Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Πινγκ Πονγκ ανακοινώσεων από Υπουργείο, ΚΤΕΛ και ΕΣΑμεΑ για το θέμα των εισιτηρίων

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Λύσης επιτέλους από 17/3 και πάλι: Δωρεάν οι μετακινήσεις των ΑμεΑ




Πινγκ Πονγκ ανακοινώσεων από Υπουργείο, ΚΤΕΛ και ΕΣΑμεΑ για το θέμα των εισιτηρίων (εκπτωτικών και ελευθέρας) των ΑμεΑ. Πινγκ Πονγκ ανακοινώσεων με πιθανό μπαλάκι τους ίδιους τους ΑμεΑ που δεν ξέρουν τελικά τι να πιστέψουν. Ποιος λέει την αλήθεια και τι πρέπει να κάνουν; Μπορούν να μετακινηθούν δωρεάν ή όχι; Έχει λυθεί το πρόβλημα ή όχι;


Από την μια είναι το αστικά ΚΤΕΛ της χώρας δώσανε μια εβδομαδιαία παράταση μέχρι την Κυριακή που μας έρχεται στο δικαίωμα χρήσης και μετά δεν θα της δέχονται.


--------------------------

Δωρεάν Μετακινήσεις ΑΜΕΑ με το Αστικό ΚΤΕΛ για μία Ακόμη Εβδομάδα


Δε θα διακοπεί τελικά μέχρι και την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011 η ισχύς των καρτών ελεύθερης πρόσβασης των ΑΜΕΑ στα αστικά λεωφορεία των Χανίων.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων Αντώνη Χατζηδάκη για μία εβδομάδα δεν θα εισπράττει κανείς οδηγός αντίτιμο του εισιτηρίου από τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

Όπως ανακοίνωσε η ομοσπονδία αστικών ΚΤΕΛ τα υπουργεία υγείας και οικονομικών έχουν καθυστερήσει την πληρωμή της δεύτερης δόσης του 2010 ενώ δεν έχει υπογραφεί νέα σύμβαση για το έτος 2011.

Εντωμεταξύ η Γενική Γραμματεία Πρόνοιας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης απέστειλε έγγραφο προς όλες τις περιφέρειες της χώρας με το οποίο τις ενημερώνει ότι παρατείνεται η χορήγηση δελτίου μετακίνησης ΑΜΕΑ για το έτος 2010 για όσο διάστημα απαιτηθεί μέχρι να χορηγηθούν τα δελτία μετακίνησης του 2011. 



--------------------------

Παρά αυτήν την ανακοίνωση βέβαια οι ίδιοι οι οδηγοί άλλα λένε στους επιβάτες. Αναιρούν την ίδια τους την ανακοίνωση και λένε πως από την Παρασκευή που μας έρχεται (σε τρεις μέρες δηλαδή) δεν θα δέχονται τις κάρτες.

Η ΕΣΑμεΑ (ως ανώτατο όργανο των ΑμεΑ) ανακοίνωσε πως οδεύει προς λύση και όπως όλοι οι ΑμεΑ ζητά να βρεθεί μια λύση (καλύτερα μόνιμη) ώστε μην ταλαιπωρούνται συχνά με το συγκεκριμένα ζήτημα. Προωθείται και η ανακοίνωση με τις εγκυκλίους προς τις περιφέρειες για σφράγιση των δελτίων με την ένδειξη "ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ". Επίσης υπάρχει παλαιότερη υπουργική απόφαση που προβλέπει πως ακόμη και αν έχει λήξει η σύμβαση του αρμόδιου Υπουργείου με τα αστικά λεωφορεία, η κάρτα ισχύει μέχρι την υπογραφή της νέας σύμβασης.


--------------------------

Από την Γενική Γραμματεία Πρόνοιας του Υπουργείου Υγείας - Για τα δελτία μετακίνησης ΑμεΑ 

Έγγραφο προς όλες τις Περιφέρειες της χώρας απέστειλε η Γεν. Γραμματεία Πρόνοιας του Υ.Υ.Κ.Α., με το οποίο τις ενημερώνει ότι παρατείνεται η χορήγηση δελτίου μετακίνησης ΑμεΑ. για το έτος 2010, για όσο διάστημα απαιτηθεί μέχρι να χορηγηθούν τα δελτία μετακίνησης του 2011, σε όσους δικαιούχους δεν προσήλθαν για διάφορους λόγους να το παραλάβουν και εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην σχετική Κ.Υ.Α.

Το δελτίο μετακίνησης θα σφραγίζεται από την υπηρεσία της Περιφέρειας με την ένδειξη «ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ» στη θέση της διάρκειας ισχύος.

Η ανωτέρω ΚΥΑ επισυνάπτεται. 






--------------------------

Το δε (αρμόδιο) υπουργείο πέρα από τις εγκυκλίους συνεχίζει τις συνεδριάσεις και τις επαφές ώστε να λύσει το θέμα με τις δυο συνομοσπονδίες των ΚΤΕΛ (ΠΟΑΣ και ΠΟΑΥΣ).



--------------------------





Θ. Οικονόμου για μετακινήσεις των ΑμΕΑ




Συναντήσεις με τον Γ.Γ Κοινωνικής Πρόνοιας του υπουργείου Υγείας, κ. Γ. Κατριβάνο, τον Πρόεδρο των Αστικών ΚΤΕΛ, κ. Σ. Μουστακλή, και τον Πρόεδρο των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, κ. Γ.Γκίκα, είχε ο Θανάσης Οικονόμου για το θέμα που έχει προκύψει με τις μετακινήσεις των ΑμΕΑ.
Όπως προκύπτει από τις συναντήσεις και την πληροφόρηση του κ. Οικονόμου, το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι προσωρινό, καθώς όλες οι πλευρές είναι διατεθειμένες να βρουν λύση σε πνεύμα διαλόγου αναγνωρίζοντας τις ανάγκες και τις ευαισθησίες ειδικών ομάδων πολιτών, όπως ΑμεΑ, στρατιώτες, μαθητές, κ.α.
Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι το ποσό σύμβασης των 13 εκ. ευρώ που προτείνει το Υπουργείο Υγείας θα γίνει αποδεκτό και από τα αστικά ΚΤΕΛ εντός των επόμενων ημερών, καθώς τα υπεραστικά αποδέχονται ήδη τη συμφωνία. Σε αυτό, συμβάλλει και η διαβεβαίωση του κ. Κατριβάνου ότι το υπουργείο δεσμεύεται να δοθούν άμεσα τα έξοδα για μετακινήσεις που οφείλονται για το 2010 καθώς και για το 2011, που για το νομό μας αγγίζουν περίπου τις 250.000 ευρώ για τα αστικά και 150.000 ευρώ για τα υπεραστικά. Μία μη υπογραφή της σύμβασης, θα οδηγήσει στη λύση της επιδότησης κατ’ αποκοπή, ώστε να αντιστοιχεί η επιδότηση με τον ακριβή αριθμό των ατόμων που εξυπηρετούνται.
Ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι για το θέμα των μετακινήσεων των ΑμΕΑ, θα πρέπει να αναζητηθούν προγράμματα και λύσεις για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των λεωφορείων αλλά και του αστικού σχεδιασμού, ώστε να κατοχυρωθεί στην πράξη το δικαίωμα στην ίση μετακίνηση. Άλλωστε, το υπουργείο Εσωτερικών πολύ σύντομα θα εκπονήσει το πρόγραμμα «Συγκοινωνία» για να αναπτυχθεί ο σχετικός διάλογος και με τους Δήμους. « Πρέπει όλοι οι συναρμόδιοι φορείς, ιδιωτικοί και δημόσιοι, να εντάξουν στον σχεδιασμό τους διευκολύνσεις για όλα τα εμποδιζόμενα άτομα. Η ανάγκη για ένα σύστημα μεταφορών και βατής πρόσβασης που να αφορά τόσο τα άτομα με αναπηρία όσο και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού όπως ηλικιωμένοι, έγκυες, μικρά παιδιά σε καροτσάκια, είναι προφανής», κατέληξε ο Θανάσης Οικονόμου.





--------------------------



Κλείνοντας θα σταθώ σε δύο σημεία του πιο πάνω κειμένου.
α) "Μία μη υπογραφή της σύμβασης, θα οδηγήσει στη λύση της επιδότησης κατ’ αποκοπή, ώστε να αντιστοιχεί η επιδότηση με τον ακριβή αριθμό των ατόμων που εξυπηρετούνται."


Αυτό μπορεί να σημαίνει δυο πράγματα. Ή ότι θα δίδονται εισιτήρια από την υπηρεσία Πρόνοιας σε κάθε άτομο που είναι δικαιούχος της κάρτας για τις μετακινήσεις τους ή θα δοθεί σε κάθε ΑμεΑ ένα ποσό σε μορφή "επιδόματος" με το ύψος του ποσού που θα ήταν να επιδοτηθεί το ΚΤΕΛ γι' αυτόν. 

Για να πούμε μια μεγάλη αλήθεια το πρόβλημα υπάρχει και τι θα είναι δίκαιο δεν το ξέρουμε, αλλά θα πω και το εξής ώστε να δούμε και την άλλη πλευρά.
Τα αστικά ΚΤΕΛ επιδοτούνται με ένα ποσό που βγαίνει με τον ακόλουθο τύπο: Α επί ΑΕ επί Δ (όπου: ο Α ο αριθμός των ΑμεΑ που είναι στην περιοχή και έχουν κάρτα, ΑΕ η αξία του ολόκληρου εισιτηρίου ανά διαδρομή και Δ οι διαδρομές που κάνει υποτίθεται ο ΑμεΑ).
Το μόνο που είναι λογικό στον τύπο και δεν αμφισβητείται είναι η αξία του εισιτηρίου. Ο αριθμός των ΑμεΑ που έχουν κάρτα αμφισβητείται για δυο λόγους. Πρώτον κάποια ΚΤΕΛ στο παρελθόν (τους έχει ασκηθεί και εισαγγελική δίωξη) αύξησαν τον αριθμό χωρίς να υπάρχουν οι αντίστοιχοι άνθρωποι και δεύτερον ακόμα και αληθινός να είναι ο αριθμός όλα τα ΑμεΑ που έχουν κάρτα δεν την χρησιμοποιούν. Τέλος ακόμα και όποια ΑμεΑ και αν χρησιμοποιούν την Κάρτα Μετακίνησης δεν ξέρουμε αν την χρησιμοποιούν τόσες φορές όσες συμφωνεί το υπουργείο και τα ΚΤΕΛ.

Τα δε υπεραστικά ΚΤΕΛ έχουν πιο απλό τρόπο να βρεθεί το ποσό που ζητούν γιατί εκεί υπάρχει εισιτήριο που έχει εκδοθεί και η αξία του αντιτίμου του και έτσι άμεσα βρίσκεται και το ποσό της πραγματικής έκπτωσης.

β) Το δεύτερο σημείο που θα σταθώ φαίνεται να είναι και σημαντικότερο.
"θα πρέπει να αναζητηθούν προγράμματα και λύσεις για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των λεωφορείων αλλά και του αστικού σχεδιασμού, ώστε να κατοχυρωθεί στην πράξη το δικαίωμα στην ίση μετακίνηση."

Τα περισσότερα λεωφορεία που κινούνται στους δρόμους μας όπως όλοι ξέρουν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό δεν είναι προσβάσιμα. Τα περισσότερα δεν είναι καν επικαθήμενα ώστε να μπορούν να μπαίνουν τα αμαξίδια μέσα. Δύσκολη ή ανύπαρκτη η προσβασιμότητα και αναγκαστικά πολλοί από τους ΑμεΑ δεν χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς. Πως να μπουν ή που να σταθούν. Ακόμα και σε αναπηρικό αμαξίδιο να μην είναι κάποιος ΑμεΑ όλο και κάποιο πρόβλημα υγείας θα έχει που θα τον αναγκάζει να "ζητιανεύει" και να παρακαλάει για μια θέση ώστε να μην ταλαιπωρείται. 

Ας ελπίσουμε λοιπόν να βρεθεί μια λύση. Οριστική; Για φέτος; Ας βρεθεί η λύση και ας ελπίσουμε να μην ανοίξει ξανά αυτό το ζήτημα στο μέλλον.

Νότης







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.