Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Δικαίωμα σύνταξης λόγω αναπηρίας

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Τι ισχύει για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ

undefined

Η πλήρης κατανόηση των προϋποθέσεων που ορίζουν το δικαίωμα σύνταξης λόγω αναπηρίας των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ έχει ιδιαίτερη σημασία για την αποφυγή παρεξηγήσεων ή παρερμηνειών.

Ισχύουν τα ακόλουθα:

Σύνταξη λόγω αναπηρίας δικαιούται ο ασφαλισμένος του ΟΑΕΕ εάν έγινε ανάπηρος κατά τη διάρκεια που ήταν εγγεγραμμένος στον Οργανισμό έχοντας ήδη πραγματοποιήσει πέντε έτη ασφάλισης, από τα οποία τα δύο έτη έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στα πέντε τελευταία έτη πριν από την επέλευση της αναπηρίας ή τη διακοπή της ασφάλισης.

Σύνταξη λόγω αναπηρίας δικαιούνται επίσης οι ασφαλισμένοι που έχει πραγματοποιήσει 15 έτη ασφάλισης μετά δε την διακοπή της ασφάλισης και μέχρι την επέλευση της αναπηρίας δεν έχουν ασφαλιστεί σε άλλο ασφαλιστικό φορέα κυρίας ασφάλισης ή στο Δημόσιο.

Όταν ο ασφαλισμένος του ΟΑΕΕ κριθεί οριστικά ανάπηρος από τις υγειονομικές επιτροπές, απαιτείται με την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης και η διακοπή του επαγγέλματος. Στην περίπτωση που ο ελεύθερος επαγγελματίας κριθεί προσωρινά ανάπηρος , δεν απαιτείται διακοπή της επιχειρηματικής δραστηριότητας από την αρμόδια ΔΟΥ για τη χορήγηση της σύνταξης. Υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι καταβάλλει τις ασφαλιστικές του εισφορές και δεν αυτοαπασχολείται.



2 σχόλια:

  1. εγω βρε παιδιά συνταξιοδοτήθηκα γιατί πάσχω απο πάρκινσον μετά απο 25 χρόνια εργασίασ στο Δημόσιο τομέα και συγκεκριμένα σε ΟΤΑ, μου χορηγήθηκε ποσοστό αναπηρίασ 80% απο την ΑΣΥΕ ( στο 401 ΣΝΑ) και γνωμοδ΄τησαν οτι χρειάζομαι τη βοήθεια συνοδού και ο συνταξιοδοτικόσ μου φορέασ δηλαδή το Δημόσιο (Γενικό Λογιστήριο του Κράτουσ μου είπαν οτι θα πάρω 30-40 ευρώ επίδομα αναπηρίασ επιπλέον απο τη σύνταξή μου η οποία έχει καθοριστεί στα 700 ευρώ, όσο για το επίδομα συνοδού δεν θα πάρω τίποτα. τηλεφώνησα και στην Πρόνοια και μου απάντησαν να απευθυνθώ στον συνταξιοδοτικό μου φορέα. τότε τι γνωμοδότησε η ΑΣΥΕ? ΜΠΟΡΕΊ ΚΆΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ? ΤΗΛ. 6956391909

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Ανώνυμος


    καλημέρα ανώνυμε... στο πιο πάνω (άσχετο με το θέμα) ερώτημα σας έχω να πω το εξής. τέτοιους είδους επίδομα δεν δίνει η πρόνοια... γιατί δεν υπάρχει μέσω αυτού. άρα καλώς απάντησε το γραφείο που μιλήσατε. τώρα στον φορέα σας των συνταξιοδοτικό πρέπει να επικοινωνήσετε να δείτε τι συμβαίνει. πότε περάσατε όμως από την ΑΣΥΕ;;; η απόφαση είναι σε ισχύ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.