Μήτκας: Μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση χωρίς ασανσέρ και καλοριφέρ, αλλά όχι χωρίς δασκάλους.
Λειτουργικά προβλήματα σημειώνονται σε σχολές και τμήματα του ΑΠΘ εξαιτίας της αδυναμίας να αναπληρωθούν οι καθηγητές που συνταξιοδοτούνται και αποχωρούν. Όπως είπε ο πρύτανης του ΑΠΘ Περικλής Μήτκας, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM» κάθε χρόνο αποχωρούν εκατό περίπου πανεπιστημιακοί, ενώ μετά το 2010 σταμάτησαν οι προκηρύξεις για νέες προσλήψεις. Υπάρχουν δε σχολές, όπως η Αρχιτεκτονική, όπου τα τελευταία 8 χρόνια από 100 καθηγητές απέμειναν μόνο 38.
Όπως λέει ο κ. Μήτκας, στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο ΑΠΘ, στην ομιλία του, αναφερόμενος στο πρόβλημα, είπε -μεταξύ άλλων- ότι «μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση χωρίς ασανσέρ και καλοριφέρ, αλλά όχι χωρίς δασκάλους», ενώ επισημαίνει ότι έμπειροι καθηγητές φεύγοντας «παίρνουν» μαζί τους και το γνωστικό αντικείμενο, που ενδεχομένως δεν μπορεί να αναπληρωθεί.
«Ένα, δύο τρία χρόνια θα μπορούσαμε να το αντέξουμε, αλλά τώρα πάει να γίνει πολύ σημαντικό το πρόβλημα» υπογραμμίζει και υπενθυμίζει ότι για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες πρόσληψης ενός καθηγητή απαιτούνται δύο και τρία χρόνια. Όπως αναφέρει, για κάποιο διάστημα ερχόταν στο ΑΠΘ κάποιοι καθηγητές που είχαν προσληφθεί με τις τελευταίες διαδικασίες που ξεκίνησαν το ξεκίνησαν το 2010. «Το τμήμα φαρμακευτικής έχει κάτω από 20 μέλη ΔΕΠ και γύρω στους 30 είναι ένας λογικός αριθμός για μια τόσο ιδιαίτερη σχολή. Δεν καλύπτονται τα γνωστικά αντικείμενα. Το Μαθηματικό μόνο 20 επίσης, στην Αρχιτεκτονική από 100 καθηγητές έπεσαν στους 38 μέσα σε 8 χρόνια» τονίζει ο κ. Μήτκας και επισημαίνει ότι η κατάσταση δεν είναι άμεσα αναστρέψιμη, ακόμα κι αν διατεθούν κονδύλια για προσλήψεις.
«Θα πρέπει να βρούμε τρόπους να απασχολήσουμε τους νέους ανθρώπους που έχουν εξαιρετικά ακαδημαϊκά προσόντα, δεν θέλουμε να φύγουν από την Ελλάδα, να βρούμε έναν τρόπο να αρχίσουμε να τους απασχολούμε» κατέληξε.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.