώντας το διακόπτη εναλλαγής μέσα από το πιλοτήριο. Έτσι μπορεί να τον μπλοκάρει έξω για όσο χρονικό διάστημα θέλει. Άλλωστε η πόρτα δεν μπορεί να ανοίξει για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα μεταξύ πέντε και 20 λεπτών μετά τη χρήση των κωδικών. Δηλαδή αυτός που είναι από έξω μπορεί κάθε πέντε λεπτά να χρησιμοποιεί τον κωδικό, όμως από μέσα ο πιλότος μπορεί χειροκίνητα να τον μπλοκάρει.

Ακριβώς αυτό χρησιμοποίησε ο ψυχικά άρρωστος Andreas Lubitz και έριξε το αεροπλάνο κρατώντας τον πιλότο εκτός.

Αυτό που πλέον εξετάζεται είναι να αναβαθμιστεί το σύστημα και να υπάρχουν εναλλακτικές.



- Ήδη πολλές αεροπορικές εταιρείες κάνουν υποχρεωτική την παρουσία δύο πιλότων στο πιλοτήριο. Η ομοσπονδία των γερμανικών επιχειρήσεων της πολιτικής αεροπορίας (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft e.V, BDL) ανακοίνωσε απόψε ότι σκοπεύει να επιβάλει στο άμεσο μέλλον ως κανόνα το να βρίσκονται πάντοτε στο πιλοτήριο όλων των αεροσκαφών εν πτήσει δύο πρόσωπα. Ανάλογες κινήσεις ανακοίνωσε η Easyjet, ενώ η Air Canada ανακοίνωσε ότι αλλάζει την πολιτική της ώστε να διασφαλίσει πως σε όλες τις πτήσεις της θα υπάρχουν πάντα δύο άνθρωποι στο πιλοτήριο.

- Με δεδομένο το γεγονός ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τον συγκυβερνήτη, όπως δείχνουν και τα μέχρι τώρα στοιχεία, έχουν ανοίξει συζητήσεις αναφορικά με τα ψυχολογικά τεστ. Μέχρι σήμερα οι πιλότοι περνούν τα ψυχολογικά τεστ μια φορά για να γίνουν πιλότοι. Ωστόσο πλέον πληθαίνουν οι φωνές ότι θα πρέπει να περνούν αυτά τα τεστ σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους.

Ο ψυχικά ασθενής, ακατάλληλος Andreas Lubitz

Όλες οι έρευνες στρέφονται πλέον στην προσωπική του ζωή, αλλά και στον ιατρικό φάκελό του με τις αποκαλύψεις να διαδέχονται η μία την άλλη.

Στόχος να απαντηθεί ένα μεγάλο «γιατί». Γιατί αυτός ο άνθρωπος, ο Αντρέα Λούμπιτς (Andreas Lubitz), μπήκε στο πιλοτήριο αποφασισμένος να πάρει στο θάνατο μαζί του 149 ακόμη ανθρώπους.

Πληροφορίες λένε ότι στοιχεία που βρέθηκαν σπίτι του δείχνουν ότι ήταν ψυχικά άρρωστος και οι αποκαλύψεις για το μυστικό του σκοτεινού συγκυβερνήτη είναι συγκλονιστικές καθώς ο άνθρωπος που πέταγε το αεροπλάνο είχε νοσηλευτεί σε ψυχιατρείο με κρίσεις πανικού. Η νοσηλεία του έγινε πριν από έξι χρόνια και κράτησε περίπου έξι μήνες. Από τότε μάλιστα ο συγκυβερνήτης ήταν υπό παρακολούθηση.

Το μεγάλο ερώτημα ήταν πώς κατάφερε να περάσει τελικά τα ψυχολογικά τέστ και να βρεθεί μέσα στο πιλοτήριο του αεροπλάνου. Ο νεαρός μάλιστα είχε κριθεί «μη ικανός» για να πραγματοποιεί πτήσεις.

Σύμφωνα με τον φάκελο που βρήκαν οι Αρχές, ο 28χρονος όταν έκανε την εκπαίδευσή του στο Φοίνιξ της Αριζόνα διέκοψε γιατί παρουσίασε μαζικά ψυχολογικά προβλήματα. Έπασχε σοβαρότατα επεισόδια κατάθλιψης, άκουγε φωνές, και οι εκπαιδευτές τους τον έκριναν ακατάλληλο για πτήσεις. Δέχθηκε θεραπεία και αργότερα επέστρεψε να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του.

Ο Andreas Lubitz φαίνεται ότι αντιμετώπισε πρόσφατα μια ερωτική απογοήτευση. Φέρεται να χώρισε από τη φίλη του με την οποία συγκατοικούσε. Αυτό το γεγονός φέρεται να επηρέασε την ψυχολογία του...

Ξεκίνησε να εργάζεται για την αεροπορική εταιρεία Germanwings τον Σεπτέμβριο του 2013, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του. Είχε συμπληρώσει 630 ώρες πτήσης.

Η καταγωγή του ήταν από το Μονταμπόρ στη Ρηνανία - Παλατινάτο της Γερμανίας.

Ο Λούμπιτς ξεκίνησε την εκπαίδευσή του το 2008 και αρχικά εργάστηκε ως αεροσυνοδός.

Είχε διακόψει προσωρινά την εκπαίδευσή του το 2009 και νοσηλεύτηκε σε ψυχιατρείο, για να τη συνεχίσει λίγους μήνες αργότερα.

Τα τελευταία λεπτά της αγωνίας

Η πτήση 4U 9525 αναχώρησε από την Βαρκελώνη με 150 επιβάτες στις 7:01 ώρα Ελλάδος, στις 24 Μαρτίου. Το Airbus 320 άρχισε να πετά με κατεύθυνση την Γαλλία και μισή ώρα αργότερα, είχε φτάσει στα 38.000 πόδια.

Στις 7:30 ώρα Ελλάδος, το αεροσκάφος επικοινώνησε για τελευταία φορά με τον πύργο ελέγχου.

Ένα λεπτό αργότερα, στις 7:31 ώρα Ελλάδος, το Airbus άρχισε να χάνει ύψος. Ο Γάλλος εισαγγελέας Μπρις Ρόμπιν δεν έδωσε στη δημοσιότητα τους ακριβείς χρόνους από το ηχητικό, ωστόσο είπε ότι οι δύο πιλότοι είχαν τον έλεγχο τα πρώτα 20 λεπτά της πτήσης.

Ο συγκυβερνήτης ήταν πολύ ευγενικός στις απαντήσεις του προς τον πύργο ελέγχου, στη συνέχεια ήταν «λακωνικός», ιδιαίτερα όταν ο κυβερνήτης άρχισε να ενημερώνει για την προγραμματισμένη προσγείωση. Λίγη ώρα μετά, ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο, προφανώς για να επισκεφτεί την τουαλέτα.

Μάλιστα, στο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται ο κυβερνήτης να ζητά από τον Αντρέας Λούμπιτζ να αναλάβει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Στη συνέχεια, ακούγονται βήματα και την πόρτα του κόκπιτ να κλείνει.

Πλέον, ο Λούμπιτζ ήταν μόνος στο πιλοτήριο και τότε το αεροσκάφος να χάνει ύψος. Από εκεί και πέρα, μέσα σε δέκα λεπτά οδηγήθηκαν στο θάνατο 150 άνθρωποι. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, ο συγκυβερνήτης δεν είπε λέξη.

Στο ηχητικό ακούγεται ο κυβερνήτης που επιστρέφει. Άρχισε να χτυπά δυνατά την πόρτα ακόμη και με τσεκούρι. Ωστόσο, δεν έλαβε καμία απάντηση.

Στα τελευταία δευτερόλεπτα του ηχητικού, οι επιβάτες ακούγονται να ουρλιάζουν.

---------------

Ο ιατρικός φάκελος του Λούμπιτς δείχνει την αλήθεια

Είχε την ένδειξη SIC και έπρεπε να περνάει από ειδική ιατρική εξέταση.

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings Αντρέας Λούμπιτς είχε καταγεγραμμένη στο ιατρικό του πιστοποιητικό τη σημείωση SIC που σημαίνει «ειδική τακτική ιατρική εξέταση», σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

Ο εκπρόσωπος δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσει εάν η σημείωση «ειδική τακτική ιατρική εξέταση» αφορούσε την ψυχική ή την σωματική υγεία του πιλότου, διότι η πληροφορία είναι εμπιστευτικού χαρακτήρα.

"Εχουμε μία άδεια πιλότου και ένα ιατρικό πιστοποιητικό. Υπάρχει μία καταγραφή SIC, δήλωσε στη Wall Street Journal ο Χόλγκερ Κασπέρσκι.

«SIC σημαίνει ειδική τακτική εξέταση. Δεν γνωρίζουμε σε τι (ιατρική κατάσταση) αναφέρεται», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Η τελευταία ιατρική εξέταση του Αντρέας Λούμπιτς χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Ο Χόλγκερ Κασπέρσκι δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει πληροφορία που δημοσιεύθηκε στη γερμανική Bild σύμφωνα με την οποία η ένδειξη SIC είναι πιθανόν να αφορά σοβαρές ψυχολογικές διαταραχές.

---------------

Αποκαλύψεις-σοκ για τον συγκυβερνήτη της Germanwings

Έσκιζε τα χαρτιά άδειας του γιατρού και έκρυβε την ψυχική του ασθένεια.

Σοκ προκαλεί η αποκάλυψη του εισαγγελέα του Ντίσελντορφ ότι ο Λούμπιτς την ημέρα της συντριβής είχε δηλώσει ασθένεια, αλλά τελικά πέταξε.

Εισαγγελείς που διερευνούν τη συντριβή της Germanwings ανέφεραν μάλιστα ότι υπάρχουν ενδείξεις πως ο συγκυβερνήτης έκρυψε την ψυχική του ασθένειά του από τους εργοδότες του.

Μάλιστα βρέθηκε και σημείωμα ιατρικής αξιολόγησης τσαλακωμένο και μισοσκισμένο για τη δήλωση της ασθένειάς του τη μοιραία μέρα.

Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτουν Γερμανοί εισαγγελείς ο Λούμπιτς που ήταν άρρωστος και παρακολουθούνταν από γιατρό, έπαιρνε τα χαρτιά της άδειας, τα έσκιζε και δεν τα εμφάνιζε ποτέ.

Τα έγγραφα των αδειών από το γιατρό βρέθηκαν κατά την έρευνα στα δύο σπίτια του. Κατά την έρευνα, δεν βρέθηκε σημείωμα αυτοκτονίας ούτε προέκυψαν στοιχεία που να παραπέμπουν σε πολιτικά ή θρησκευτικά κίνητρα για την ενέργειά του.

Ωστόσο αποκαλύφθηκε ότι βρέθηκαν ψυχοφάρμακα.

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings Αντρέας Λούμπιτς είχε καταγεγραμμένη στο ιατρικό του πιστοποιητικό τη σημείωση SIC που σημαίνει ειδική τακτική ιατρική εξέταση, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

Μάλιστα οι αστυνομικοί εντόπισαν ένα στοιχείο στον υπολογιστή του αναφορικά με τον χωρισμό του από τη σύντροφό του μετά από επτά χρόνια. Το συγκεκριμένο στοιχείο φαίνεται να δείχνει την κακή ψυχολογική του κατάσταση και την κατάθλιψη στην οποία βυθίστηκε.

---------------

Προσομοίωση της δολοφονικής πτήσης της Germanwings

Δείτε το βίντεο.

Προσομοίωση της πτήσης που οδήγησε στο θάνατο 150 ανθρώπους έκανε το skynews.

Στο βίντεο φαίνεται η πορεία που ακολούθησε το αεροπλάνο και οι κινήσεις του ψυχικά άρρωστου συγκυβερνήτη της πτήσης 9525 της Germanwings Αντρέας Λούμπιτς.

Εισαγγελείς που διερευνούν τη συντριβή της Germanwings ανέφεραν μάλιστα ότι υπάρχουν ενδείξεις πως ο συγκυβερνήτης έκρυψε την ψυχική του ασθένειά του από τους εργοδότες του.

Μάλιστα βρέθηκε και σημείωμα ιατρικής αξιολόγησης τσαλακωμένο και μισοσκισμένο για τη δήλωση της ασθένειάς του τη μοιραία μέρα.

Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτουν Γερμανοί εισαγγελείς ο Λούμπιτς που ήταν άρρωστος και παρακολουθούνταν από γιατρό, έπαιρνε τα χαρτιά της άδειας, τα έσκιζε και δεν τα εμφάνιζε ποτέ.

Δείτε το βίντεο



---------------

Tα πρώτα πλάνα στο έδαφος από τα συντρίμμια του Airbus

Δείτε το βίντεο που δημοσίευσε το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών.

Ένα βίντεο το οποίο περιλαμβάνει τις πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής του αεροσκάφους της Germanwings έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών.

Στο βίντεο διακρίνονται τα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους, αλλά και οι προσπάθειες των διασωστών να περισυλλέξουν τις σορούς των 150 θυμάτων.



---------------

Την πλήρη διερεύνηση των αιτιών της συντριβής του Α320 ζητά η ΙΑΤΑ

«Μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον».

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) έκανε έκκληση σήμερα, με ανακοίνωσή της, για την πλήρη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στις γαλλικές Άλπεις, προκειμένου να ληφθούν μέτρα για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες στο μέλλον.

«Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί πλήρως η έρευνα για να καθορίσουμε τα μέτρα που μπορούν να αποτρέψουν την επανάληψη μιας τέτοιας τραγωδίας», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΙΑΤΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα στη Γενεύη.

Η Διεθνής Ένωση σημειώνει ότι «τα συμφέροντα της αεροπορικής ασφάλειας εξυπηρετούνται καλύτερα με αποφάσεις που βασίζονται στην πληροφόρηση και την πλήρη κατανόηση (των αιτιών) ενός δυστυχήματος ή ενός θέματος που αφορά την ασφάλεια».

Η ΙΑΤΑ τονίζει εξάλλου ότι τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και αφορούν κατά κύριο λόγο τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι «χαρακτηριστικά της προσέγγισης που έχει η βιομηχανία, η οποία θέτει ως βασική προτεραιότητά της την ασφάλεια». Υπενθυμίζει όμως ότι «υπάρχει μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσέγγιση όσον αφορά την έρευνα μετά από ένα δυστύχημα, την οποία η βιομηχανία στηρίζει πλήρως».

Μετά την αποκάλυψη ότι ο συγκυβερνήτης του Α320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings πιθανότατα το οδήγησε σκόπιμα στη συντριβή του, πολλές αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να επιβάλουν τη μόνιμη παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο στις πτήσεις μέσων αποστάσεων. Το μέτρο αυτό ίσχυε ήδη στις ΗΠΑ, ενώ το εφάρμοζαν επίσης η φιλανδική εταιρεία Finnair, η ιρλανδική Ryanair και η ισπανική Iberia. Από σήμερα το υιοθέτησαν επίσης:

-όλες οι γερμανικές εταιρείες: Lufthansa, AirBerlin, Condor, TuiFly και DHL/European Air Transport Leipzig.
-οι αυστριακές εταιρείες Austrian Airlines (θυγατρική της γερμανικής Luftansa) και Flyniki (θυγατρική της Air Berlin).
-οι βρετανικές EasyJet και Thomson Airways (TUI).
-οι καναδικές εταιρείες Air Canada, Air Transat και WestJet
-η γαλλική Corsair International (TUI France)
-η λετονική εταιρεία AirBaltic
-οι σκανδιναβικές Norwegian Air Shuttle και Icelandair
-η ελβετική Swiss (θυγατρική της Lufthansa).

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπλοΐας (EASA) προς το παρόν δεν έχει επιβάλει τη συνεχή παρουσία δύο προσώπων στο πιλοτήριο όταν ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης αναγκάζονται να βγουν από αυτό, για παράδειγμα για να πάνε στην τουαλέτα.

Στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων συνήθως το πλήρωμα του πιλοτηρίου αποτελείται από τρία πρόσωπα, έναν κυβερνήτη και δύο συγκυβερνήτες, έτσι που στο κόκπιτ να υπάρχουν πάντα τουλάχιστον δύο άτομα.

---------------

Οι αποζημιώσεις για το Airbus θα καταβληθούν κανονικά

«Το ότι επρόκειτο για αυτοκτονία δεν αλλάζει τίποτα».

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα καταβάλουν αποζημιώσεις σε κάθε περίπτωση, για τις ανθρώπινες και τις υλικές απώλειες από τη συντριβή του Α320 της Germanwings.

Έτσι, οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν ακόμη και αν αποδειχθεί ότι η πτώση του προκλήθηκε σκόπιμα από ένα μέλος του πληρώματος, ανέφεραν σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγές προσκείμενες στην έρευνα.

«Το γεγονός ότι επρόκειτο για αυτοκτονία δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά στα ασφαλιστήρια (...). Δεν τίθενται εξαιρέσεις», εξήγησε μια πηγή του ασφαλιστικού τομέα.

Το Airbus της γερμανικής εταιρείας χαμηλού κόστους, που πραγματοποιούσε την πτήση από τη Βαρκελώνη στο Ντίσελντορφ, συνετρίβη την Τρίτη στις Άλπεις και όλοι οι επιβάτες του, 150 άνθρωποι, σκοτώθηκαν. Κατά τα φαινόμενα, ο 28χρονος συγκυβερνήτης κλειδώθηκε στο πιλοτήριο μόνος του, επωφελούμενος από την ολιγόλεπτη αποχώρηση του κυβερνήτη, και έριξε το αεροπλάνο στο βουνό.

Η εισαγγελία του Ντίσελντορφ αποκάλυψε ότι ο συγκυβερνήτης είχε αποκρύψει πως του είχε δοθεί αναρρωτική άδεια για την ημέρα που έγινε το δυστύχημα. Ωστόσο, η ασφαλιστική κάλυψη δεν αμφισβητείται ακόμη και εάν η ασθένεια έχει αποκρυβεί από την εργοδότρια εταιρεία.

«Το γεγονός ότι ο συγκυβερνήτης δεν ενημέρωσε για την ασθένειά του δεν καταργεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο της Lufthansa γιατί ο κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα στην ιδιωτικότητα και έχει ο ίδιος την ευθύνη αν αποκρύπτει γεγονότα», υπογράμμισε ο νομικός σύμβουλος μιας αεροπορικής εταιρείας.

Όσον αφορά τις ανθρώπινες απώλειες, οι συγγενείς των θυμάτων θα λάβουν μια προκαθορισμένη προκαταβολή, ανεξαρτήτως της ηλικίας, του εισοδήματός τους ή του φύλου τους. «Στη συνέχεια, εναπόκειται στην κάθε οικογένεια να διεκδικήσει, συνήθως με τη βοήθεια του δικηγόρου της, το ποσό της αποζημίωσης που επιθυμεί», πρόσθεσε η πηγή του ασφαλιστικού τομέα.

Ο Έλμαρ Γκεμούλα, καθηγητής αεροπορικού δικαίου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, όταν ρωτήθηκε για το θέμα από τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post, έκρινε ότι θα ζητηθεί από τους συγγενείς ως αποζημίωση από τη Lufthansa ένα σχετικά μικρό ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-30 εκατομμυρίων ευρώ.

---------------


Πρώτη βοήθεια 50.000 ευρώ για κάθε επιβάτη προσφέρει η Germanwings

Το ποσό δεν έχει σχέση με τις αποζημιώσεις.

Μια πρώτη βοήθεια ύψους έως και 50.000 ευρώ ανά επιβάτη, προσφέρει στους οικείους των θυμάτων η εταιρεία Germanwings, για την κάλυψη των άμεσων εξόδων τους, μετά την πτώση του Airbus A320.

Αυτή η πρώτη βοήθεια, η οποία είναι ανεξάρτητη από τις αποζημιώσεις που αναμένεται να δοθούν λόγω της ευθύνης της εταιρείας, δεν θα ζητηθεί να επιστραφεί σε καμία περίπτωση, διαβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Γαλλικό Πρακτορείο, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία που μετέδωσε πρώτη η βερολινέζικη εφημερίδα Tagesspiegel.

Σύμφωνα με τον Χόλγκερ Χοπερντίτσελ, ένα δικηγόρο ειδικευμένο στις αεροπορικές μεταφορές τον οποίο επικαλέστηκε η Ταγκεσπίγκελ, η Lufthansa, η μητρική εταιρεία, ενδέχεται να καταβάλει αρκετές δεκάδες ως αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ανά θύμα ως αποζημίωση, όταν οι οικείοι των επιβατών διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Η ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών σε περίπτωση δυστυχήματος καθορίζεται με βάση τη Σύμβαση του Μόντρεαλ για την Ευθύνη των Αερομεταφορέων (1999), η οποία προβλέπει ένα όριο 143.000 ευρώ ανά θύμα. Ωστόσο αυτό το όριο μπορεί να ξεπεραστεί και στην «πράξη» οι αεροπορικές εταιρείες «σπανίως το επικαλούνται», ανέφερε ένας νομικός σύμβουλος μιας επιχείρησης του κλάδου, ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Έλμαρ Γκεμούλα, καθηγητής αεροπορικού δικαίου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, ερωτηθείς για το θέμα από τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post, έκρινε ότι θα ζητηθεί από τους συγγενείς ως αποζημίωση από τη Lufthansa ένα σχετικά μικρό ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-30 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά.


---------------

Γιατροί είχαν δώσει άδεια στο συγκυβερνήτη του Airbus τη μοιραία ημέρα

Ο Λούμπιτζ φαίνεται πως είχε σκίσει τα χαρτιά και δεν είπε τίποτα στην εταιρεία.

Στο στόχαστρο των παγκόσμιων ΜΜΕ έχει βρεθεί ο Αντρέας Λούμπιτζ, συγκυβερνήτης του μοιραίου Airbus της Germanwings, ο οποίος όπως φαίνεται έριξε το σκάφος, οδηγώντας στο θάνατο 150 επιβάτες.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας The Rheinische Post, δύο γιατροί είχαν υπογράψει χαρτί στον Αντρέα Λούμπιτς της μοιραίας πτήσης να μην πάει στη δουλειά του. Ωστόσο, ο συγκυβερνήτης επέλεξε να το κρατήσει κρυφό και να εμφανιστεί κανονικά στην εργασία του. Σύμφωνα με την εφημερίδα, ο Λούμπιτς πήγε κανονικά στη δουλειά του, καθώς φοβόταν πως θα του αφαιρεθεί η άδεια για να πιλοτάρει, εάν δεν παρουσιαστεί.

Οι γερμανικές αρχές επιβεβαίωσαν πως βρήκαν κατεστραμμένα ιατρικά σημειώματα στο σπίτι του 28χρονου, κατά την έρευνα που διεξήχθη. Το γεγονός αυτό «επιβεβαιώνει το προσωρινό πόρισμα ότι ο νεκρός έκρυβε την πάθησή του από τους εργοδότες και συναδέλφους του», δήλωσε ο εισαγγελέας του Ντίσελντορφ.

Ωστόσο, η Germanwings δήλωσε ότι δεν γνώριζε την ύπαρξη ιατρικών σημειωμάτων για το συγκυβερνήτη. «Η Germanwings δηλώνει ότι η εταιρεία δεν είχε αναφορές ασθενείας για τη συγκεκριμένη μέρα», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Σύμφωνα με την Bild, ο Λούμπιτς είχε ιστορικό κατάθλιψης και έπρεπε να πάρει 11 μήνες άδειας από την εκπαίδευσή του στην Αριζόνα πριν λάβει την άδεια πιλότου. Ο προσωπικός φάκελος του ίδιου στη γερμανική αρχή επίβλεψης των αερομεταφορών (Luftfahrtbundesamt) και η άδεια του, έφεραν τον κώδικα «SIC» που υποδεικνύει ότι υπόκειται σε συχνούς ιατρικούς ελέγχους.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr ,  http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.