Με στόχο για συμφωνία σε ασφαλιστικό και φορολογικό μέχρι και το τέλος της εβδομάδας ξεκινούν και πάλι σήμερα οι διαπραγματεύσεις με τα τεχνικά κλιμάκια των δανειστών ώστε να είναι εφικτή η ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι και το Eurorgroup της 22ης Απριλίου.
Προσδοκία του υπουργείου οικονομικών ως συντονιστή της συνολικής διαπραγμάτευσης είναι οι δύο μεγάλες μεταρρυθμίσεις να έχουν ουσιαστικά κλείσει μέχρι και την επιστροφή των θεσμών στο τέλος της εβδομάδας.
Την εβδομάδα που θα ακολουθήσει από 4 Απριλίου μέχρι και τις 15 του επόμενου μήνα που γίνεται η εαρινής σύνοδος του ΔΝΤ ο σχεδιασμός είναι να ψηφιστούν οι σχετικές διατάξεις και να μείνει μόνο η συζήτηση για το δημοσιονομικό κενό η οποία θα ολοκληρωθεί όταν η ευρωπαίοι ολοκληρώσουν πάρουν τις αποφάσεις για την ελάφρυνση του χρέους.
Δεδομένο είναι ότι σε όλα αυτά το μεγαλύτερο εμπόδιο παραμένει η σκληρή στάση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που δεν εννοεί να υποχωρήσει στον κύριο όρο για την ένταξη του στο ελληνικό πρόγραμμα δηλαδή την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.
Ειδικά η εμμονή σε «βαθιές» μεταρρυθμίσεις δηλαδή σκληρότερα μέτρα σε φορολογικό και ασφαλιστικό ώστε να υπάρχει το κατάλληλο δημοσιονομικό περιθώριο για να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018 συνεχίζει να προκαλεί την έντονη ενόχληση του οικονομικού επιτελείου.
Για πολλοστή φορά ο υπουργός οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτος καλεί σε πρόσφατη συνέντευξή του το Ταμείο να «βάλει νερό στο κρασί του» σε ότι αφορά τις απαιτήσεις που εγείρει να συμφωνήσει σε αυτά που συμφωνούν και οι ευρωπαίοι.
Ο υπουργός οικονομικών υπερασπίζεται τις λύσεις που δόθηκαν για τις αλλαγές την φορολογία επαναλαμβάνοντας ότι είναι ένα σχέδιο που μπορεί να υποστηρίξει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και επιμένει ότι αλλαγές στο ασφαλιστικό δεν θα πρέπει να περιλαμβάνουν και περικοπές στις κύριες συντάξεις.
Αφήνει επίσης αιχμές για τους «παίχτες» όμως τους ονομάζει που δεν θέλουν να κλείσει η ελληνική αξιολόγηση- αναφερόμενος εμμέσως στον Γερμανό ομόλογό του κ. Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε - οι οποίοι όπως είπε επιμένουν ότι η λύση για το χρέος «δεν είναι επείγουσα».
Νέα μέτρα
Τις επόμενες μέρες αναμένεται να εντατικοποιηθούν και οι συζητήσεις για τα νέα μέτρα ύψους 5,2 δις ευρώ (3% του ΑΕΠ) που θα πρέπει να βρεθούν ώστε να κλείσει το δημοσιονομικό κενό για το 2016 -2018.
Και αυτή η συζήτηση θα πρέπει να ξεπεράσει το εμπόδιο του ΔΝΤ που επιμένει στις δικές του εκτιμήσεις για το κλείσιμο του 2015 θεωρώντας ότι το κενό είναι σαφώς μεγαλύτερο.
Στα πιο «σίγουρα» από τα μέτρα περιλαμβάνονται αυτά που αφορούν την αλλαγές στην κτήση και την χρήση ΙΧ Συγκεκριμένα σχεδιάζονται:
– Αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης (5-50% επί της εργοστασιακής αξίας με βάση τον κυβισμό) θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2002 και θεωρείται ότι έχει κάνει τον κύκλο του.
-Έρχονται αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης υγρών καυσίμων (βενζίνης, πετρελαίου κίνησης υγραερίου).
– Τέλος έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας. Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες από τη μια θα αυξήσουν τα έσοδα από τα τέλη και από την άλλη θα δώσουν κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει.
Σήμερα η απόσυρση
Τέλος σήμερα κατατίθεται στην Βουλή η τροπολογία για την παράταση του μέτρου της απόσυρσης αναδρομικά από 1/1/16 μέχρι και τις 31 Μαϊου με το όφελος της απόσυρσης να είναι μειωμένο κατά 20% σε σχέση με το 2015.
Συγκεκριμένα το κέρδος ης απόσυρσης διαμορφώνεται:
- Σε 240 ευρώ από 300 ευρώ για την αγορά νέου ΙΧ έως 900 κυβικών και εργοστασιακής αξίας έως 6.000 ευρώ.
- Έως 768 ευρώ από 960 ευρώ για αγορά ΙΧ από 901-1400 κυβικά και αξία έως 8.000 ευρώ.
- Έως 1320 ευρώ από 1430 ευρώ για 1.401 – 1600 κυβικά και αξία έως 11.000 ευρώ.
- Έως 1470 από 2100 ευρώ για 1601-1800 κυβικά και αξία έως 11.000.
- Έως 1400 ευρώ από 2800 ευρώ για 1801 – 2000 κυβικά και αξία έως 14.000 ευρώ.
Πηγή: http://www.enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.