Σάββατο 16 Απριλίου 2011

Επικοινωνία και συναλλαγές με το κράτος θα γίνονται μέσω e-mail

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Για πρώτη φορά κατοχυρώ­νεται θεσμικά στην Ελλάδα το δικαίωμα επιλογής των πολιτών και των επιχειρή­σεων για ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο



Το προσχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση προβλέπει για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις επικοινωνία και συναλλαγές με το κράτος μέσω e-mail. Το προσχέδιο έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται σύντομα να κατατεθεί στη Βουλή από τον αρμόδιο υπουργό κ. Γ. Ραγκούση. Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης αποτελεί έναν νόμο-πλαίσιο πάνω στον οποίο θα «χτιστεί» η μετα-ΚΕΠ εποχή για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Την ψήφιση του νόμου, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του Απριλίου, θα ακολουθήσει η υλοποίηση ενός φιλόδοξου επιχειρησιακού προγράμματος που θα περιλαμβάνει την εφαρμογή της «Κάρτας του Πολίτη» ως βασικού εργαλείου για την πιστοποίηση των πολιτών στα νέα πληροφοριακά συστήματα που θα διαμορφωθούν στην κρατική διοίκηση.

Η «Κάρτα του Πολίτη» θα αντικαταστήσει την ταυτότητα από τα τέλη του 2011 και θα ενσωματώνει «ψηφιακά κλειδιά» τα οποία θα αναγνωρίζουν τον χρήστη στα ηλεκτρονικά αρχεία του κράτους. Με το σχέδιο νόμου κατοχυρώνεται θεσμικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το δικαίωμα επιλογής των πολιτών και των επιχειρήσεων για ηλεκτρονική επικοινωνία με το κράτος.

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το κράτος θα πραγματοποιούνται και με τους παραδοσιακούς τρόπους, όπως είναι η αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών στις υπηρεσίες και η κατάθεση έντυπων αιτήσεων. Οσοι πολίτες δεν έχουν πρόσβαση ή δεν γνωρίζουν τον χειρισμό τεχνολογιών πληροφορικής θα μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Οι στόχοι
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, στόχος της νομοθετικής πρωτοβουλίας, είναι η μείωση της γραφειοκρατίας κατά 25%. Οι λιγότερες παρουσίες των πολιτών στα γκισέ των κρατικών υπηρεσιών θα συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση της διαφθοράς.

Κάθε πολίτης ή επιχείρηση μπορεί να λαμβάνει και να δίνει πληροφορίες, να έχει πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα, να καταθέτει αιτήσεις, δηλώσεις, δικαιολογητικά και να λαμβάνει τα αντίστοιχα έγγραφα από τις υπηρεσίες του Δημοσίου.

Θα ολοκληρωθεί η διαμόρφωση της Κεντρικής Διαδικτυακής Πύλης του Δημοσίου από την οποία θα παρέχονται ηλεκτρονικές υπηρεσίες των κρατικών φορέων στους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Προβλέπεται επίσης η ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των δημοσίων φορέων και πολιτών ή επιχειρήσεων και η πρόσβαση των πολιτών ή των επιχειρήσεων σε δημόσια έγγραφα. Τα ηλεκτρονικά έγγραφα θα διαθέτουν προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή και θα έχουν την ίδια νομική ισχύ με τα έντυπα που έχουν υπογραφή και σφραγίδα. Θα διαθέτουν επίσης «χρονοσήμανση» και αριθμό «ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου».

Δηλαδή θα καταγράφεται η ώρα και η ημερομηνία κατάθεσης του εγγράφου καθώς και αποστολής της απάντησης, ενώ και θα παρακολουθείται η έκδοση, παραλαβή, κοινοποίηση και διαβίβαση εγγράφων. Παράλληλα οι δημόσιες υπηρεσίες θα ψηφιοποιούν τα έντυπα έγγραφα και θα δημιουργούν ηλεκτρονικό αρχείο.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις, δηλώσεις δικαιολογητικά, προσφορές, δικαιολογητικά συμμετοχής σε δημόσιους διαγωνισμούς. Η ταυτότητα πολιτών και επιχειρήσεων θα πιστοποιείται από την προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή που θα ενσωματώνεται στην «Κάρτα του Πολίτη».

Οι εμπρόθεσμες πληρωμές φόρων, παραβόλων, τελών, ενσήμων, χαρτοσήμων θα μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά με χρέωση τραπεζικών λογαριασμών ή πιστωτικής κάρτας.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
Ερχονται δύο νέες Αρχές

Στο προσχέδιο νόμου προμβλέπεται η σύσταση δύο νέων Αρχών που θα επιβλέπουν την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Η Αρχή Εγγραφής Υπηρεσιών Ηλεμκτρονικής Διακυβέρμνησης η οποία θα είναι αρμόδια για τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων και την πιστοποίηση της ταυτότητας ενός προσώπου που αιτείται εγγραφής σε κάποια ηλεκτρονική υπηρεσία. Η Αρχή Πιστοποίησης η οποία θα αναλάβει την τεχνική διαχείριση των ψηφιακών πιστοποιητικών για ολόκληρο τον κύκλο ζωή τους, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομμένων. Σε κάθε υπουργείο θα δημιουργηθεί Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρομνικής Διακυβέρνησης, ενώ θα συσταθεί διυπουργική επιτροπή για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Αντίστοιχα, σε κάθε φορέα θα δημιουργηθεί Ομάδα Διοίκησης Εργου με αντικείμενο την οργανωτική και τεχνική υποστήριξη της εφαρμογής του νόμου.

ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.