Όπως υποστηρίζει μια νέα έρευνα, οι έφηβοι που βλέπουν συχνά φωτογραφίες καπνιστών ή διαφημίσεις προϊόντων καπνού είναι πιο επιρρεπείς στο να αρχίσουν το κάπνισμα.
Σύμφωνα με τα Αμερικανικά Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών (CDC), σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των μαθητών γυμνασίου στις Η.Π.Α. καπνίζει. Από αυτούς, σχεδόν το ένα τρίτο θα συνεχίσει να καπνίζει και θα πεθάνει πρόωρα από κάποια ασθένεια που συνδέεται με το κάπνισμα.
«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι είναι οι συγκεκριμένες εικόνες από τις διαφημίσεις τσιγάρων που προτρέπουν στο κάπνισμα και όχι το στοιχείο του χαρακτήρα» δήλωσαν οι ερευνητές στο Reuters Health.
Οι επιστήμονες, βασίστηκαν σε δείγμα 2.100 εφήβων, ηλικίας 10 με 17, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ καπνίσει, και στους οποίους έδειξαν διαφημίσεις εξωτερικών χώρων για έξι διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και οκτώ άλλα αντίστοιχα προϊόντα, από τα οποία είχε αφαιρεθεί η μάρκα.
Στη συνέχεια, ρωτούσαν τον κάθε έφηβο πόσο συχνά είχε δει την κάθε εικόνα και αν μπορούσε να αναγνωρίσει τη μάρκα των τσιγάρων. Τα αποτελέσματα; Για τους επόμενους εννέα μήνες περίπου το 13% των εφήβων ξεκίνησε το κάπνισμα.
Όπως εξήγησαν οι μελετητές, οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι, καθώς στην ηλικία αυτή θέλουν πολύ να αναπτύξουν διαφορετική ταυτότητα από εκείνη των γονιών τους. Σημειώνεται ότι στις Η.Π.Α. απαγορεύονται οι διαφημίσεις τσιγάρων στον δρόμο, στις τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα, και σπανίως εμφανίζονται πλέον σε περιοδικά.
Ωστόσο, χώρες, όπως η Ιταλία και η Νέα Ζηλανδία, έχουν επιβάλει καθολικές απαγορεύσεις στις διαφημίσεις τσιγάρων.
Η εν λόγω μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Pediatrics».
Σύμφωνα με τα Αμερικανικά Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών (CDC), σχεδόν το ένα τέταρτο όλων των μαθητών γυμνασίου στις Η.Π.Α. καπνίζει. Από αυτούς, σχεδόν το ένα τρίτο θα συνεχίσει να καπνίζει και θα πεθάνει πρόωρα από κάποια ασθένεια που συνδέεται με το κάπνισμα.
«Αυτή η έρευνα δείχνει ότι είναι οι συγκεκριμένες εικόνες από τις διαφημίσεις τσιγάρων που προτρέπουν στο κάπνισμα και όχι το στοιχείο του χαρακτήρα» δήλωσαν οι ερευνητές στο Reuters Health.
Οι επιστήμονες, βασίστηκαν σε δείγμα 2.100 εφήβων, ηλικίας 10 με 17, οι οποίοι δεν είχαν ποτέ καπνίσει, και στους οποίους έδειξαν διαφημίσεις εξωτερικών χώρων για έξι διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και οκτώ άλλα αντίστοιχα προϊόντα, από τα οποία είχε αφαιρεθεί η μάρκα.
Στη συνέχεια, ρωτούσαν τον κάθε έφηβο πόσο συχνά είχε δει την κάθε εικόνα και αν μπορούσε να αναγνωρίσει τη μάρκα των τσιγάρων. Τα αποτελέσματα; Για τους επόμενους εννέα μήνες περίπου το 13% των εφήβων ξεκίνησε το κάπνισμα.
Όπως εξήγησαν οι μελετητές, οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι, καθώς στην ηλικία αυτή θέλουν πολύ να αναπτύξουν διαφορετική ταυτότητα από εκείνη των γονιών τους. Σημειώνεται ότι στις Η.Π.Α. απαγορεύονται οι διαφημίσεις τσιγάρων στον δρόμο, στις τηλεοράσεις και τα ραδιόφωνα, και σπανίως εμφανίζονται πλέον σε περιοδικά.
Ωστόσο, χώρες, όπως η Ιταλία και η Νέα Ζηλανδία, έχουν επιβάλει καθολικές απαγορεύσεις στις διαφημίσεις τσιγάρων.
Η εν λόγω μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Pediatrics».
Πηγή: http://www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.