Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Οδήγηση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα όταν κινούμαστε σε επαρχία είναι το μικρό πλάτος των δρόμων. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση είναι μία, αυξάνοντας τους κινδύνους κατά τη διάρκεια του προσπεράσματος.

Οι συχνές διακυμάνσεις στη μορφολογία του εδάφους, η έντονη βλάστηση, καθώς και οι υψομετρικές διαφορές καθιστούν πολλές στροφές «τυφλές», αφού μειώνουν τη δυνατότητα του οδηγού να έχει επαρκή ορατότητα.

Αρκετά συχνό φαινόμενο είναι η ύπαρξη κάθε μορφής εμποδίων μέσα στο οδόστρωμα, από κλαδιά και ολόκληρα δέντρα, μέχρι χώματα και πέτρες κάθε μεγέθους.

Τα γεωργικά μηχανήματα κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα και σε συνδυασμό με το μικρό πλάτος του δρόμου κάνουν την προσπέραση δύσκολη υπόθεση. Σαφώς πιο επικίνδυνα είναι κατά τη διάρκεια της νύχτας, αφού η πλειονότητα αυτών των οχημάτων δε φέρει φωτιστικά σώματα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο υπάρχουν πάρα πολλά σημεία που δείχνουν την εγκατάλειψη από μέρους της πολιτείας, σε όλο της το μεγαλείο. Στην πράξη αυτό σημαίνει οδόστρωμα κακής ποιότητας, με λακκούβες, σαμαράκια "δολοφόνους" των αναρτήσεων του οχήματος μας, αν όχι δικούς μας, ρωγμές και "σπασίματα".

Στους επαρχιακούς δρόμους, η στάθμευση για κάποια έκτακτη ανάγκη γίνεται αναπόφευκτα στην άκρη του δρόμου, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν έχει προβλεφθεί η δημιουργία αντίστοιχων χώρων. Αν οι καταστάσεις επιβάλλουν τη στάθμευση, αποφύγετε την τοποθέτηση του αυτοκίνητου πριν ή μετά από στροφή, χρησιμοποιήστε τα alarm, ενώ φυσικά θα βοηθήσει και η ύπαρξη του ειδικού τριγώνου.

Στις νυχτερινές διαδρομές ο ελλιπής ή ανύπαρκτος φωτισμός σε συνδυασμό με τη διαγράμμιση της ασφάλτου -αν υπάρχει- που συνήθως είναι ελλιπής ή μισοσβησμένη δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο τον οδηγό που δεν μπορεί να ξεχωρίσει πού αρχίζει και πού τελειώνει ο δρόμος.

Η είσοδος των αυτοκινήτων στις κατοικημένες περιοχές γίνεται πολύ γρήγορα και είναι πιθανό ο οδηγός να μην έχει προλάβει να μειώσει την ταχύτητα του οχήματός του. Υπέργηροι πολίτες και παιδιά κάθε ηλικίας βρίσκονται διαρκώς στη μέση του κεντρικού δρόμου κάθε χωριού, αγνοώντας προφανώς τους κινδύνους που παραμονεύουν. Η ταχύτητα του οχήματός μας πρέπει να είναι χαμηλή, ενώ απαιτείται εγρήγορση και προνοητικότητα.

Ένα ακόμα «μελανό σημείο» των επαρχιακών δρόμων είναι η ελλιπής ή κατεστραμμένη σήμανση. Πινακίδες πίσω από πυκνή βλάστηση ή πεσμένες μετά από κάποιο ατύχημα είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, συχνά δε αποτελούν στόχο ασκήσεων επίδοξων κυνηγών.

Στους επαρχιακούς δρόμους είναι σίγουρο ότι θα συναντήσουμε ζώα. Προσοχή γιατί μια πιθανή σύγκρουση μπορεί να αποβεί μοιραία τόσο για το ζώο όσο και για εμάς.

Πεζοί στον δρόμο

Το επαρχιακό οδικό δίκτυο δε διαθέτει τις απαραίτητες διαβάσεις πεζών με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να διασχίζουν το δρόμο ή να περπατούν παράλληλα με αυτόν, σε όποιο σημείο τους εξυπηρετεί.

Σε συνδυασμό με τις ιδιάζουσες συνθήκες, όπως "χασίματα", "τυφλές" στροφές, πυκνή βλάστηση και άλλα που μειώνουν την ορατότητά μας, ο ανέμελος πεζός της επαρχίας κινδυνεύει άμεσα, όσο και εμείς, είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες του οχήματος. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται και στην περίπτωση που ο πεζός συνοδεύεται από το απαραίτητο ζώο για μεταφορά φορτίων.


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.